יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית אאודי ספגה חצי ביקורת מצרכנים בסין בגלל שהעלתה פרסומת שמשווה בין קניית מכוניות יד-שנייה לבדיקה של כלות לפני החתונה. אאודי, שמנסה לחזק את מכירותיה בשוק הרכב הגדול בעולם, אמרה היום (רביעי) שהיא מצטערת מאוד שהפרסומת עלתה – והיא הסירה אותה.

בסרטון, שנהפך לוויראלי מאז שעלה השבוע ברשת ושודר בבתי קולנוע, מוצגת החמות בוחנת את הכלה של בנה בזמן שהזוג הצעיר עומד מתחת לחופה – בניסיון לשחק על הסטריאוטיפ של ההורים הסיניים הקטנוניים.

אלפי צרכנים סינים לעגו על הפרסומת ברשת ואמרו שהיא סקסיסטית ופוגענית כלפי נשים. באפליקציית ווי-צ'ט הפופולרית של טנסנט נרשמו ביום שלישי כמעט חצי מיליון אזכורים של "מכונית יד שנייה של אאודי".

התגובות השליליות ברשתות החברתיות בסין יכולות לפגוע בתדמית המותג באופן חמור. אאודי, שנמצאת בבעלות פולקסווגן, סובלת מקיפאון במכירות בסין השנה, אף שביוני נרשמה עלייה קלה במכירות. בסרטון בן 30 השניות מופסקת החתונה כשאם הכלה ממהרת לכיוון הזוג הצעיר ובודקת את העיניים של הכלה, צובטת באפה ובאוזנה ופותחת לה את הפה כדי לבחון את שיניה.

ברקע נשמעת קריינות שאומרת: "צריך לקבל החלטות חשובות בזהירות... רק עם אחריות רשמית אפשר להיות רגועים". כך מנסה החברה למשוך לקוחות לסוכנויות יד שנייה רשמיות של אאודי.

הסרטון נגע בהרבה עצבים חשופים של הצרכנים בסין והרבה מהם זעמו על החפצון של נשים. "זה באמת טעם רע. זה לא מה שעושים במסחר בבקר?" כתב משתמש ברשת החברתית ווייבו.

אאודי אמרה בהודעה מטעמה כי התפישה שמועברת בסרטון "אינה מתיישבת עם ערכי החברה". עוד הוסיפה אאודי כי היא תחקור את המקרה כדי להבטיח שהוא לא יחזור על עצמו.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

 

 

קראו עוד:

מנכ"ל קטאר איירווייס: "בחברות התעופה האמריקאיות הדיילות סבתות"

בגלל 13 אפרסקים: "גנבים? הם אנשים טובים, ישרים וראויים"