שנת 2010 הייתה ללא ספק השנה של ליידי גאגא. הבחורה עשתה מיליונים מסיבוב הופעות מגה רווחי, גרמה לפאות להיראות כמו הדבר הכי שיקי וגם הפכה כמה עורכי מגזינים לאנשים מאוד מאוד מאושרים ועשירים. בבדיקה שנערכה על ידי אתר Women’s Wear Daily, נמצא כי הגברת המשוגעת הייתה נערת השער הכי משתלמת מבחינת מכירות בשנה שחלפה בארצות הברית. זה לא מה שמפתיע אותנו; את לא תאמיני מי הייתה הקאבר-גירל שמכרה הכי פחות.

ליידי גאגא - שערי מגזין (צילום: MailOnline)
פרובוקטיבית ומשתלם לה. הליידי על שער ה-Rolling Stone|צילום: MailOnline

ותודה לליידי גאגא ולתחתוני הסבתא

הבשורות הטובות: מהדורת יולי של מגזין "Rolling Stone" הייתה המהדורה שגלגלה הכי הרבה עותקים - ובהתאמה, מזומנים - בזכות תמונת שער פרובוקטיבית של הגאגא. זו נראתה בתמונה בביקיני סאדו-מאזו עשוי רצועות שחורות מעור, פאת בוב צהובה ו-M16 שדבוק לפטמותיה. בזכות האימג' הזה מכר העיתון 250,000 עותקים, פי שלוש מהממוצע של המגזין.
גם מגזין קוסמפוליטן יצא מבסוט מצילומי השער למהדורת אפריל – בהם נראית גאגא רכה יותר בתחתוני סבתא - שהפכה לגיליון הנמכר ביותר של העיתון בכל הזמנים. מגזינים נוספים שעשו בחירה נבונה בצילומי השער עם הזמרת ולא יצאו מופסדים הם וניטי פייר ו-elle.

אין תמונה
רכות, נשיות ותחתוני סבתא: שילוב נפלא למכירות. גאגא על קוסמפוליטן


בעוד שליידי גאגא נשמעת לנו כמו מובילה טבעית בתחרות המכירות, הופתענו מאוד לגלות מי הייתה השחקנית שעשתה בדיוק את ההיפך. כוכבת "אחת שיודעת", בלייק לייבלי, הוכיחה בצער שהיא ממש לא "אחת שמוכרת". היא זכתה בתואר המפוקפק בעקבות השערים אליהם הצטלמה למגזינים "ווג" ו-"Esquire": על אף אהבתה של עורכת ווג, אנה וינטור, כנראה שלייבלי עדיין פונה לקהל צעיר מדי, ומכירת הגיליונות בכיכובה כשלה.

בלייק לייבלי -שערי מגזין (צילום: MailOnline)
נפלאה אך חלשה. בלייק לייבלי לא ממריאה|צילום: MailOnline

מפתיע: טיילור סוויפט לא טובה לעיתונים

כוכבת נוספת שלא מגלה עקביות בקרב מעריציה היא אן האתאווי, שלא תרמה את חלקה למכירת מהדורת נובמבר של ווג (למעשה, זה היה הגיליון בעל המכירות הנמוכות ביותר השנה), אבל דווקא שימחה את  מגזין "in style" במרץ.

אן התוואי - שערי מגזין (צילום: MailOnline)
הפקת אופנה מושקעת אבל לא מוכרת. אן האתאווי על ווג|צילום: MailOnline


מי שכן שמרה על עקביות, אך שלילית, היא הזמרת טיילור סוויפט - שבאופן לא לגמרי מוסבר נכשלה כנערת שער. אין מה לחוס על הבחורה, לא נראה שזה מזיז לה יותר מדי; אלבומה השלישי זכה למקום הראשון ברשימת הבילבורד, נמכר בלמעלה ממיליון עותקים כבר בשבוע הפתיחה והיא מתנחמת בזרועותיו של ג'ק ג'ילנהל. זה באמת משנה כמה עיתונים היא מכרה?

טיילור סויפט - שערי מגזין (צילום: MailOnline)
נכשלת בקופות, משגשגת בחיים. טיילור סוויפט|צילום: MailOnline

אז מה בכל זאת גורם לשער אחד לכבוש את העם ולשער אחר להיכשל במכירות? נדמה שלא בהכרח מדובר באשמתן של הבנות. הסיבות יכולות לנוע מקהל היעד של המגזין שלא מתעניין בכוכבת, מסקנדל או מחסור בכזה בחייה של המצולמת וגם, אין לזלזל, בתוכן הנוסף של המגזין. כך, למשל, כאשר צולמה ליידי גאגא לקוסמפוליטן, הופיעה לצד תמונתה גם הכותרת הטיזרית: "כתבת הסקס שאנחנו לא יכולות לתאר כאן". תוסיפו לזה תחתוני סבתא ואת כבוד הליידי במראה שפוי לשם שינוי, וקיבלנו שילוב שמוכר עיתון. ככה עושים את זה, חברים.

>> כמו חדשה: לקחנו קיבוצניקית ועשינו לה מהפך. בואי תראי איך יצא