קלום.
משבר גיל 40? מצחיק מאוד. היידי קלום חוגגת השנה|צילום: רויטרס
נפצח בחידה: מה משותף להיידי קלום, קייט בקינסייל, והדוגמנית מולי סימס? כולן חוגגות יום הולדת 40 השנה. מבט אחד בכל אחת מהן מעלה שאלה אחת גדולה: מי לעזאזל הפך את הגיל העגול הזה למשבר אמצע החיים? בעידן בו אנחנו מתחתנות מאוחר יותר, יולדות מאוחר יותר, ונראות פי כמה מונים טוב יותר, איך זה שדווקא בגיל הזה אנחנו שוקעות לאיזה דכדוך? אז החלטנו שלא להתייחס לזה כאל משבר שצריך להתמודד איתו, אלא נקודת זמן שבה אפשר סוף סוף להתחיל לחשוב קצת על עצמנו. אחרי עבודה, משפחה, כביסה, חיתולים, בישולים ושינה על הספה בשעה 20:00. הגיע הזמן, לא?

מסע "מלכת המדבר" שמיועד לנשים בלבד מוכיח שבגיל 40, נשים מתחילות לצאת מהקופסה. רבות מהמשתתפות במסע הן בנות הגיל המדובר ואף יותר. מדובר בנשים שהחליטו לחוות חוויות אחרות ושונות בעליל, לוותר על הפן ועל המייק אפ בשביל קצת טבע ונהיגת שטח כי טיול מאורגן עם קרמים מהדיוטי פרי אפשר לעשות גם בגיל 80, עם קטטר.

אבל מלבד מסע אתגרי לנשים בלבד, הנה עוד כמה דברים ששווה לנסות בגיל המיוחד הזה: הגדולים כמו חשבון נפש אישי וקורס טנטרה מהפכני, ועד הקטנים והלא פחות חשובים כמו רכישת זוג מנולו בלניק איכותיים.

לעשות מנוי לחדר כושר ואשכרה ללכת. מדור "איך רזית" בערוץ הנשים מוכיח שהשינויים האמיתיים בקרב נשים מלאות רבות מגיע בעיקר אחרי הלידות. מה שמוכיח שמהפכים אפשריים כשאין יותר ויתורים לעצמנו. מה גם שאין צעירה בת 20 שלא יצא לה ללכת לחדר כושר או לשיעור כושר ולהיתקל באישה ג'דאית מגניבה בגיל 40 פלוס שלא רואה בעיניים אותה ואת שאר הבנות בשיעור. תודי, גם לך בא להיות הג'דאית המדוברת.

לשנות פריזורה. קיימת איזושהי הבניה חברתית שקובעת שככל  שאנחנו מתבגרות, שיערנו נעשה קצר יותר. שטויות. אנחנו בעד לעשות בדיוק הפוך ממה שאת עושה היום. אם את קצרצרה, תאריכי. אם את ארוכה, תקצרי. כמו ששריל קרואו שרה, "שינוי יכול לעשות לך טוב".

קייט בקינסייל - 26.8.10 (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
לא נראית יום אחרי 30. קייט בקינסייל סוגרת 40 השנה|צילום: Jason Merritt, GettyImages IL

לקנות לעצמך את הנעליים שתמיד רצית שעולות הון. לכולנו יש איזה דחף לא רצוני שיהיו לנו בארון זוג נעלי מנולו בלניק או ג'ימי צ'ו. אז למה לא בעצם? עכשיו שאולי כבר יש עבודה קצת יותר מסודרת, הגיע הרגע לזרוק אלפייה על זוג נעליים מהממות (ואולי פחות אם נמצא אותן באאוטלט). אחר כך הרי נתחרט שלא עשינו זאת כי כפות הרגליים שלנו יהיו קצת פחות סקסיות מעכשיו. אגב, ג'ימי צ'ו זה שם קוד לכל אותם דברים שאף פעם לא היה לך כסף בשבילם. אז תזרמי איתנו.

לקרוא ספר שפעם לא הבנת ולראות מה השתנה עכשיו. בתיכון התבקשנו לקרוא את "התפסן בשדה השיפון". עכשיו, חוץ מלהתלהב מהקללות שהמורה הייתה צריכה להקריא בכיתה וזה שהיה שם מוטיב ברווזים כלשהו עם האחות של הדמות הראשית, בגדול לא זכור לנו כלום ובמילים אחרות, לא ממש הבנו כלום. הגיע הזמן לקחת ספר שקראנו בתיכון או באוניברסיטה ולראות מה אנחנו מבינות ממנו כעת. ולא, הספר "50 גוונים של אפור" לא כלול ברשימה.

לחתוך לסופ"ש ביוון עם חברות שלך ולהשאיר את הילדים עם הבן זוג. איך תוכלי להתפנן באמת עם כוס אלכוהול ביד וגברבר חתיך שעושה לך מסאז' אם כל שנייה הילדים יצעקו לך ברקע "אמא!" זהו העת לזמן איכות עם הגירלפרנדס ובעיקר עם עצמך ואם את רווקה, גם עם הפול בוי לא יזיק.

להתמכר לפינוק שבועי: פדיקור, מניקור, קניות און ליין וכדומה. מעכשיו כל שבוע הרשי לעצמך לעשות משהו שהוא לגמרי אגוצנטרי וכיפי ולגמרי ולא קשור לאף אחד מלבדך. פנקי את עצמך פעם בשבוע עם קופון טוב או קנייה כיפית דרך האינטרנט שתגרום לך לחכות לרגע שבו תקבלי בשורה על דואר רשום.

לפתוח מכתבים שכתבו לך אקסים מהעבר. כמו שאנחנו רוצות לדעת מה קרה למלכת הכתה והאם היא עברה תאונה שעיוותה את פניה (חס וחלילה, כן?), כולנו גם מקוות לדעת שהאקס המיתולוגי שלנו עודנו שבור לב עם סטטוס סינגל ענק שחקוק על מצחו ועל הוול שלו, מחכה לנו שנשוב. ואנחנו לא נשוב.

לעשות יום כיף עם ועבור ההורים שלך: נהיה מבאסות ונאמר שאף אחד לא חי לעד, אז נצלו את הזמן שיש לכם זה עם זה כמה שרק אפשר. ולא צריך לראות את ההורים רק כשצריך בייביסיטר. תקבעו זמן איכות ותשבו יחד איתם לקפה טוב. ממש לא צריך משהו הפקתי בשביל להראות להורים שלנו שאכפת לנו.

אישה קונה נעליים- משבר (צילום: Thinkstock)
הקץ להתלבטויות: את רוצה אותם, קחי אותם. |צילום: Thinkstock
 לקנות קרם הגנה מעולה ולדמיין שכמו ניקול קידמן גם לך לעולם לא יהיו קמטים או נמשים נוספים. השקיעי בעצמך קצת וקני קרם הגנה טוב באמת, כזה שעושה תחושה של נעים לעור ולא נמרח לך על המשקפיים או משקפי שמש. עכשיו את באמת מוכנה לקיץ ואין מה לדבר יותר על בוטוקס.

לקנות פריט ריהוט חדש לבית ולעשות לבית "מייקאובר". מספיק שתשני פריט ריהוט מרכזי אחד בבית או תערבבי את הסידור של הרהיטים כדי שתקבלי לוק אחר לבית שיגרום לו להרגיש פחות שגרתי ויותר חדש.

 לעשות סדנא במשהו כיפי כמו קרמיקה, פיסול, ציור, תיאטרון, בישול ועוד. תודי, תמיד היה משהו שרצית ללמוד. לא בהכרח משהו שמצריך שלוש שנות לימוד אבל משהו סדנאתי כזה כמו לימוד תפירה, כתיבה, פיסול וכו'. אין זמן טוב יותר מההווה.

לפלרטט עם מישהו גם אם את תפוסה. יש ימים שבהם אנחנו קמות, מסתכלות במראה ואומרות, 'בואנ'ה, אני נראית לא רע בכלל'. את הימים האלה של ביטחון עצמי עודף עלינו לנצל עד תום. היום הכוח בידיים שלנו.

לקרוא יומנים ישנים שכתבת ולהתחיל לכתוב אחד חדש. זוכרת שכשהיית בכתה ה' ניהלת יומן? היית יושבת שעות וכותבת, משרבטת ומדמיינת בו דברים. הוא היה שלך ולאיש לא הייתה גישה אליו. אבל זוכרת מה כתבת בו? למה שלא תבררי ועכשיו שאת בדרך לנסות דברים חדשים, תקני יומן חדש ותתעדי אותם כך שגם הם ישמרו לך לתמיד.

להפוך לקוגרית. טוב, נו - להתענג על אחת: אם המחקרים צודקים את בשיא המיניות שלך כרגע ואם זהו אכן המצב, למה לא לנצל את זה ולהשיג חתיך צעיר שיגרום לך לחוות את שנות העשרים שלך מחדש? את תרגישי הכי סקסית בעולם והוא יהנה מהניסיון שלך. כי בינינו, מי לא רוצה למלא פנטזיה מינית נוסח סמנתה מ"סקס והעיר הגדולה"? טוב, את יודעת מה - פשוט תראי "קוגר טאון". זה מספיק.

מלכת המדבר (צילום: סיגל יושע)
שימי את עצמך במרכז העניינים וצאי לכבוש את העולם במסע "מלכת המדבר".|צילום: סיגל יושע
 לעשות את שביל ישראל: כן, דווקא עכשיו. כשהרגליים עוד בתפקוד מלא והריאות מתפקדות היטב, כשההבדל בין שינה במיטה עם פוף לבין שינה בשק"ש מלוכלך לא כל כך מזעזעת אותנו וכשאנחנו עוד מסוגלות לראות את עצמנו משתינות בשטח – זהו הזמן לצאת למסלול שביל ישראל.

להביא עוד ילד לעולם: אם עוד לא יצא לך וממש רצית או אם כבר יש לך כמה אבל את מתלבטת, זהו כנראה הזמן. למרות ששחקניות מהממות נוסח האלי ברי יוצרות בנו תחושה שגם בגיל 50 לא תהיה לנו בעיה להרות, לרובנו זהו לא הקייס. חוץ מזה, את באמת רוצה להיות בת 70 כשהילד שלך יסיים תיכון?

 >> לכל הכתבות של "מלכת המדבר"

>> שחר סגל לומדת לעשות פיפי בשטח