מייקאפ בחותם אישי
כמה פעמים רכשת מייקאפ, ואחרי שהגעת הביתה וניסית אותו מול המראה, גילית שהגוון שבחרת לא בדיוק תואם את צבע העור? ובכן, מתברר שבקרוב לא תאלצו להסתובב עם מסכות צבע על הפנים. חברות האיפור, שעושות הכל כדי להגדיל את מחזורי המכירות (מייקאפ הוא מוצר האיפור הנמכר ביותר אחרי השפתון), מתכוננות למהפכה ממש: "מייקאפ– פרייבט". בעתיד הקרוב כל אישה תוכל לקנות מייקאפ בגוון עורה המדויק. כן כן גבירותיי, ברוך ממציא המחשב.
איך זה יקרה? הרעיון דומה מאוד לאופן שבו אנחנו רוכשים צבע לקירות הבית – באמצעות מכונה ממוחשבת. עמדות המייקאפ העתידיות יאובזרו במצלמה שתכוון אל פני הלקוחה. תוך שניות יתורגם גוון העור האישי למספר, ומשם למכונת המייקאפ הממוחשבת שתערבל את הגוון הרצוי. אחרי דקה או שתיים תוכלי להתהדר בבקבוקון אישי עם גוון עורך המדויק.
טסטר לשפתון שהוא רק שלך
ההתפתחות בתחום ההיגיינה והמוצרים סטריילים הביאה מושג חדש לענף: פרסונל טסטר. האם ניסית לדמיין כמה זוגות שפתיים עבר הטסטר בעמדת האיפור של החברה, לפני שהגיע לשפתיים שלך? כבר שנים רבות מדובר בדוכן חיידקים ובקטריות ציבורי. הטסטרים עומדים בחוץ ומנסות אותן מאות נשים, ולכן הם חשופים למצע של מחלות כמו הרפס, גירויי עור, דלקות ושאר הפתעות.
בקרוב, כשתרצי לבחור גוון של שפתון, תוכלי לקבל מהדיילת דוגמית חד פעמית של שפתון בצורת סטיק, שאותו תוכלי להניח על השפתיים. לאחריו יוגש לך נייר לחות להסרה כדי לעבור לגוון אחר. כל כך פשוט.
טסטר פרטי לעיניים
עוד מוצרים פרוצים הגיינית הם הצלליות. כל מתנסה דוחפת אצבע על טסטר הצללית המזוהם (שהשד יודע איזה אצבעות שוטטו בו דקה קודם), ומשם מעבירה את התוצרת ישירות לעיניים. למרבה השמחה גם כאן ייכנסו לפעולה הדוגמיות החד פעמיות, אלא שהפעם בצורת נייר ספוג בצללית. שפשוף קל הלוך וחזור עם כרית האצבע שלך על הנייר החד פעמי יזכה אותך בפיגמנט הרצוי. משם תוכלי לנסות אותו על עפעף העין בסטריליות ובבטחה.
האיפור גולש לרשת
הרשתות חברתיות הן המצע הכי עכשווי שעל גביו מתנהלות תופעות של שיתוף, התארגנות, היווצרות עמדות, הפצת אופנות במובן הרחב של המילה ופנייה לקהל מטורגט להפליא. רשתות אלה מתאימות גם לטובת שימוש מסחרי ולהגדלת היקף מכירות מוצרי איפור. לרשתות תרומה חשובה בתהליך שיתוף חוות דעת והפצת הטרנדים. בנוסף, יותר ויותר חברות יפתחו חנויות וירטואליות למוצרי איפור במחירים זולים בהרבה, מבלי שתצטרכי להתאמץ ולצאת מהבית.
>> את לא צריכה לצאת מהבית: הכנסי לחנות המעצבים ותתחילי לחסוך
הקץ למשמרים: איפור אורגני
רוב רובה של תעשיית האיפור משתמשת בתוצרי לוואי של תעשיית הנפט המספקים שומנים לקיבוע הצבע. תוצרים אלה מופיעים ברשימת הרכיבים של מוצרי איפור בסיסיים כמו שפתון, מסקרה, אייליינר ועפרונות איפור (תחת השמות: שמן מינרלי, פרפין, וכו'). מרבית ממוצרי האיפור משופעים גם בחומרי שימור המונעים מהמוצרים להתקלקל ומונעים ירידה ביעילות מוצר האיפור עקב החמצון.
איפור אורגני, לעומת זאת, מכיל רכיבים טבעיים וידידותיים למשתמש. הוא מופק ממינרלים טבעיים ותמציות צמחים, ומכיל מינימום חומרי שימור. תעשיית האיפור נמנעה מלעבור למוצרים אורגניים מאחר שעלות הפקתם יקרה יותר, והם גם מאבדים מתוקפם במהירות רבה יותר. אבל לאור עליית המודעות לצרכנות ירוקה, דומה שלחברות לא יהיה מנוס מלקחת חלק פעיל במגמה העולמית. בקרוב מאוד נראה תעשייה שלמה של מוצרי איפור אורגניים.
צלליות מאבקני פרחים
לא מעט מההשראה של עולם היופי מגיעה ישר מהטבע הססגוני. פרחים מושכים אליהם בעלי חיים, וקיימת לכך סיבה אבולוציונית: הצבעוניות גורמת לחרקים ולציפורים להגיע לאזור ההאבקה שצבוע בתבנית הפרח. הפריית הפרחים נעשית על ידי האבקה. יש פרחים המואבקים על ידי רוח, יש על ידי מים, ויש על ידי בעלי חיים. לעומתם, פרחים מסוימים מואבקים מפרחים בצמחים אחרים, אחרים מואבקים מפרחים אחרים באותו הצמח, ויש שמואבקים מהאבקנים שלהם עצמם.
באבקת הפרח קיים לרוב פיגמנט חזק של צבע המכיל את מרבית החומר של הצלליות העתידיות. היתרון הגדול: החומר טבעי וידידותי. הצללית יכולה לשרוד יומיים שלושה ברציפות מבלי חשש לסתימת נקבוביות ומבלי הצורך להסירה. החיסרון: אי התאמה לכל סוגי העור (יש העלולות לפתח אלרגיה).
ירין שחף הוא מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור.