קולקציית בגדי הים של בלוגרית האופנה, גבי גרג, עושה את מה שכל השאר בשוק לא: היא לא סופרת את הנשים רזות. למעשה, היא מטילה עליהן וטו ומציעה את דגמיה הססגוניים והצבעוניים אך ורק לנשים במידות 40-54. החלטה נבונה מאוד שכן נשים רבות עטו על בגדי הים של הגברת ובתוך שעות בודדות, המלאי חוסל ללא מצפון. תכירו את גבי גרג, אמריקאית במידה 48 ובלוגרית באתר "גבי פרש" שהגתה את המונח "פטקיני" או בתרגום חופשי: "שמנקיני". מדובר בבגד ים של שני חלקים שמיועד גם למלאות מבינינו. המחאה של גרג כנגד האובססיה החברתית לגוף רזה ודקיק החלה שנה שעברה. מאז, הבלוגרית המצליחה זוכה למעקב של מעל 25,000 איש בטוויטר ועוד 20,000 איש בפייסבוק, והיום כאמור היא פיתחה קולקצייה מבוקשת במטרה לשכנע נשים מלאות לזרוק את חוסר הבטחון שלהן לים או לבריכה ולהעז ללבוש בגד ים בשני חלקים.
>>מאקו נשים, עכשיו גם בפייס. אז למה את מחכה?
חשוב לי שנשים במידות גדולות לא יתנצלו על כך
בגד הים הראשון שנמכר נקרא "גלקסיה" - אותו דגמנה גרג בעצמה. כיום ניתן להשיג את בגדי הים בארצות הברית במידות 40-46. בשנה שעברה, גרג בת ה-25 הפכה לדמות אינטרנטית מוכרת כשהיא פרסמה בקשה מנשים בכל המידות והגדלים לשלוח לבלוג שלה תמונות שלהן כשהן לבושות בבגדי ים. לאחר שפרסמה מספר תמונות של עצמה, היא זכתה לקבל תמונות מעוד 31 נשים אמיצות. "אני מאד נמרצת לגבי הרצון שלי שנשים במידות גדולות ילבשו בגדי ים מבלי שיצטרכו להתנצל על כך", כתבה בבלוג שלה, מספר שבועות לפני שחרור הקולקציה.
"אחרי כל ההתרגשות סביב ה'שמנקיני' של שנה שעברה, חשבתי לעצב עוד מספר דגמים כדי להמשיך את ההתפתחות", היא מספרת. משה לניאדו, יושב ראש של "בגדי ים לכל", סיפר בחודש שעבר ש"סיפורה של גבי שבר סטיגמות על כך שרק נשות ספורטס אילוסטרייטד יכולות ללבוש בגדי ים סקסיים. סיפורי ה'שמנקיני' של גבי האירו אור על התפיסות השגויות כלפי נשים, על דימוי גוף ועל בגדי ים. הרעיון שכל אישה יכולה להיראות מעולה בבגד ים זה בדיוק מה ש'בגדי ים לכל' עומד מאחוריו". על פי הדיווח של ה-dailymail, קולקציית בגדי הים שצולמה על ידי לידיה האדג'נס נועדה לספק לנשים "טרנד חדש ללבישת בגדי ים במידות גדולות".
אז מה דעתכן? הייתן לובשות "שמנקיני"?