סרטון שדלף לרשת מדגים כיצד גם המקצוע העתיק ביותר בעולם מבקש להיות בקדמת הטכנולוגיה. זה רק נשמע מצחיק, זה בעיקר עצוב. בסרטון ניתן לראות קבוצה של נערות ליווי סיניות בקורס מזורז שמלמד אותן כיצד למקסם את הרווחיות וההצלחה שלהן באמצעות הרשתות החברתיות והאינטרנט. הווידאו שנמשך כשתי דקות מציג מדריכה הלבושה בחליפה שחורה וחולצה לבנה, בניגוד גמור לסטריאוטיפ של לבושה של פרוצה, שמספרת לנערות שיושבות מולה שהרשתות החברתיות, כמו למשל הטוויטר הסיני, הן לא רק הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמן ל"לקוחות עשירים" אלא גם היעילה ביותר לנטרל "לוזרים".
"כולכן רוצות יותר לקוחות, יותר טיפים, נכון?"
נראה שמי שצילמה את הסרטון היא אחת התלמידות השקדניות דרך הסמארטפון שלה וזה דלף לאינטרנט כבר בפברואר. "כולכן רוצות יותר לקוחות, יותר טיפים, נכון?", אומרת המדריכה בסרטון. "אני אלמד אתכן איך להשתמש ברשת על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות שלכן ולעשות בדיוק את זה - בין אם מדובר בוויצ'ט ((WeChat , מומו (Momo) או וויבו Weibo (רשתות מדיה חברתיות בסין, נ.כ.), הכל מאד פשוט לשימוש".
הכיתה הקטנה כוללת כ-12 נערות קשובות במיוחד לדברי המורה בזמן שהיא ממשיכה ומדריכה אותן שעליהן לנהל קשרים עם לקוחות ברמה גבוהה יותר ולהפסיק לבזבז את זמנן על לוזרים, אותם היא מכנה דיאאוסי (diaosi), מילת סלנג אינטרנט להגדרת "אפסים"ם. בעוד שהאותנטיות והטענות המוצגות בווידאו לא אומתו, הסרטון הופץ במספר אתרי אינטרנט ביניהם סוהו, יוקו ויוטיוב.
"עלייך לשמור על קשר רגשי עם הלקוחות"
כל זה קורה בזמן שהזנות אינה חוקית בסין, אך ללא ספק מתפשטת במהרה בעיקר באזורים עירוניים במדינה. על פי הדיווח של הדיילי מייל, בזמן המהפיכה התרבותית במדינה בשנות ה-60' וה-70', נשים וגברים לרוב היו בבידוד זה מזו והשלטון של מאו דזה דונג חוקק סנקציות קשות על זנות. אולם כיום, בשל הכלכלה המתפתחת של סין וההיכרות עם ערכי המערב בערים ואפילו בחלק מהאזורים הכפריים במדינה, דברים התחילו להשתנות. כיום אפילו בערים הקטנות ביותר ישנן וריאציות שונות לרובע החלונות האדומים. בתי בושת הינם דבר של מה בכך ותיירים מקבלים שיחות טלפון למלון מנערות שמציעות את שירותיהן. תעשיית צעצועי המין גם היא במגמת עלייה, עם נתונים שסין מספקת יותר מ-70% מהצריכה של תעשיית המין העולמית.
>> "בני היקר, אמא הייתה כוכבת פורנו"
>> חתיכת הסוואה: מנערת ליווי ליועצת זוגית