לפני כמה ימים התבשרנו שלבמבה, החטיף האהוב עלינו בעולם כולו, יש פרזנטורית חדשה – התינוקת של במבה. התינוקת תעטר את שקיות הבמבה בגרסה מיוחדת במקום הקולגה שלה, התינוק של במבה, לכבוד יום האישה הבינלאומי המתרגש עלינו בקרוב. לא חלפו ימים רבים, והתגובות והביקורת על הדרך בה בחרו לאייר באסם את הבייבי הלאומית התחילו להגיע.
"לתינוק של במבה יש תלתל שובב באמצע הראש. התינוקת של במבה מתגאה בכמות שיערות של גיל 8, עם מספר קוקיות. כי ילדה צריכה להיראות מסודרת", כתבה חנה בית הלחמי בפוסט שפרסמה בפייסבוק וחיש מהר הפך לוויראלי. "לתינוק של במבה אין ריסים", הוסיפה בית הלחמי, "התינוקת כבר צרכנית פוטנציאלית של מסקרה!".
"כשאסם מכסים את התינוקת שלהם הם מצהירים שתינוקות בנות הן מושא לתשוקה מינית. מצד אחד יש פה פוריטניות קיצונית, ומצד שני אישוש של מחשבות פדופיליות חמורות מאוד"
בהמשך מציינת בית הלחמי הבדלים נוספים, כמו למשל שהתינוקת יותר רזה ונראית הרבה יותר מבוגרת מהתינוק, ומצויירת "כילדה בת ארבע וחצי בפיגור התפתחותי, שטרם נגמלה מחיתול. לשני המינים יש בדרך כלל גוף תינוקי שמנמן, ולמותר לציין שלולא ידענו מי זה מי, לא יכולנו לדעת אם התינוק של במבה הוא תינוק או תינוקת. כי ככה זה עם תינוקות. אבל לאוסם היה דחוף לכסות לה את הציצים, ועוד בחולצה ורודה".
חנה בית הלחמי כותבת שהיא אוהבת מאוד במבה: "הכוונה של אוסם טובה, אבל פחות אוהבת א/נשים וחברות שעושות חצי עבודה ולא מסוגלות לחשוב עד הסוף. זה מפחיד אותי, כצרכנית מזון. מה אם אני אוכלת משהו, שכושר החשיבה של מפתחיו נעצר ב-70%?"
והיא לא היחידה שהדמות המאוירת החדשה הפריעה לה. החולצה של התינוקת הטרידה גם את מנוחתה של המעצבת רוני רענן, שהסבירה בהרחבה בבלוג שלה מדוע: "הדבר הראשון שחשבתי עליו, הוא למה הלבישו תינוקת בחולצה? ממתי גוף של תינוקת הוא דבר מיני שיש לכסות? כמה מפחיד זה לחיות בעולם בו תינוקת עלולה להתפרש כאובייקט מיני".
אם נסתכל על תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם, כותבת רענן, יהיה לנו מאוד קשה לדעת אם מדובר בתינוק בן או בתינוקת בת. "ההתפתחות המינית הביולוגית אצל בנות ובנים מתחילה בגיל הרבה יותר מאוחר מזה, רק סביב גילאי 11-12, ואצל בנים אפילו מאוחר יותר. למעשה, כשאסם מכסים את התינוקת שלהם הם מצהירים שתינוקות בנות מהרגע הראשון הן מושא לתשוקה מינית, ככה שמצד אחד יש פה פוריטניות קיצונית, ומצד שני יש כאן אישוש של מחשבות פדופיליות חמורות מאוד.
"כיסוי של תינוקת עשוי להראות תמים, אבל אי אפשר להתלונן על מעשי כיסוי קשים ומכוערים בחברה החרדית, כשהכיסוי מתחיל 'בבית'. לא מעט אנחנו שומעות ושומעים סיפורים בתקשורת על השחתת פרסומות בהן יש דמות נשית, בבני ברק, בבאר שבע, באזור מודיעין-מכבים-רעות וגם בתל אביב - יפו הליברלית. הייתי שמחה לראות את התינוקת של במבה עם חיתול בלבד, שמחה ומחייכת עם הקוקיות הג'ינג'יות שלה. כמו שתינוקות-בנות צריכות להיות".
לאסם היה חשוב מאוד להפנות את תשומת ליבנו לכך שהציבור הכללי לא ראה בעין ביקורתית את דמותה של התינוקת של אסם, כאילו שהציבור הכללי רואה בעין ביקורתית משהו בכלל. "דמויות התינוק והתינוקת של במבה הן אהובות וחפות מכל אג'נדה", נמסר מטעם אסם, "התגובות שאנחנו מקבלים נפלאות ומבטאות אהבה לשניהם".
>> למה ילדה בת ארבע צריכה להסיר שיער בלייזר?