יש לנו בשורה משמחת בשבילכן - הפוש אפ מת. יהי זכרו ברוך ונצור בקו הצלעות של כולנו. הנשים של 2018 הרגו אותו, כי נשבר להן מאידיאל היופי החד-גוני של ויקטוריה'ס סיקרט. הן רוצות להרגיש טוב עם הגוף שלהן. גבירותיי, אפשר להגיד שזה רשמי - מחלקת ההלבשה התחתונה עוברת למשהו נוח יותר.
במשך שנים ויקטוריה'ס סיקרט חזו, שירטטו, בנו ועיצבו את סטנדרט עולם ההלבשה התחתונה. הדוגמניות שלהם נקראות "מלאכיות": הן תמיד נשים רזות, גבוהות ויפיפיות, שנראות מדהים בפריטי לנז'רי קטנים, צבעוניים וסקסיים. הדגש תמיד היה על החזה, שהוחזק אצל כולן בחזיות פוש אפ שמרימות את המחשוף ונתנות לשדיים צורה עגולה. מי שזכתה למדוד חזיות בחנויות של המותג חוותה חוויה נדירה: אשת מקצוע מתוקתקת מודדת את מידותיך, פותחת מגירות ורודות ושולפת עבורך חזיות מושלמות. היא מכניסה אותך אל תוך תא המדידה הוורוד, ואת מדמיינת איך החזיה החדשה תהפוך ברגע את החזה שלך למושלם, מכאן שאת תעשי מושלמת ומכאן שחייך ייעשו מושלמים. את לובשת את החזיה, מוכנה להיהפך למלאכית מהפוסטר; אבל מתברר שכל זה הוא שקר אחד גדול וורוד. כשאת מביטה במראה, את עדיין רואה את עצמך.
בויקטוריה'ס סיקרט מוכרים פנטזיה ולא מתביישים בזה. אד ראזק, בכיר בחברה, נשאל בתום התצוגה האחרונה למה לא הילכו על המסלול גם טרנסג'נדריות או בחורות מלאות. התשובה שלו השאירה את כל עולם האופנה, אבל לא רק, פעור פה: הוא אמר שהחברה שלו מנסה למכור פנטזיה, ושטרנסג'נדריות ונשים מלאות הן לא חלק מהפנטזיה. יום לאחר מכן הוא התחרט על הדברים שלו והתפטר, ובעקבות התבטאותו התפטרה גם המנכ"לית של החברה. האם בלכתם הם ייקחו איתם גם את דימוי הגוף הבעייתי שהחברה שלהם מוכרת?
פחות ציצי בצוואר, יותר מחשוף טבעי
בשנים האחרונות מתרחשת התעוררות נשית שמעודדת נשים לקבל את הגוף שלהן כמו שהוא. תנועת הבאדי פוזיטיב מתעקשת לשחרר את החברה מהקיבעונות ולהרחיב את מודל היופי, כדי שלכולן ולכולם יהיה מקום, ומי שלא עולה על הרכבת של רוח הזמן – נשאר מאחור. "המלאכיות של ויקטוריה'ס סיקרט לא אמיתיות", אומרת ניקי לי מק'קין, צלמת ודוגמנית לחזיות באדי-פוזיטיב, "הן לא השתקפות של איך שאנחנו מסתכלות על הגוף שלנו". ואכן, רק בשנה האחרונה צנחו המכירות של חברת ההלבשה התחתונה באופן משמעותי, ובמיוחד במכירות מחלקת חזיות הפוש-אפ. "ויקטוריה'ס סיקרט מאבדים נתחים מהשוק כי הם לא מחוברים", אומר פול לג'ואז, מומחה לקמונעות, "נשים לא רוצות להיתפס כדוגמניות סטריאוטיפיות, שקונות לנז'רי רק כדי להרשים גברים". "המושג שמגדיר מה סקסי משתנה", מוסיפה גם קורה הרינגטון, שכתבה את הספר "איך לבחור, ללבוש ולאהוב לנז'רי", "ולכן אנחנו רואות הרבה יותר קמפיינים שהם באדי-פוזיטיב, קמפיינים שמעודדים שונות".
החזה המוחזק עם חזית הפוש-אפ הולך ויוצא מהאופנה. הסלבס, הפאשוניסטות ומובילות דעת הקהל נראות פחות ופחות עם הציצים בצוואר, ויותר עם מחשוף טבעי. גם בתצוגות האופנה רואים את המגמה, כאשר הדוגמניות צועדות עם חזיות רפויות יותר או ללא חזיה כלל. על המסלול של ארי, מותג ההלבשה התחתונה של אמריקן איגל, אפשר היה לראות את כל סוגי השדיים מוחזקים בחזיות חסרות ריפוד וללא ברזלים. מראה הציצי העדכני הוא פחות עיגולי ויותר טיפתי - להיות-עם-ולהיראות-בלי.
בליין ההלבשה התחתונה של ריהאנה, SAVAGE X FENTY, לא תמצאו זכר לחזיית הפוש אפ – אלא יותר גוזיות שנותנות תמיכה עדינה. ההלבשה התחתונה שלה מיועדת לנשים בכל הצורות, ונשים כאלה גם מדגמנות אותן. ריהאנה עלתה על זה - כשאנחנו רואות אישה אמיתית, בגודל אמיתי, בצבע אמיתי, כזו שהיא לא פנטזיה אלא בשר ודם כמונו, אנחנו רוצות לקנות את החזיה שהיא לובשת. אנחנו מאמינות לה שהיא מצאה את המידה שלה, שנוח לה בפנים, שהיא משוחררת.
הנשים של 2019 מסרבות שיגידו להן איך לארוז את הציצים שלהן. הן מחפשות מוצרים שיתאימו להן במקום להתאים את עצמן למוצר. חברות חדשות מסביב לעולם מנסות להחליף את ענקית הלנזרי בנפילתה: חברת ThirdLove מציעה חזיות חדשניות ונוחות, ב-True and Co מציעים ממשק שעוזר לך למצוא את המידה המדוייקת שלך, Knix המציאו טכנולוגיה ייחודית שמנדפת זיעה ועוד. כל החזיות האלה לא שואפות להיראות כמו משהו שגבר תכנן אלא כמו משהו שאישה תמיד רצתה. המטרה שלהן היא לגרום לנו לאהוב את הגוף שלנו, להעצים אותו, ולא לדחוף ולמעוך אותו. "החזיות האלה שימושיות ובמחיר הוגן", אומרת בלייר אימני, סופרת ואקטיביסטית, "אבל זה לא אומר שהן לא גורמות לי להרגיש פחות יפה כשאני לובשת אותן".