עד לפני שנתיים הייתי עורכת דין עם חלום, חלום שהיה קיים בי מגיל 4: להמציא דברים. אז בשנות ה-80 עוד לא קרו לזה סטארטאפיסטית, אבל זה מה שרציתי להיות.
למרות החלום החיים הובילו אותי ללכת בתלם. התקבלתי ללימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב – אז הלכתי. הציעו לי סטאז׳ במשרד מוביל - אז הלכתי. קיבלתי הצעת עבודה מהמשרד- אז נשארתי. מצאתי את עצמי - עורכת דין, אבל כל הזמן המצאתי דברים. דברים מדליקים, דברים משוגעים, דברים גרועים, מיותרים וממש מצחיקים.
עד שלפני שנתיים וחצי, בעקבות רעיון שעלה בנסיעת עבודה, הקמתי סטארטאפ שנקרא SHUPPERZ - מאין UBER לקניות. מאז ועד היום כבר גייסנו 4 מיליון דולר והאפליקציה בגרסת בטא כבר עובדת בארץ ובניו יורק.
אחזה בי התרגשות אדירה - פרט להזדמנות להציג את הסטארטאפ שלי, זיהיתי פה הזדמנות מדהימה כיזמית ישראלית. הרי באיזו עוד הזדמנות אזכה לנאום לצד יזמית סעודית? הבנתי שיש פה אירוע משמעותי שאני חייבת למנף למען נשים יזמיות ונערות צעירות.
פנינו דרך משרד יח״צ לערוצי החדשות, הצענו להם להתלוות אלי למסע הזה או לפחות לסקר את הארוע, אבל נדהמנו מהתשובה הגורפת שקיבלנו מכל מי שפנינו אליו: "זה לא מספיק מעניין".
איך זה לא מספיק מעניין? איך ערוצי החדשות לא מבינים את החשיבות העצומה שבלחשוף סיפור כזה בפני הציבור? איך הם לא מבינים את החשיבות שיש לייצוג כזה בתודעה הציבורית?
הבת שלי בת השמונה רוצה להיות סטארטאפיסטית, יש לה מחברת המצאות שהיא כותבת בה רעיונות. היא נחשפה לעולם הזה בבית ולכן ללכת ללמוד באוניברסיטה מדעי המחשב או לבחור במסלולים טכנולוגיים תהיה עבורה בחירה הגיונית וטבעית. אבל מה לגבי דור הנשים לעתיד שלא נחשף לזה בבית וגם לא בטלויזיה או בשום מדיה אחרת?
אנשים מתפלאים שילדות שואפות להיות 'סלבס', שקשה עד בלתי אפשרי למצוא נשים מתכנתות, שאנגלה מרקל מגיעה לארוע סטארטאפים ושואלת איפה הנשים, אבל איך ילדה בת 8 תרצה להיות סטארטאפיסטית אם היא מעולם לא שמעה על זה?