שתי מעצבות עומדות מאחורי המותג הפורץ "אלף אלף", איילת הרמל ואפרת לוין, שהכירו עוד שמלצרו יחד בדרך לממן את לימודיהן במגמת האופנה בבצלאל. המותג המצליח פועל בזירה המקומית כבר חמש שנים, ובזמן שמעצבים ישראלים נלחמים על כל לקוחה, המעצבות הצעירות זוכות לחיבוק אוהד מסלבריטאיות ארצנו, החל מנינט שהפכה ללקוחה ועד ליונית לוי. התיישבנו אתן לשיחת בנות קצרה.
"החיבור בנינו החל עוד בזמן הלימודים. עיצבנו יחד קולקציה ראשונית של מכנסיים, ראינו שאנחנו משלימות אחת את השנייה - והחלטנו ללכת על זה יחד. יש בנינו חלוקה ברורה. אפרת על התדמיתנות ואני על הבדים והספקים. לעצב יחד זה מאוד נדיר בתחום שלנו, אבל אנחנו עובדות טוב יחד. זה דומה למציאת בן זוג: כשזה מתאים, זה בול".
איך נראת הלקוחה הטיפוסית שלכן?
"אנחנו פונות בהגדרה לטווח רחב של גילאים ומידות. נשים בגילאים 30-60 במידות 36-46, קרייריסטיות, אורבניות שיודעות להעריך ומבינות באופנה. כאלה שאוהבות פריטים ייחודיים ואיכותיים ומוכנות לשלם עליהם בהתאם. אנחנו הכי שמחות לראות שמגיעות לחנות אימא ובת, ושתיהן מוצאות את הפריטים שמתאימים להן כאן".
מה ההשראה לקולקציית הקיץ שלכן?
"לכל קולקציה יש קונספט שממנו אנחנו שואבות השראה. הקיץ בחרנו בעולם שלם של מסתורין, חיפוש אוצרות ומפות מטמון ישנות, ופשוט נסחפנו לעולם קדום של חופש ללא גבולות".
הקולקציה הנוכחית מכילה תמהיל של צבעים מונוכרומטיים בשילוב גזרות ובדים שעושים חסד עם נשים אמיתיות. "חשבנו איך נשתמש בהשראה שקיבלנו לא רק במובן המטפורי, ולכן החלטנו להוסיף בחלק מהדגמים כל מיני דיטליים שירמזו על עולם ההשראה שלנו, כך למשל יש בקולקציה מכנסיים שבהם מוסתר מפתח באחד הכיסים".
ואז הגיעה קלייר דיינס
המעצבות הצנועות הפכו במהלך חמש השנים האחרונות לחביבות במיוחד על הסלבריטאיות המקומיות. כמעט בכל חתונה מדוברת או השקה נוצצת ניתן לאתר שמלה או טופ נחשק של המותג שנלבש על ידי סלבריטאית; אבל לא בכל יום הוליווד מגיעה למתחם נגה. צילומי הסדרה "הומלנד" הביאו את קלייר דיינס ההוליוודית לצילומים באזור, ובין טייק לסצנה היא נכנסה לסמטאות יפו ומצאה את החנות של המותג. "היא נכנסה לבדה ומדדה המון דברים, ואז נכנס איש הפקה ואמר לה לחזור לסט לצילומים. היא אמרה שתשוב ואנחנו היינו בטוחות שבזה זה נגמר. לשמחתנו היא חזרה עוד באותו היום, וקנתה שמונה פריטים שנראו עליה מדהים".
זה מרגש לקבל "אישור" כזה מכוכבת הוליוודית שלובשת כל היום סטלה מקרטני ופראדה?
איילת: "זה בעיקר מחמיא. אני מאוד אוהבת ומעריכה אותה כשחקנית ואמנית, ולכן זה היה מאוד נחמד לקבל ממנה את אותה הערכה".
האם כניסת רשתות האופנה הגדולות לישראל השפיעה עליכן?
"הקהל הישראלי לשמחתנו הגדולה בתהליך התבגרות, היום יותר מאי פעם אנשים מעריכים עיצוב ישראלי, את היחס האישי לו הם זוכים, הכמויות הקטנות שיוצרות ייחוד. מסתבר שלא כולם אוהבים להיראות כמו אייץ אנד אם מהלך על שתיים. אין ספק שיש כאן מלחמה, אבל צריך לנהוג חכם ולא לייצר דברים שבהם נתחרה מול הרשתות הגדולות, כמו בייסיק למשל".
מי המתלבשות הטובות בעיניכן בביצה הישראלית?
"חד משמעית קרן מור. יש לה סטייל ואמירה אישית שיוצרת תחכום לא צעקני אך שנשמע למרחקים".
את מי אתן חולמות להלביש יום אחד?
אפרת: "סופיה קופולה היא אישה מתוחכמת ומלאת שיק וסטייל, ולדעתי היא מאוד מתחברת לשפה העיצובית שלנו".
איילת: "למרות שהיא לא הפרזנטורית המושלמת למותג, הייתי רוצה להלביש את רונית אלקבץ".
מה אתן חושבות על המתלבשת הישראלית הממוצעת?
"בהחלט חל שיפור בשנים האחרונות. נשים צריכות להבין וללמוד את הפרופורציות הנכונות לגוף שלהן ולא להעתיק ממה שהן רואות במגזינים או בטלוויזיה".
איילת: "גופיית ספגטי בצבע כסוף".
אפרת: "מכנסי ברמודה מהקולקציה הנוכחית".
מה הפריט הכי יקר שיש לכן בארון?
אפרת: "נעליים של פראדה ברמה החומרית, וטבעת מסבתא ברמה הסנטימנטלית".
איילת: "שמלת החתונה שלי. בעוד שבועיים אני מתחתנת, ותמיד רציתי שמלת כלה של סטלה מקרטני. לפני חצי שנה הייתי בניו יורק וראיתי שמלה לבנה מדהימה של מקרטני. לא מדדתי אותה וחזרתי לארץ. מאוד התבאסתי אז החלטתי להזמין אותה און ליין, ככה בלי למדוד. היא הגיעה לארץ לפני כמה שבועות, עברה קיצור - וזהו, היא מוכנה".
ג'ינס וסניקרס או מיני ועקבים?
"ללא ספק שתינו טום בוי שהולכות לרוב עם ג'ינס וסינקרס".
קייט מידלטון או קים קרדשיאן?
"ברור שקייט מידלטון!"
>>רוצה לזכות בשמלה של אלף אלף בשווי 575 ש"ח?