רשימה של אימוג'י שאפשר למצוא בטלפון שלנו: מנעול, מנעול עם מפתח, מנעול פתוח, מעטפה, מעטפה עם לב, מעטפה עם חץ, מעטפה סגורה, מעטפה פתוחה, מעטפה עם האות E עליה.
רשימה של אימוג'י שלא קיימים בטלפון שלנו: פד, תחבושת, תחתונים עם דימום וסתי, שחלות.
כעת, עמותה בריטית לזכויות נשים (Plan International) מנסה לשנות את המצב, בשאיפה שזה יסייע גם בניפוץ הסטיגמות הקיימות סביב המחזור החודשי והווסת. העמותה השיקה אתמול (ראשון) קמפיין רשת נרחב שמטרתו לעורר מודעות - ובסופו של דבר גם להפעיל לחץ, לשילוב אימוג'י המחזור במקלדות הסמארטפון של כולנו.
כדי לעשות זאת, הם הקימו אתר בו הגולשות יכולות להצביע לאימוג'י המועדף עליהן. הרשימה כוללת איורים של תחבושת, טיפות דם כועסות, יומן ועליו סימן של דם ורחם. העיצוב המנצח יוגש ל"יוניקוד", ארגון שמאגד את אפל, וואטסאפ, גוגל וחברות אחרות ליצירות האימוג'י.
"למרות ש-800 מיליון נשים ונערות בין הגילים 15-49 מקבלות מחזור, אין ולו אימוג'י אחד שייצג את המחזור. האם זה לא מגוחך שיש אימוג'י של של מסכה עם אף ארוך או דיסק פלופי, אבל אין שום ייצוג לווסת?", אומרת סוזן לג'נה, מנכ"לית הארגון מסבירה כי שפת האימוג'י הפכה לגלובלית.
בידיעה של הפינגון פוסט מציינים כי על פי סקר שנערך לאחרונה במדינה, כשני שליש מהנשים לא מרגישה בנוח לדבר על המחזור שלהן עם האבות שלהן או חברים גברים (שזה נניח, הגיוני), אך חמור מכך: אחת מכל עשר נשים לא מרגישה בנוח לדבר על הנושא גם עם חברות נשים, ורבע מהנשים לא מוכנות לדבר על מחזור עם חברות מהעבודה (אז איך בדיוק הן משיגות טמפונים באמצע היום?).
מקדלת האימוג'י הפכה בשנים האחרונות לזירת מאבק שבה קבוצות אתניות שונות, נשים, להט"בים ואפילו נשים מניקות דורשים להיות נוכחים. הדרישות הללו לא נשארות בגדר קוריוז, חלקן אכן מתקבלות, למשל: אימוג'י שמייצג משפחה חד-מינית, גווני עור שונים ועוד. האם האיורים הקטנים עוזרים בשינויי השפה - ובהתאם מקדמים שינוי מציאות? אפשר רק לקוות שכן.