יממה לאחר שניתן פסק דינו של ברנרד מיידוף בתיק ההונאה הגדול ביותר בתולדות הוולסטריט, אנחנו מגלים שהמיתון החריף שפקד את ארצות הברית וסחף עימו את העולם כולו, משפיע אפילו על ג'ניפר לופז, זאתי מהבלוק. קשה להאמין, אך כך מתעקשים לדווח לנו ברשת. האם אנחנו קונות את זה? ממש אבל ממש לא , אך נפצח בחדשות תחילה.
עם כל המיליונים וההצלחה, גם לופז, כמו חלק ניכר מחברותיה, נאלצת לסגור כמה עסקים שברשותה. לפני שהמעריצים הגדולים יילחצו, נרגיע ונאמר שג'יי.לו לא מתכוונת להפסיק לשיר (או לשחק), אבל היא כן חותכת את פס הייצור של המותג שבאמתחתה "sweetface". המותג שהושק לראשונה ב-2003 הוא אחיו הצעיר של JLO. לופז החליטה לשמר את המותג הראשוני והראשי ולא להרוג אותו, ובתמורה היא מפקירה את זה שבא אחריו. לפי הצהרה שנמסרה לעיתונות מטעם "סוויטפייס", נמסר כי "לאור האסטרטגיה השיווקית החדשה, החלטנו להקפיא מעט את המותג בזמן שאנחנו מתכננים להציגו מחדש בעתיד הקרוב עם נקודות מבט אופנתיות שונות וחדשות".
כאמור, הזמרת-שחקנית ואם לתאומים לא לבד. סימני המיתון כבר היו שם לפניה אצל המעצבות מנדי מור עם המותג Mblem ולורן קונרד ("הוליווד הילס") עם eponymous שהפסיקו את עסקיהן כמעט באותה מהירות בה התחילו. וכאן בדיוק עולה השאלה הגדולה: האם באמת מדובר במצוקות המיתון או שמא בחוסר מעוף אופנתי והצלחה קלוקלת בקרב הציבור?
מותן של קולקציות הסלבס - סלחו לנו אם לא נתאבל
בינינו, כל הסיפור הזה נשמע לנו כמו "אוי אוי אוי" אחד גדול. באותה מידה שלא מעט עסקים קופצים על תירוץ המיתון ומפטרים עובדים שכבר מזמן לא באו להם טוב בקפה של הבוקר, נדמה שגם עולם האופנה באמריקה נהנה מאותה לגיטימציה. עסק לא מצליח? בוא נאשים את מיידוף. הלקוחות לא מצביעים באשראי? נגיד שהמיתון הזה פשוט גומר אותנו. זה נשמע הרבה יותר טוב מלהצהיר "המעצבת פשוט לא מתפקדת. למעשה, היא מעולם לא תפקדה".
כי האמת היא שבכל שני וחמישי, יוצאת עוד ידוענית דמיקולו שבקושי יודעת להשחיל חוט למחט וקוראת תיגר על מעצבי האופנה ומחליטה שעם הכסף שגלגלה מעוד תוכנית ריאליטי דלוחה, היא יכולה להשיק קולקציה על שמה. והמשקיעים? אין גאים ושמחים מהם. שהרי השם הוא הכול. עזבו סחורה, עזבו קו אופנתי מחוכם, חדשני, ייחודי. מי צריך את זה כשהשם פריס הילטון, מיילי סיירוס או אמה ווטסון נמצא בתגית. ילדות בנות 13 יעופו על זה, אתם תראו. אז זהו, שכנראה שלא. מסתבר שקומבינות זה טוב ויפה עד שצריך להוכיח דבר קטן שנקרא כישרון. ובחורה שיודעת לבחור נעליים ממש שוות תוך חמש דקות, לא בהכרח גם יודעת לעצב אותן וזה עובד טוב גם בעיצוב תיקים, הלבשה תחתונה, הלבשה עליונה וכל מה שיש באמצע.
מצד שני, לפני שנכפיש את כל השחקניות, דוגמניות, זמרות ויורשות מיליארדריות שהחליטו לפתח קריירה שנייה, נציין לטובה כמה שעושות את זה בהצלחה. כי כאלה אנחנו, יודעות להסתכל על חצי הכוס האופנתית. הסוד, כך נראה, הוא לדעת לחבור לאחת החברות הגדולות בשוק, לקבל את הגושפנקה של מי שיודע באמת לעשות את העבודה ולמד כמה שנים למענה וזה כמובן גם מאוד יעזור אם תוכלי לפנות לכל התחביב הזה זמן עבודה, בין השקה לסרט. ואכן היו לא מעט שהשכילו לעשות בדיוק את זה.
מקייט מוס ועד למדונה: יש כמה שבכל זאת הצליחו
כך יוצא שלצד כל פליטות הריאליטי, יש גם קייט מוס אחת שעשתה חכם כשחברה ל"טופשופ" ועושה חיל, אחת פנלופה קרוז שהלכה הכי קרוב שרק אפשר ואיחדה כוחות עם אחותה מוניקה ל"מנגו", מדונה פעלה בתבונה כשנכנסה לרשת המבטיחה H&M. עוד ברשימה: גוון סטפני שעושה את לבד לגמרי ומצליחה לתרגם את המגניבות שלה לשיק אופנתי ייחודי עם המותג L.A.M.B, ויקטוריה בקהאם על אף כמה קשיים בדרך מצליחה לעשות כסף עם המותג DVB (פרחי ומכוער ככל שיהיה) וגם סיינה מילר, שעשתה מעשה פנלופה והשיקה מותג מוצלח עם אחותה, סוואנה העונה לשם twenty8twelve. כל אלה מצליחות לאחוז היטב בטייטל החדש שמתווסף לתואר הראשי מבלי לפשוט רגל. למה זה עובד? כישרון והירתמות למשימה. כי באופנה, בניגוד לנוכחות על במה, איכויות של כוכבת לא תופסות. עבודה קשה והבנה של בדים, חומרים, גזרות וכל מה שכרוך בכך – כן. ובואי נודה בזה, גם מזל תמיד יכול לעזור.