ב-2001, מותג הקוסמטיקה הוותיק "אסתי לאודר" לקח סוג של הימור כשליהק לתפקיד הפרזנטורית של החברה דוגמנית אמריקאית צעירה ויחסית לא מוכרת. קרליין מרפי הייתה אז בת 26, ואיש לא יכול היה לנחש שהקריירה שלה בחברה תימשך עוד 15 שנה (לפחות).

בראיון שנערך עמה בניו יורק, לרגל חגיגות שישים שנה של לסדרת הקרמים הכי יוקרתית של אסתי לאודר, RE-NUTRIV (רה-נוטריב) קרוליין מוכיחה שלא מספיק להיות "פנים יפות" כדי להיות פנים של חברה. היא מקצועית, צנועה, סרקסטית ויודעת לשלב במדויק בין התפקיד שלה ואישיותה. היא לבבית אך גם סרקסטית, כנה - אך לא שוכחת לשם מה התכנסו כאן.

"מהרגע שבו הסוכן שלי התקשר כדי לבשר לי שהמותג מעוניין שאהיה הדוברת והפרזנטורית שלו, הכל היה כמעט סוריאליסטי", היא מספרת. "גדלתי עם אסתי לאודר, שיחקתי עם הבושם של סבתי והחזקתי שפופרות של שפתונים, ומשחתי את מייקאפ דאבל-וור של אמי כשהייתי מתבגרת. אני חושבת שצילום הניסיון הראשון שלי היה מיוחד, מפני שבתי הקטנה נכחה בסט. גם צילום הניסיון השני היה מיוחד כי ילדיה של ארין לאודר (נכדתה של אסתי ובעלת המותג "ארין", ו"ק) נכחו בו גם כן. כאימהות, נוצר בינינו חיבור והתיידדנו".

קרליין מרפי לרגל חגיגות 15 שנה ב
מרפי, מה יש בה?|צילום: יחסי ציבור

נכיצד השתנתה הדוגמנות ב-16 שנות עבודתך עם המותג?

"מבחינתי, הדוגמנות השתנתה בהיבט אחד בלבד – כעת, בגיל 42, אני מרגישה בטוחה יותר מכפי שהרגשתי בשנות העשרים שלי. קל יותר להתחבר לעצמי וזה חשוב לי. אני לא מעבירה את זה בתמונות. זה פשוט קורה לי כשאני משוחחת עם נשים אחרות. אנחנו יכולות לשתף בחוויות רבות יותר מהאימהות, מהקריירה וכולי. אני בהחלט סבורה שבני הדור הצעיר מתנהלים במהירות רבה ביותר ותוהה אם הם באמת נהנים ממה שהם עושים ולא מרגישים שהם 'חד-פעמיים' או שניתן להחליפם בכל עת. אני אסירת תודה על כך שביססתי את עצמי בתקופה שקדמה להופעת הרשתות החברתיות. מבחינתי זה יתרון, אך גם חיסרון כשמדובר בניסיון להישאר בעניינים ולהיות רלוונטית".


 

את מנהלת קריירה ממושכת ביותר בתעשיית הדוגמנות בשעה שנשים רבות יצאו מהתחום. מה יש בך שאין באחרות?

"אני נהנית מהקריירה שלי. תמיד התייחסתי אליה כאל ברכה. הצלחתי ללמוד בעצמי דברים תוך כדי הנסיעות ושיתופי הפעולה עם המעצבים ועם הצלמים. החיים בניו יורק, ההשתתפות באירועים חברתיים, הקשר עם אנשים ממגוון מקומות ועם אנשים המשנים את העולם, היכולת לקחת חלק פעיל בדברים שונים – זוהי מתנה. אני בוחרת לנצל את המתנה הזאת וליהנות ממנה ובה בעת, אסירת תודה על מה שניתן לי. זה לא משחק מבחינתי. זאת עבודה שאני מתייחסת אליה ברצינות ובכל זאת נהנית. כמו כן, הקפדתי להתרחק מסצנת המסיבות ואני חושבת שזה מה שעשה את ההבדל. השתתפתי בקורסים והמשכתי בלימודי. הפעילות הזאת מילאה אותי מחוץ לתעשייה, בנוסף לאימהות שלי".

עד כמה נושא הגיל מעסיק אותך, או מפחיד אותך?

"אני לא מאמינה שיש טעם להילחם בהזדקנות או להסתיר אותה. למרבה המזל, התכשירים הטובים ביותר המסייעים לי לאורך הדרך עומדים לרשותי. עם זאת, אני מתמודדת עם ההזדקנות גם באמצעות הרגלים טובים. אני ישנה שמונה שעות בלילה, שותה הרבה מאוד מים, מקפידה על דיאטה המבוססת על צמחים ומנסה להתאמן לפחות שלוש פעמים בשבוע.

"אני גם מאמינה בתרומה של צחוק רב, של התפנקות מפעם לפעם ושל נאמנות לתשוקות שלי. שוקולד הוא מאכל חובה וכך גם כוס יין אדום וטוב מעת לעת לצד ארוחת פסטה עם חברים. הגלישה באוקיינוס גורמת ללבי לשיר, רק חבל שלא סיפרו לי יותר על מסנני קרינה בצעירותי. היום אני לא יוצאת מהבית בלי למשוח BB crème או DayWear (תכשיר לחות) עם תוספת של מסנן קרינה. אני ממש מרגישה שלכל אישה יש גישה אחרת להזדקנות. אם משהו משמח אתכן, הוא יקרון מכן החוצה".

אילו נשים מבוגרות או נשים בכלל את מעריצה ומדוע?

"אני מעריצה כל כך הרבה נשים! אני מעריצה את ג'יין פונדה. היא נראית פשוט מעולה וממשיכה בקריירה ובאקטיביזם שלה. מריל סטריפ היא ללא ספק דוגמה נפלאה לאישה המזדקנת בחן רב, תוך נאמנות למבע האמנותי שלה והרחק מאור הזרקורים. אני מעריצה מושבעת של ג'יין גודול מפני שבעבודתה עם קופי שימפנזה ועם בעלי חיים אחרים היא ממשיכה להגביר את המודעות להתנהגות האנושית. אני מעריצה את אריאנה הפינגטון על תשוקתה לבריאות ולהצלחה. וואו, אני מעריצה כל כך הרבה נשים, אבל ביסודו של דבר, אני מעריצה כל אישה שנשארת נאמנה לעצמה ופועלת ליצירת שינוי במרחב הציבורי".

חגיגות השישים לרה נוטריב

הקרם הראשון בסדרת רה-נוטריב הושק ב-1956, ויצירתו התבססה על שלושה עקרונות שקבעה אסתי לאודר בעצמה: המרכיבים היקרים ביותר, המדע והטכנולוגיה החדשניים ביותר וחוויה חושית בשימוש. בתחילת השנה הושקו המוצרים החדשים בסדרה, שכעת גם הגיעו לארץ: RE-NUTRIV ULTIMATE LIFT REGENERATING YOUTH.  הסדרה כוללת קרם להצערת היום, סרום לטיפול אינטנסיבי ומיצוק העור וקרם עיניים.

אסתי לאודר, רה נוטריב (צילום:  יחסי ציבור )
המוצרים החדשים בסדרת רה-נוטריב|צילום: יחסי ציבור

כל המוצרים החדשים מבוססים על רכיבים שהופקו משני פרחים יקרים: הראשון הוא פרח הג'נטיאן, הפורח באקלים הקר של רכס הרי ההימלאיה. קרינת ה- UV באזור זה מזיקה במיוחד ועם זאת הפרח שורד בקלות בטמפרטורות שיורדות גם ל-15 מעלות מתחת לאפס. הפרח השני צומח בצידו השני של העולם. מדובר בפרח הקש של ברזיל: הוא שורד את החורף היבש מאד, את הקרקע החולית ואת החשיפה לקרינת UV. המדענים העובדים על פיתוח סדרת רה נוטריב מבטיחים ששילוב רכיבי הצמח, מביא לשיפור התקשורת התאית בעור, וכך מעורר את יכולות של העור להתחדש.

הכותבת הייתה אורחת של חברת אסתי לאודר בניו-יורק