טיפוח
הישראלית הממוצעת מוציאה בחודש 350-200 שקל על מוצרי טיפוח, ובסך הכול רוכשת 12-14 קרמים בשנה.
84.2% מהישראליות משתמשות במוצרי טיפול וטיפוח פנים. 41.4% - פעם ביום, 27.6% - יותר מפעם ביום.56% משתמשות בקרם גוף על בסיס יומיומי.
מצעד המבוקשים: מי הסרת איפור, קרם לפנים וקרם לעיניים.
זמן: הישראליות מקדישות 5-15 דקות ביום לטיפוח הגוף, ו-10 דקות לניקוי כולל של הפנים
הישראליות משתמשות בקרם גוף כ-6 פעמים בשבוע בממוצע.
רק 10% מהנשים מטפחות את השפתיים, ואחת לחצי שנה רוכשות מוצרים רלוונטיים.
מאמץ: 70% מהישראליות מנקות את הפנים בערב לפני שינה, 54% משתמשות במסיר איפור ו-22% משתמשות בגרגירי פילינג עמוק.
גברים מוציאים על טיפוח גוף עד 50 שקל לקנייה.
כ-5% מהגברים מנקים את עור הפנים פעם ביום, לפני הגילוח בלבד.
היקף שוק הקוסמטיקה (בישום, טיפוח ואיפור) עומד על כמיליארד שקל בשנה.
שוק האסתטיקה מגלגל 450 מיליון שקל בשנה, וצומח בשיעור של 20%-30% בשנה.
היקף שוק הסרת שיער בלייזר ו-IPL (אינפרא אדום): 350 מיליון שקל בשנה.
שוק הבישום בישראל מגלגל כ-670 מיליון שקל בשנה.
היקף שוק הכושר עומד על 1.35 מיליארד שקל בשנה. בישראל פועלים כיום כ-2,500 מכוני כושר, עם למעלה מ-700 אלף מנויים.
שוק מוצרי צביעת השיער מגלגל כ-190 מיליון שקל בשנה.
היקף שוק הצרת היקפים/צלוליט: 120 מיליון שקל בשנה.
שוק מוצרי הטיפוח לגבר עומד על כ-4.5 מיליון שקל בשנה. ב-2008 חל גידול של כ-15% במכירות, בהשוואה לשנה הקודמת.
הסרת שיער גוף
כ-70% מהמטופלים הם נשים.
סדרה של 10 טיפולים להסרת השיער בלייזר עולה 2,000-10,000 שקל, תלוי באזורים בגוף שנבחרו.
9% מהישראליות מסירות שיער אצל קוסמטיקאית, 2.6% במכון להסרת שיער בלייזר, היתר - בבית.
זמן: כל טיפול הסרת שיער בלייזר אורך כחצי שעה עד שעה. הטיפולים מתקיימים פעם בחודשיים.
סדרת טיפולים להסרת שיער בלייזר לגברים עולה כ-15 אלף שקל בממוצע.
מבין הגברים מסירי השיער: 25% מהחזה, 30% מהגב, 13% מהידיים ו-20% מהרגליים. 65% עושים זאת בבית, 18% אצל קוסמטיקאית.
איפור
הישראלית מוציאה כ-170 שקל בחודש בממוצע על מוצרי איפור.
70% מבקרות ברשתות הקוסמטיקה עד שלוש פעמים בחודש, ומבלות שם בכל פעם 25-35 דקות בממוצע.
מוצר האיפור המבוקש ביותר הוא מסקרה (למעלה מ-90% משתמשות בה), שעולה 160 שקל בממוצע. בשנה האחרונה נמכרו בישראל כ-1.2 מיליון מסקרות, ושווי השוק מוערך בכ-80 מיליון שקל.
המשך מצעד המבוקשים: עיפרון עיניים שחור, 112 שקל בממוצע; ליפ גלוס וצללית, 165 שקל בממוצע.
נשים בעלות ניסיון ומיומנות, המתאפרות על בסיס יומיומי, משקיעות באיפור בוקר 5 דקות בממוצע. נשים פחות מנוסות משקיעות כ-15 דקות בממוצע. בערב האיפור יותר מושקע ומכיל יותר אלמנטים, ולכן נמשך 15-30 דקות.
טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים
90% מהמנותחים הם נשים, היתר גברים.
ההוצאה הממוצעת לניתוח פלסטי עומדת על כ-4,300 דולר. הגיל הממוצע של המטופלים עומד על 40.
בשנת 2008 נערכו בישראל כ-12,500 ניתוחים פלסטיים. ב-2007 נערכו כ-11,600 ניתוחים פלסטיים (כ-40% מהם ניתוחי הגדלת חזה), ו-110 אלף טיפולים קוסמטיים לא ניתוחיים (כ-30% מהם הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי).
מתיחת פנים נחשבת לפרוצדורה הפלסטית היקרה ביותר: כ-30 אלף שקל.
ניתוח עפעפיים, דרך חברה פרטית, עולה 9,000* שקל בממוצע; ניתוח פלסטי באף - 11 אלף שקל; שאיבת שומן - 13-17 אלף שקל; הרמת חזה - 22 אלף שקל; הקטנת חזה - 24 אלף שקל; מתיחת בטן מלאה - כ-25 אלף שקל.
טיפול בוטוקס נמשך כ-10 דקות, ומתבצע אחת לחצי שנה. החומרים מחזיקים בין חצי שנה לחמש שנים.
הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בקרב נשים בגילאי 35* הם טיפולי אנטי אייג'ינג. טיפול תרפיית מזו אומגה הוא היקר מביניהם: 1,890 שקל לטיפול.
מילוי שפתיים עולה 1,500-2,900 שקל, תלוי בסוג החומר ובמספר הטיפולים הנדרשים.
סדרת טיפולים להצרת היקפים עולה לנשים כ-6,000 שקל בממוצע, ולגברים כ-8,700 שקל בממוצע. לרוב מדובר בסדרה של 8 טיפולים שבועיים, כל טיפול אורך שעה.
הניתוחים הפלסטיים המבוקשים בקרב נשים: מתיחת פנים, מתיחת בטן, חזה (צעירות רוצות חזה גדול מאוד ונשים יותר טבעי), ניתוחי עפעפיים.
טיפולי פיגמנטציה הם המבוקשים בקרב גברים. לרוב מדובר בסדרת טיפולי תחזוקה שוטפת של טיפוח עור הפנים, אחת לחודש, כשעה בכל פעם. השקעה: 400-600 שקל בחודש.
40%-50% מניתוחי האוזניים מתבצעים בגברים.
בשנים האחרונות עולה בהתמדה אחוז הגברים (30%) שבוחרים לעבור ניתוח עפעפיים.
מועדוני כושר
55% מלקוחות מועדוני הכושר הן נשים, 45% גברים.
מנוי בחדר כושר עולה 199-455 שקל בחודש.
עבודה עם מאמן אישי עולה 170-195 שקל לאימון בן 60 דקות.
23.3% מהישראליות ו-20.6% מהישראלים מבקרים בחדרי כושר.
הישראלים מבקרים בחדר כושר פעמיים וחצי בשבוע בממוצע, ומתאמנים בכל פעם שעתיים בממוצע
בשמים
58% מצרכני הבישום בארץ הן נשים, 42% הם גברים.
26.8% מהישראלים רוכשים בושם פעם בחצי שנה, 12.5% רוכשים בושם פעם בחודשיים.
15.1% מהישראלים משתמשים בבושם יותר מפעם ביום, 39.7% משתמשים פעם ביום, 11.9% משתמשים פעמיים עד חמש בשבוע, 10% משתמשים פעם בשבוע ופחות.
נשים רוכשות כ-4.5 בשמים בממוצע בשנה, בעלות של כ-1,200 שקל. לרוב מדובר בבקבוקי 50 מ"ל.
הישראליות משתמשות באופן קבוע ב-3-5 בשמים שונים.
הגברים הישראלים נוטים לשמור על נאמנות למותג, ומעדיפים לרכוש בקבוקי 100 מ"ל. בושם "רושאס" לגבר מככב כבר עשור בראש רשימת המכירות בסופר פארם.
גברים רוכשים כ-3.5 בשמים בממוצע בשנה, בעלות של כ-1,000 שקל.
44% מהגברים מתבשמים רק לפני יציאה לאירוע, 22% רק אחרי גילוח, 10% לא משתמשים בבשמים.
77% מהגברים קונים לעצמם את הבושם, 13% מקבלים אותו במתנה.
שיער
60% מהישראליות צובעות את השיער, מתוכן 41% על בסיס חודשי. 11.4% צובעות את השיער פעם בחודש במספרה.
1.5 מיליון ערכות לצביעת שיער ביתית נמכרות מדי שנה.
בלונד מנצח: 36% מהישראליות צובעות לבלונד, 27% בוחרות בחום, 19.9% מעדיפות שחור וחום כהה ו-15.6% אדמוניות.
נשים מבקרות במספרה כ-8 פעמים בשנה, מתוכן כ-6.5 פעמים לתספורת. נשים מעל גיל 46 מבקרות במספרה פי 2 מנשים בנות 26-35.
3.3% מהגברים הישראלים מדווחים כי הם צובעים את שיערם בבית, 1.7% צובעים את השיער במספרה.
(נתונים: דן אנד ברדסטריט, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סקר TGI, חברת TNS, חברת טלגל, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, פרוקטר & גמבל, נילסן, לוריאל, רבלון, לנקום, קרליין, יוניליוור, פנינה רוזנבלום, וולה, פנטן, רונית רפאל, סופר פארם, ניו פארם, המשביר לצרכן, אסתי לאודר קומפניס, אמריקן לייזר, הולמס פלייס, סופט טאץ', קלרינס, מאדינה מילאנו, רקיט בנקיזר)