זה קורה רק 16 דקות לתוך "אלן דג'נרס: לאישורך" ("Ellen DeGeneres: For Your Approval"), מופע הסטנדאפ החדש - ולדבריה גם האחרון - של הקומיקאית והמנחה בנטפליקס. "העיפו אותי מעסקי השעשועים כי אני מרושעת", היא מסבירה לקהל, ובכך סוף סוף מתייחסת לפיל בן ה-66 שבחדר: היא עצמה. בכל זאת, אנשים לא באו לשמוע אותה מתבדחת על חניה במקביל או על התרנגולות שהיא מגדלת בביתה.
"לאישורך", שצולם כחלק ממסע ההופעות של דג'נרס, עולה בנטפליקס קצת יותר משנתיים אחרי שסיימה את קדנציית הטלוויזיה השנייה שלה. בראשונה היא הייתה בנסיקה, עד שיצאה מהארון מול 36 מיליון איש שצפו בסיטקום שלה ובוטלה כי ניינטיז ומי חשב שמותר לעשות לה להתנהג ככה. היא בנתה את עצמה מחדש, הפכה למנחת תוכנית אירוח משמעותית לא פחות מאופרה ווינפרי, ובמשך כמעט שני עשורים ו-3,280 תוכניות הייתה - בלי הגזמה - האישה הכי אהובה באמריקה. "נהגתי לומר שלא אכפת לי מה אחרים חושבים עליי", היא נזכרת במופע החדש, "אני מבינה עכשיו, במבט לאחור, שאמרתי את זה בשיא הפופולריות שלי".
אחרי שיא הפופולריות ההוא, ובמהלך הקורונה, צפו טענות ודיווחים ותחקירים שאישרו את מה שרבים חשדו בו: כמו כולם, גם אלן דג'נרס איננה מושלמת. למעשה, יש מצב שהיא אדם די רשע ובוסית חרא. היא בוטלה לא באופן שבו מבטלים אנסים ועברייני מין, אבל כן קיבלה מסר ברור מהציבור של "מיצינו, הביתה". זו מן הסתם הסיבה שבגללה "לאישורך" מהווה מבחינתה התחנה האחרונה לפני הפנסיה, וזו הסיבה שבגללה דג'נרס כל כך נרגשת מהחיבוק הענק של הקהל שבא לראות אותה. זה חיבוק לא כי המופע מצחיק באיזשהו אופן, אלא כי היא מדברת על החטאים והטעויות שלה בהשלמה וברגישות מרשימים במיוחד.
16 דקות חולפות עד שדג'נרס מדברת על הפרשה שתכתים אותה לעד, וחמש דקות נוספות חולפות עד נקודה משמעותית נוספת: המאמי הלאומית בדימוס אומרת "פאק". ההפיכה מאישה כל כך אהובה לאישה כל כך שנואה בכל זאת מביאה איתה שחרור מסוים. אז דג'נרס מקללת בקטנה, חושפת שאמא שלה (שהרבתה להופיע בתוכנית האירוח) מתמודדת עם דמנציה, מסבירה את הפער בין להיות סמל של תוכניות ללהיות הבוסית שלה - ובעיקר יורדת בכבוד מהבמה, כפי שאף גבר שסרח לא היה מעז לפניה. גם אם אין בו ולו בדיחה מצחיקה-באמת אחת, "לאישורך" הוא מופע מרגש ונוגע ללב ומעורר מחשבה ואפילו הערצה. לא בטוח שדג'נרס עוד זקוקה לו, אבל האישור ניתן.