זה לא חדש שנשים במידות ביניים ומידות גדולות הן אוכלוסיה שחוטפת מכל הכיוונים - הערות ברחוב, תגובות ברשתות החברתיות שנגעלות מגופן או נחרדות לבריאותן והתעלמות כמעט מוחלטת ברוב רשתות האופנה. כל אישה שחצתה את מידה 40 יודעת שהגוף שלה הופקר לדיון חברתי תמידי ולאהוב אותו עם כל הלחצים והמסרים המעוותים שמסביב זו משימה קשה במיוחד.

אפשר לשמוח, בזהירות, על כך שישנן נשים (וגברים) ברחבי העולם שעובדים קשה מאוד לפרק את התפיסה הקיצונית שגוף נשי שמן או אפילו שמנמן קלות הוא כעור, אבל זהו תהליך שיקח עוד הרבה זמן ובעיקר חילופי דורות. מה שכן בטוח הוא שיש בנמצא דוגמניות במידות גדולות. הן כבר מקבלות קמפיינים בחו״ל, צועדות על מסלולים נחשבים ואשלי גרהם היא סופרמודל שלא נופלת מג׳יג׳י, בלה או קנדל. לכן, צורם במיוחד לראות בחירה בדוגמניות רזות מדגמנות בגדים למידות ביניים ומידות גדולות.

 

אשלי גרהאם (צילום: יוטיוב)
כבר לא נופלת מג'יג'י|צילום: יוטיוב

אבל זה בדיוק מה שבחרו לעשות בפלטפורמה המכירה המקוונת Wish.com. כשהם קיבלו למלאי גרביונים במידות גדולות, הם בחרו לצלם אותן על דוגמניות במידות קטנות. מכיוון שמדובר בגרביונים והם לא יכולים להיות סתם מונחים על הגוף בפער מידות שכזה, הדוגמניות משכו אותם עד מעל הכתפיים או הראש, בתמונות שנראות כמו פארודיה לא מוצלחת. הבחירה שלא ללהק דוגמניות במידות גדולות בתקופה בה יש כאלה בנמצא אומרת המון. יש לה פן אידאולוגי - סירוב להראות נשים שמנות באתר, למרות שהן הלקוחות הפוטנציאליות של הגרביונים. ישנו גם הפן הכלכלי - מניעת הזדמנויות קריירה מדוגמניות במידות גדולות, שהן גם ככה האנדרדוגיות של עולם האופנה, גם היכן שממש מתבקש לשכור את שירותיהן. אבל מעל הכל ישנה כאן החלטה מסחרית גרועה - מי תקנה פריט שמדוגמן באופן כל כך מגוחך ולועג למימדי הגוף שלה?

האינטרנט, כמובן, סער בתגובה, ובטוויטר צצו תגובות שמנסות לנחש מה לעזאזל עבר בראש של אנשי האתר כשהחליטו ליזום את הצילומים המטופשים האלה. ״אנחנו מעדיפים שלא להכיר בכך שאנשים שמנים קיימים, אז במקום לשכור דוגמנית במידה גדולה שתראה איך הגרביונים האלה באמת נראים, אנחנו פשוט הולכים לגרום לכן להרגיש חרא לגבי הגוף שלכן ולצפות שתתנו לנו את הכסף בכל זאת״, צייצה גולשת ציטוט מדומיין ממוחם של העומדים מאחורי הבחירה.


ב-Wish לא הגיבו עד כה על השערוריה, אבל לא נופתע אם אחרי תגובות קשות שכאלה הם יפרסמו התנצלות ויסירו את התמונות המביכות מהאתר. לא בטוח שזה יחזיר אליהם את הלקוחות שלובשות מידות ביניים ומידות גדולות, אבל נדמה שהם לא מעוניינים בהן מלכתחילה.