כבר ראינו, שמענו וביקרנו אינספור מעשי פוטושופ אכזריים שגרמו לדוגמניות רזות להיראות דקיקות עוד יותר ובלתי אנושיות בעליל, אבל מסתבר שבעולם הריטוש – השמיים הם הגבול. שימי לב לבובת התצוגה שעומדת לה בסניף של רשת GAP בלונדון: רגליה דקיקות, מעליהן טייטץ צמוד – ואילו הייתה זאת אישה אמיתית, הרי שהייתה אנורקטית על סף מוות. הרשת לא עצרה שם, והוסיפה חטא על הפשע, כאשר הציבה לצד הבובה החד מימדית שלט פרסומת גדול ובו כתוב: "Always Skinny" – "תמיד רזה", המתייחס לקולקציה חדשה שלטענתם - מאריכה את הגוף. יה רייט.
לא מוכר, לא פוטוגני ובעיקר לא אחראי
אם ננסה להבין מה עמד במוחם הלא מאוד חכם של מנהלי הרשת, יש להניח שרצו להדגים באמצעות בובות דמה מה הקולקציה יכולה לעשות לגופך. אבל יודע כל אדם בר היגיון שאין בזה שום דבר חינני, פוטוגני או מוכר. ומעל הכל - כל הסיפור הזה צועק חוסר אחריות משווע. רשת GAP אגב כבר קיבלה על הראש במאי השנה כאשר קיבלנו את קולקציית הקיץ החדשה שלה. האג'נדה, ממש כמו בובות התצוגה, הייתה ברורה ומאוד דקה: הדוגמניות שבליין החדש היו רזות להחריד, ועוררו תגובות מסעירות מצד הגולשים, נוסח: "תנו לדוגמנית הזאת איזה המבורגר" ועד "היא נראית כמו יהודיה מובלת למחנה". אבל מה חדש?
דומה שבתקופה האחרונה עולם האופנה איבד כל רסן, והוא מידרדר בקצב מהיר אל בורות עמוקים שקשה מאוד לצאת מהם בפוטוגוניות - כל זה בניסיון לפרוץ ולבלוט ולצאת מחוץ לקופסה. רק לאחרונה, כיכבה תילן לוברי בלונדו בהפקת אופנה של המגזין הצרפתי "ווג" - ילדה יפהפיה בת 10 שהצטלמה בסדרה של צילומים פרובוקטיביים ועוררה סערה של ממש.
ולפני שהספקנו לנוח מהפרשייה הזאת, הגיע תורו של אתר האינטרנט הבריטי zazzle להסתבך השבוע כאשר הציע למכירה חולצות טי-שירט לילדים עם הסלוגן "דבר לא מרגיש טעים כל כך כמו ההרגשה להיות רזה", ציטוט מוכר שקייט מוס אמרה בעברה. גם כאן כנראה חשבו שם שהם מאוד מצחיקים ומגניבים בלי באמת לחשוב על ההשלכות של כל הסיפור. להתעורר בבקשה ומהר.
>> והנה עוד הזיה: עדשות מגע מוזהבות עם יהלומים