אין תמונה
איווה לונגוריה עושה כבוד ללנז'רי של BEBE

 קשה לשים את האצבע על הרגע המכונן שבו הפכו המחוך והבירית לבגדי המלוכה החדשים של אצולת הוליווד, אבל בזמן האחרון נראה שכל כוכבנית שמכבדת את עצמה מקפידה להכניס לרזומה קמפיין לנז'רי אחד לפחות. איווה לנגוריה חשפה את מרכולתה בחזיית Bebe Sport שחורה, הילרי סוונק ואווה מנדז חברו לקלווין קליין, הפוסי קאט דולז מקדמות את מותג השובבי La Senza, אדריאנה לימה ולורן קונרד מהוליווד הילס השתובבו בתחתוני ויקטוריה'ס סיקרט על דפי מגזין הגברים Maxim, ולאחרונה גם ויקטוריה בקהאם והאקססורי החביב עליה – הבעל דייוויד – התפשטו לטובת קמפיין ההלבשה התחתונה של בית האופנה האגדי ארמני.

האם מדובר בצעד כלכלי ותו לא, או שמא באסטרטגיה מחושבת לשדרוג הסטטוס? מה מניע שחקניות וזמרות מוערכות להצטלם בבגדי חדר המיטות שלהן, ואיך כל זה משפיע על הכיס שלנו? סיירת הטרנדים של ערוץ הנשים מרחרחת.

קיילי רוכבת על שור בלנז'רי שקוף

החודש פורסם בדיילי מייל כי הקמעונאים מדווחים על זינוק במכירות הלנז'רי והביריות בפרט, הודות לאאוטפיטים הפרובוקטיביים של כמה מהפאשוניסטות החמות בשוק. לדברי מותג ההלבשה התחתונה figleaves, מאז הצטלמה נסיכת הפופ האמריקאית קייטי פרי במחוך וביריות למגזין הגברים אסקווייר, זינקו מכירות הגרבונים והביריות באתר ב-40 ביחס למכירות אשתקד.

אין תמונה
אווה מנדז לוהטת בפרסומת לקלווין קליין

גם במותג האנגלי אייג'נט פרובוקטור מודים כי להופעותיה הפומביות של הזמרת לילי אלן בפריטי לנז'רי נועזים – פעם אחת בדרכה למסיבה בבריות בגוון שמימי מבריק, ופעם אחרת בכניסה למועדון הנחשב Groucho"" כשהיא חושפת ירכיים עסיסיות ארוזות בגרבוני שמנת ענוגים – יש חלק לא מבוטל בעלייה בת 14 האחוזים במכירות הגרבונים של המותג.

עבור אנשי אייג'נט פרובוקטור, המקרה הזה הוא רק הוכחה למה שהם ידעו כבר מזמן: ערכו של סלב אחד בלנז'רי שווה ערך לעשרות דוגמניות אנונימיות בבייבידול, חטובות ומלאכיות ככל שיהיו. בשנים האחרונות משכילה החברה להשתמש בכל חזה וישבן מפורסם שהיא מצליחה לגייס לטובת הקמפיינים שלה. 

קייט מוס, דוגמנית שכבר מזמן הפכה לסלבריטאית ומוזת אופנה על זמנית, הייתה הקלף החזק של החברה ב-2008, וגם קיילי מינו נתנה הופעה בלתי נשכחת כשהיא רוכבת על שור בלנז'רי שקוף ומגרה בפרסומת של המותג. הסרטון הפרובוקטיבי אמנם נאסר לשידור בבריטניה, אך המכירות הגיעו לשיאים חדשים. המסקנה: ציצים מפורסמים מוכרים יותר.

ויקטוריה בקהאם בפרסומת לארמני (צילום: getty images)
ארמני ליהק את ויקטוריה בקהאם לקמפיין ההלבשה התחתונה שלו|צילום: getty images

יחסי ציבור למחוכים ולתחרות

"הנשים של היום חושקות במראה סקסי ונשי יותר" מסבירה דניס פראסר, קניינית האתר figleaves את הבהלה לחזיות של הכוכבות. "זה ידוע שקניית לנז'רי משפרת את מצב הרוח והביטחון העצמי, אבל יש פה גם איזושהי מחווה נוסטלגית לזוהר של הוליווד הישנה, כפי שהיא באה לידי ביטוי אצל כוכבות בנות זמננו".

פריס הילטון וריאהנה בהלבשה תחתונה (צילום: getty images)
גם באירועים רשמיים הלנז'רי מככבים. פריס הילטון וריאהנה מדגימות|צילום: getty images

 

ואכן, בשנתיים האחרונות לפחות חלק מיפהפיות הוליווד מפנות כתף קרה לרזון הטום בוי וטרנד האוברסייז, ומגלות מחדש את קרסי המחוך וחזיות התחרה. סקרלט ג'והנסן, כריסטינה אגילרה, ריהאנה, ביונסה, איווה לנגוריה ואפילו גוון סטפני הנערית - כולן מפגינות נשיות מפתה, סקסית ואפופת מסתורין, כפי שניסחה בזמנו מרלין מונרו האגדית, הן בתלבושות הבמה שלהן והן בסיבובי הדאווין על השטיח האדום.

את הקרדיט כנראה חייבות כולן לדיטה פון טיז, האקסית המיתולוגית של מרלין מנסון והאישה שהחזירה לתודעה את אמנות הבורלסק מהמאה ה-19. פון טיז בעלת מותני הצרעה ועור החרסינה, מחזיקה באמונה כי לחשפנות וטיזינג יש משמעות פמיניסטית עמוקה, ומקפידה להדגיש שמופעי החשפנות שלה מציגים נשיות חזקה ובטוחה בעצמה, בשונה מסתם ציצים של בלונדינית בביקיני. 

מחוכים, בריות, תחרה ומשי תופסים חלק נכבד במתחה היומיומית שלה, וחברת וונדרברה הבינה את הפוטנציאל המסחרי והפכה את פון טיז לחזה המוביל של המותג. היא הופיעה במודעת פרסומות נוטפת סקס, כשהיא שעונה על אופניים ישנים בחזיית תחרה, חצאית בגזרה גבוהה, וזוג בריות שמבצבץ. לא קשה לנחש שאפקט הפון טיז הקפיץ את המכירות תוך ימים ספורים.

דיטה פון טיז וקייטי פרי (צילום: getty images)
דיטה פון טיז וקייטי פרי מקפיצות את מחירי המחוכים והביריות|צילום: getty images

אבל לא רק פון טיז אחראית על התדמית הענוגה והמתוחכמת שמקבל הלנז'רי לאחרונה. גם מעצבי העל, במודע או שלא במודע, מנסים למתג את מה שנחשב עד לא מזמן לסליזי וזול, כטרנד הנכון ביותר לשעה. קולקציות ההוט קוטור שהעלו דיור, שאנל ומארק ג'ייקובס מציגות סגנון רומנטי, חולמני וסקסי השאוב מהתקופה הויקטוריאנית שבה שלטו המחוכים והתחרות ביד רמה. עם יחסי ציבור כאלה, פלא שכולן מתדפקות על דלתות ויקטוריה'ס סיקרט? 

הלבשה תחתונה בתצוגה של מארק ג'ייקובס (צילום: Fernanda Calfat, GettyImages IL)
הלנז'רי מככב בתצוגה של מארק ג'ייקובס|צילום: Fernanda Calfat, GettyImages IL

בישראל עדיין מעדיפים להצניע

בזמן שבארצות הניכר הופך הלנז'רי למגנט של סטטוס, יוקרה ונשיות, אצלנו הצדקנות עדיין מכריעה את הטון. המראה המיני מתמיד שאימצה נינט בסיבוב האחרון הנוכחי מקבל תגובות מעורבות מהמעריצים המבולבלים, וזה עוד לפני שהזכרנו את מה שהטוקבקיסטים חושבים על האאוטפיט שבחרה נינט ללבוש לחתונה של מיטלמן.

חתונה של ערן מיטלמן - נינט טייב וטמירה ירדני (צילום: אורי אליהו)
נינט בודקת את הקצה של הטרנד. בקרוב בקמפיין לדלתא?|צילום: אורי אליהו

 שחקניות מקומיות לא ממש משתוקקות להזדהות עם חברות תחתונים וחזיות, אף על פי שמותגים כמו גו אנדר ודלתא רחוקים שנות אור מלנטוף סקס בוטה וזול. מצד שני, אי אפשר להאשים את הסלבריטאיות שלנו בצניעות סגפנית, כך שאולי יש מקום לפנטז על יונית לוי, שפרה ואורית שחף מצטלמות בלבני ג'ק קובה. חברות הלנז'רי – לטיפולכן המסור, ויפה קמפיין אחד קודם.

>> גם הבנות הקטנות של הרוקרים הבינו שלהתפשט לקמפיין זה סבבה