אם אתן לא יוצאות מהבית בלי מניקור מושקע, ומקפידות להישאר מעודכנות בצבעי הלקים הכי חמים ובטקסטורות החדשות והלוטות, אתן צריכות להכיר את האישה שקובעת איך הציפורניים שלכן יראו מדי שנה: הגברת הראשונה של הציפורניים, מרת סוזי-וייס פישמן. היהודייה החייכנית ומלאת המרץ הזו ייסדה את חברת OPI בשנת 1981, והיום היא סגנית הנשיא בפועל והמנהלת האומנותית של המותג. העסק, שהיה בהתחלה ממוקד דווקא בתחום הדנטלי, הוא היום אחד השמות החזקים והמבוססים בתעשיית הציפורניים.
התלהבות היא מילת המפתח כאן. וייס פישמן, שנמצאת בעסק כבר מעל ל-30 שנה, עדיין מלאת תשוקה כשהיא מדברת על הלקים שלה. "אני מעצבת את הגוונים, ואז אנחנו מתכנסים שישה אנשים בחדר הישיבות ומתחילים לחשוב איך לקרוא לכל גוון. אנחנו יושבים 8 שעות, לא יוצאים עד שמסיימים". הגוון 'my Chihuahua bites!' (נשיכת הצ'יוואווה שלי), לדוגמא, קיבל את שמו לאחר שסוזי ננשכה על ידי כלב של חברה. יצירתיות וכיף, אפשר לומר, הם חלק מערכי המותג – ווייס פישמן שומרת עליהם בקנאות.
שוק מוצרי הציפורניים נעשה צפוף. מה מייחד את OPI על פני המותגים האחרים?
"מוצר חייב שיבטחו באיכות שלו. למרות שהיה לנו את המחיר הגבוה ביותר, גדלנו במהירות בגלל האיכות והמותג האמין. למרות שזה מותג בוגר, הוא עדיין מביא הרבה התרגשות איתו, ובגלל הצבעים והשמות הכיפיים יש הילה סביבו".
איך בונים מותג שהלקוחות יחזרו ויבקשו שוב?
"בשנת 89' יצרנו לראשונה את צורת הבקבוק שהיא פטנט שלנו, ואני יצרתי 30 צבעים להם נתנו שמות כיפים. ללקים של רבלון, שהיו הכי גדולים באותה התקופה, היו רק מספרים. בנוסף, אנחנו משיקים מדי עונה קולקציה חדשה עם שם אייקוני".
מה גרם לטעמך לטירוף סביב הלקים בעת האחרונה?
"כששמים ליפסטיק או איפור צריך ללכת להסתכל במראה. כששמים לק אפשר להסתכל על הציפורניים כל היום, ולהרגיש טוב. הכל פסיכולוגי. אני מחשיבה לק כאקססורי, ועכשיו סופסוף זה נעשה ה'איט אקססורי'. הכלכלה הגלובלית גרמה לנשים לקנות פחות בגדים - אבל עם תיק, נעליים ולק אפשר לשנות את כל ההופעה".
אילו שינויים אפשר לראות בתחום הזה בשנים האחרונות, מבחינת אופנות?
"היום מקובל לשים צבעים כיפיים על הציפורניים גם אם את אישה עובדת ויותר שמרנית. בחמש השנים האחרונות הציפורניים הכהות לא נחשבות יותר לגותיות, והצבעים הכהים הפכו להיות צבעים שמתאימים לכולן. זה שינה את איך שאנשים מסתכלים על לק. אין כבר טאבו, כולם הבינו כמה זה שיק ללכת עם ציפורניים כמעט שחורות או בכחול נייבי. זה נעשה אופנתי. לפני שהדוגמניות הלכו כך על המסלול אף אחת לא שמה צבע כזה על הציפורניים. גם צלמי האופנה והמגזינים התחילו פתאום לצלם תמונות שרואים בהן את הציפורניים. הטכנולוגיה, בנוסף לשינוי בתרבות, אפשרה אפקטים כמו נצנצים ושאטרים, וגם אומנות הציפורניים מייצרת הרבה יותר אפשרויות מאיפה שהליפסטיק נעצר".
אילו צבעים הפתיעו אותך בהצלחה שלהם?
אתם משתפים המון פעולה עם הוליווד
"כולם אוהבים את הוליווד. בשבילי אמנם האישה הממוצעת היא המוזה היא הכי חשובה, אבל הוליווד היא גדולה מהחיים. ריס וייתרספון, אנגלינה גולי, ג'יי-לו, ליידי גאגא וגם פרגי לובשותOPI , ונשים רבות מרגישות שהן יכולות להיות כמותן אם ישימו גם הן את הלק. אנחנו מכינים הרבה סלבס לפני הגראמי והאוסקר: אנחנו מגיעים אליהם הביתה או למלון, לשם הם באים עם הסטייליסטית שלהם, ועושים את הציפורניים שלהם".
באילו צבעים משתמשות הכוכבות? קבלו רשימה חלקית: מנדי מור הצטלמה לשער עם ג'ל קולור "bubble buth", לורה לייני הגיעה לטקס פרסי גלובוס הזהב עם"Congeniality is My Middle Name", קייטי הולמס וליסה קודרו הצטלמו עם Tickle My France-y ובריטני ספירס לקחה איתה OPI לסיבוב ההופעות ב-2011. לניקי מינאז' יש קולקציה שלמה משלה, ויש גם שיתופי פעולה שלא יצאו לפועל - כמו הסיפור הביזארי של וייס-פישמן על ליידי גאגא, איתה נפגשה כדי לדבר על שיתוף פעולה פוטנציאלי: "היא רצתה לעשות את ה-hooker collection. נאלצתי לוותר".
מה מתוכנן לעונה הבאה?
"קולקציית הסתיו-חורף שתצא בספטמבר 2012 תקרא 'גרמניה'. ברלין היא עיר מאוד חמה עכשיו, ובנוסף לחיבור עם צבעי הבגדים והטרנדים הצפויים לחורף הקרוב, העיר הזו הייתה ההשראה שלי לקו ארצי ומינימאלי. סגול ממשיך להיות באופנה וגם אדום וכתום, וכן הצבע הכמו ירוק, שעשינו אותו כך שיתאים לכל גווני העור".
ומה עם קולקציה עונתית בשם "ישראל"?
"עשיתי גרמניה לפני ישראל, זה באמת נורא. אבל אנחנו באים".
* הכותבת הייתה אורחת חברת OPI בלוס אנג'לס