אין תמונה
אם יש משהו שיותר כיף מלראות אופנה, זה לכתוב עליה. מתוך הבלוג של אפונה

הדבר היחיד שכיף יותר מלקרוא על אופנה, זה כנראה לכתוב על אופנה. אנחנו כבר גילינו את זה, והרבה אנשים כבר גילו את זה לפנינו. החדשות הממש טובות הן שכל אחת יכולה. בין אם את סתם רוצה להגג ולשתף את העולם באאוטפיט ההורס שלבשת אתמול, או שמתחשק לך לפרוץ אל הברנז'ה ולהיות כתבת מן המניין – בלוג אופנה הוא דרך מדליקה ויצירתית לעשות את זה, כמו שכבר הדגימו טינה קרייג וקלי קוק, הבלוגריות של Bag Snob.com. בשנה שעברה השתיים האלה קיבלו מקום בשורה השנייה בתצוגת האופנה של אוסקר דה לה רנטה. אצלנו זה יהיה מקסימום קסטרו, אבל עדיין, ריספקט. החלק הבעייתי הוא שבבלוגוספירה כמו בחיים, יש עוד מאות כמוך. אז איך מתבלטים בשטח? בתור התחלה, לומדים מהטובים.

בלגגי את עצמך

מה ז'תומרת: אם את חושבת שיש לך חוש לסטייל, ובטוחה שמי שלא ראה אותך בדרך לעבודה אתמול הפסיד, למה שלא תראי לנו? אין כמו בלוגרים שמצטלמים בסיטואציות יומיומיות וגורמים לנו לקנא בגרדרובה שלהם. על הדרך את גם מקבלת פידבק מהקוראים, שיכולים להקפיץ לך את האגו, או לחלופין להגיד לך בפרצוף את כל מה שרחל מהנהלת חשבונות תמיד שומרת בלב.
מתאים לבחורה: עם טריליון בגדים ועם לב חזק. טוקבקיסטים הם עם אכזר. אני יודעת, אני אחת מהם.
עשו את זה כבר לפניך: What I Wore – הבלוג של ג'סיקה שרודר, מצטלמת סדרתית עם חולשה לשופינג ולתפירה.
פריטי חובה: גרדרובה הולמת, צלם צמוד ונטייה לאקהביציוניזם.

קארל לגרפלד לשאנל (צילום: רויטרס)
אם תעשי את זה חכם, אולי עוד תקבלי הזמנה אישית מקרל לגרפלד. טוב, נו, אז מקסטרו|צילום: רויטרס

בלגגי את הביץ' הפנימית שלך

מה ז'תומרת: את הרי יודעת שהיא שם. את יודעת את זה כשאת נושכת שפה במקום להגיד לחברה הטובה שלך שהחצאית שלה מזעזעת ושהיית שמחה לשכב עם החבר שלה, ואת בטוחה שגם הוא מרגיש ככה. אם לא תתני לה איזשהו מפלט, הביץ' הפנימית שלך פשוט תתפרץ יום אחד באמצע איזו ארוחת ערב חגיגית עם המשפחה המורחבת. אז למה שלא תפני את המרירות אל בלוג שבו תרדי על הלבוש של ביצת הידוענים המקומית ללא הרף? זה זול יותר מטיפול פסיכולוגי, וכיף יותר מלהתנצל.
מתאים לבחורה: כנה, מעודכנת, חיננית ושונאת אדם.
עשו את זה כבר לפניך: Go Fug Yourself, והן עשו את זה בגדול. ג'סיקה מורגן והת'ר קוקס, זכו בזכות הבלוג שלהן לסקר את שבוע האופנה בניו יורק למגזין Times. שאפו.
פריטי חובה: בקבוק ציאניד ומקלדת מושחזת.

בלגגי את השכנים

מה ז'תומרת: למרות כל הניימדרופינג והצפייה האדוקה ב"פרוג'קט ראנוויי", לי תמיד היה ברור שאופנת רחוב זה הדבר האמיתי. האאוטפיטים האלגנטיים-עד-הזויים שאנשים כמוך וכמוני מתהדרים בהם בחוצות העיר, יכולים להיות מרשימים לא פחות משבוע האופנה באיפה-שזה-לא-יהיה כשהם מרוכזים במקום אחד. בטח ובטח כשהם מלווים בפרטים רלוונטיים, כמו איפה הבחורה הזו עם הראסטות השיגה אותם וכמה זה עלה לה.
מתאים לבחורה: שאוהבת ללכת ברגל, בעיקר בתל אביב. ושמוכנה להתחרות בנמרוד.
עשו את זה כבר לפניך: The Sartorialist, הבלוג של סקוט שומאן, שמביא אל המסך שלך אופנת רחוב – מכל רחוב מסביב לעולם, בערך. בהתאם, בין השאר, דברו עליו ב-Vogue של שבע מדינות שונות.
פריטי חובה: מצלמה, סקרנות, אהבת אדם.

אישה על הספה עם לפטופ (צילום: istockphoto)
סטייליסטית עם חוש לעסקים? לכי על בלוג לרוכשות נלהבות|צילום: istockphoto
בלגגי את המשבר הכלכל
י

מה ז'תומרת: אל תעמידי פני נאיבית. הרי ברור לכולנו שבמקום שבו יש הצלחה, יש גם כסף. חוץ מחברות שהקימו לעצמן בלוגים עם מטרות שיווקיות ברורות, יש גם בלוגים של בחורות שלא רק מסקרות אופנה, אלא גם מוכרות אותה. אפשר לעשות את זה דרך פרסום של חברות אופנה או לגמרי לבד, מה שחשוב זה שתראי לנו מוצר שיקי, ייחודי ועדכני שאנחנו פשוט לא יכולות בלעדיו.
מתאים לבחורה: עם חוש בריא לעסקים.
עשו את זה כבר לפניך: מישל מדהוק מ-Shefinds.com. האתר שלה, תחת הכותרת "מה ללבוש ואיפה להשיג את זה", גורף 300,000 פאונד בשנה.
פריטי חובה: ביצים.

בלגגי את הרגע

מה ז'תומרת: אם יש משהו שתמיד עובד, זה להביא לאנשים את הלחמניות החמות עד הדלת. בלוגים שנשארים עם היד על הדופק בכל מה שנוגע לאופנה, טרנדים, חנויות חדשות עם קולקציות חד פעמיות ולוקים מהממים שאין לאף אחת אחרת תמיד יישארו באופנה.
מתאים לבחורה: מעודכנת, נמרצת ומחוברת באלקטרודות לערוץ האופנה.
עשו את זה כבר לפניך: Fashion Tribes, עוד אחת שהוזמנה לתערוכות אופנה בזכות הבלוג. אבל היא קיבלה רק שורה רביעית.
פריטי חובה: יד, דופק, קשר בין השניים.

דוגמנית עם חולצת בטן (צילום: האתר הרשמי)
היי מעודכנת תמיד על הטרנדים החמים, גם אם הם לא מלהיבים אותך. חולצות בטן למשל|צילום: האתר הרשמי

ולסיום – אם את באמת מתכוונת ללכת על העניין הזה של בלוג אופנה – יש כמה דברים שכדאי שתדעי:
1) בלוג טוב הוא בלוג שמתעדכן הרבה. כדי שאנשים ימשיכו לבקר אצלך, את צריכה לספק את הסחורה, מה שאומר לעדכן לפחות כל שבוע אם לא כל יום. בחורה שמגיעה לבלוג שעודכן פעם אחרונה בדצמבר 2009, כנראה לא תבוא לביקור חוזר.
2) בלוג אופנה טוב הוא בלוג צבעוני. את מכירה בלוגים אופנתיים בלי תמונות או בלי עיצוב אדיר? אנחנו כן, אבל לא שמנו אליהם לינקים. בלוג אופנה בלי אסתטיקה מחמיץ את הנקודה בצורה היסטרית.
3) כדי ליצור קהל קבוע, כדאי לבחור נישה. בין אם זה אופנת סלבריטאים, בלוגים של שמנמנות, אופנת רחוב או בלוג שמוקדש כולו רק לנעליים, כדאי שתבחרי את התחום שאת באמת אוהבת ותתמקדי בו.
4) ואת יודעת מה? גם אחרי כל זה, זה עדיין לא יהיה קל. אבל מה זה כיף.

שיק מקומי: הבלוגים הכי טובים על אופנה בישראל. 

>> למי שלא רוצה לכתוב על אופנה, אבל חולה עליה: יש לנו מדור "הוליווד סטייל" במיוחד עבורך