שבועיים חלפו מאז המיזוג של ערוץ עשר עם רשת 13, ונראה שלפחות ביריית הפתיחה קשת 12 שומרת על דומיננטיות בטבלאות הרייטינג וגם באהדה המוצהרת של הצופים: שלוש התכניות האהודות ביותר החודש משודרות בערוץ 12.

החשש בסקרים על אהדת הצופים הוא שהם נוטים לייצג יותר את "האני הרצוי" של הנסקרים, כלומר התכניות שהם היו רוצים לחשוב שהם אוהבים על פני אלה שהם באמת אוהבים. בהתחשב בכך, ההתייצבות של הכוכב הבא מסוגת הריאליטי התחרותי במקום הראשון (עם כמעט 50%) מרשימה עוד יותר, והולמת את נתוני הרייטינג הגבוהים של העונה. 

לא הופתענו לגלות גם את ארץ נהדרת ממוקמת גבוה, כתוכנית פופולארית ומדוברת עם ניחוח אקטואלי-איכותי, אבל כן מפתיע למצוא את מהפכה במטבח, שלמרות נתוני רייטינג מאכזבים בעונה החדשה, זכתה לאחוזים גבוהים באהדת הקהל. ההישג יכול להעיד על כוח המשיכה של הטאלנט אסף גרניט, או אולי על העובדה שחובבי התוכנית אינם בהכרח צופים עקביים אבל מעריכים את איכותה. לעומת זאת, האח הגדול VIP, אחד ממותגי הריאליטי הכי חזקים של השנים האחרונות, הגיע למקום השישי עם 21%. התוכנית לא מצליחה להשיג את הבכורה גם בטבלאות הרייטינג, ומפתה כבר לציין את הרגע הזה כרגע בו האח הגדול הפכה סופית מתוכנית "שיחת ברזייה" מרכזית לתכנית נישתית כמעט, שמיועדת קודם כל לחובבי הז'אנר (כפי שהיא אכן נתפסת בשאר העולם).

מעמדן של סדרות הדרמה ברגע זה אינו מזהיר, כששתי תוכניות מתוסרטות בלבד התברגו בעשירייה הראשונה. איש חשוב מאוד והאחיות המוצלחות שלי דורגו במקומות נמוכים, במיוחד ביחס לבאז התקשורתי שמלווה אותן. עם זאת, המיקום הגבוה של פמת"א ביחס לשאר תכניות כאן, וההתייצבות של סברי מרנן במקום השלישי, מעידים שאם התוכן המתוסרט נאה בעיני הצופים - הם כנראה ישמרו לו נאמנות.

 

סקר אינטרנטי זה נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת (בגילאי 18+) בוצע בשיתוף עם חברת iPanel, המנהלת את פאנל המשיבים האינטרנטי הגדול בישראל.