נדמה שהיום כבר כולם יודעים שאנשים שונים באים בגדלים שונים. לכן לא היה נראה שמשהו צריך להיות בקמפיין של חנות "אופנת פיפה" בחיפה ובו, בדיוק כמו בקמפיינים אחרים, מוצגות נשים מלובשות במיטב המחלצות המוצעות למכירה בחנויותיה והעלו לפייסבוק את התמונות. החנות מתמחה באופנה המיועדת לנשים במידות גדולות, ולכן, ירחם השם, נבחרו נשים במידות גדולות לדגמן את הבגדים.



אך תגובת הקהל לא איחרה לבוא: עשרות תגובות מביישות צצו ברשת. טוקבקיסטים נזעמים מחו על חילול המרחב הציבורי שלהם והתגייסו לתרום מהבנתם האקדמית בפיזיולוגיה של גוף האדם ולהסביר לכולנו שמדובר בקמפיין "מגעיל" ו"חולני".
קמפיין אופנת פיפה (צילום: אביטל אפשטיין)
קמפיין אופנת פיפה|צילום: אביטל אפשטיין


מיי גרף, אחת הדוגמניות בקמפיין ובעלת בלוג האופנה May Wear It, מספרת על תחושותיה בעקבות התגובות לקמפיין: "לא ראיתי את כל התגובות, את הרוב מנהלת העמוד מחקה לפני שהן הגיעו לעיני העולם. בעיקר בלטה התגובה החביבה והמוכרת 'זה לא בריא, אתן מעודדות השמנה'. שמעתי את התגובות האלו אינסוף פעמים. לגבי ה'לא בריא' - יש הרבה דברים לא בריאים בעולם הזה, למשל עישון, שיזוף, אכילת בשר מעובד, זיהום אוויר וכו', ובכל זאת איכשהו רק כשזה נוגע לתמונות של נשים בעלות עודף משקל כולם מרגישים צורך להסביר לנו כמה זה לא בריא. זו פשוט צביעות, אף אחד לא דואג לנשים זרות באינטרנט שהן לא בריאות. כותבים את זה רק כי לא נעים להם לראות את זה בעין. אני גם מעולם לא אמרתי לאף אחד "בואו תשמינו ותהיו כמוני". אני בסך הכל מנסה לקדם אהבה עצמית וייצוג של גופים בכל המידות והגדלים. אני חושבת שלא הגיוני שיהיה רק מודל אחד של נשים שכולנו נצטרך ללמוד ממנו, ושטוב שיראו כל מיני סוגים של נשים"

מיי גרף (צילום: טלי ביקסון)
מיי גרף, אחת הדוגמניות בקמפיין: "בסך הכל מנסה לקדם ייצוג שווה"|צילום: טלי ביקסון

יש תגובות, שאחרי כל השנים ועשרות הפעמים ששמעת אותן, עדיין מכאיבות?
"יותר מתסכלות ממכאיבות. לפעמים מרגיש שלא משנה כמה אסביר וכמה אכתוב על הנושא תמיד יבוא איזה גאון תורן שחושב שהוא יכול לאבחן אותי על סמך תמונה באינטרנט. ההנחה האוטומטית ששמנה היא בהכרח פדלאה שיושבת כל היום מול הטלוויזיה וטוחנת ג'אנק פוד פשוט לא נכונה ויש כבר הרבה מחקרים שמוכיחים ששמן לא בהכרח שווה חולה ורזה לא בהכרח שווה בריא"

-אז למה בעצם אנשים מגיבים כמו שהגיבו?
"ככל שאנשים נחשפים למודל יופי אחד, כך הם חושבים שכל מה שחורג ממנו הוא רע. אנשים שנחשפים למגוון מודלים וייצוגים מקבלים יותר סוגי אנשים שונים ולכן אני חושבת שקמפיינים כאלה חשובים כל כך - הם מראים עוד אופציות להזדהות. אנחנו לא אומרות 'הנה המודל הראוי היחיד, כולכן צריכות להיות ככה', אלא 'הנה עוד מודל אפשרי, אם אתן נראות ככה גם אתן בסדר, גם לכן יש מקום'".

קמפיין אופנת פיפה (צילום: אביטל אפשטיין)
קמפיין אופנת פיפה|צילום: אביטל אפשטיין