מעריצי "ליזי מקגוויר", שהיום כבר בטח נמצאים בעשור השלישי או הרביעי לחייהם, כנראה זוכרים לטובה את סוף השבוע ההוא באוגוסט 2019: במהלך אירוע חגיגי של דיסני, במסגרתו החברה בישרה על כמה מסדרות הדגל שצפויות לעלות בשירות הסטרימינג החדש שלה, דיסני פלוס, הילארי דאף חשפה באופן חגיגי את חזרתה של סדרת הנוער, שהפעם כבר לא תעסוק בנערה בת 15 אלא באישה בת 30, שמחזיקה בעבודה ובגבר שליזי הצעירה הייתה יכולה רק לחלום עליהם. 

ההכרזה על הקאמבק המיוחל, שהגיעה בתקופה בה כל סדרה שנייה זכתה לריבוט או לרימייק, אף כללה תאריך מדויק לעלייתה של "ליזי מקגוויר" החדשה: ה-12 בנובמבר 2019, היום הראשון של דיסני פלוס באוויר. התאריך הגיע, דיסני פלוס עלה, שנה נוספת חלפה - והמעריצים עדיין מחכים. עכשיו, למרבה הצער, כבר אין טעם לחכות, כשדאף בעצמה מודיעה שהפרויקט לא ייצא לפועל, וזאת אחרי רכבת הרים רגשית שעברה עליה ועל שאר המעריצים בשנה וחצי האחרונות.

הצרות של "ליזי מקגוויר" המחודשת החלו להיערם כאשר טרי מילינסקי, יוצרת הסדרה המקורית ומי שהייתה אמורה להוביל גם את הגרסה החדשה, הודיעה בתחילת 2020 על עזיבתה את הפרויקט. "למעריצים יש חיבור רגשי ל'ליזי מקגוויר' וציפיות גבוהות מהסדרה החדשה'", נמסר בזמנו מטעם דיסני, "אחרי שצילמנו שני פרקים, הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להמשיך בכיוון יצירתי אחר ולהאיר את הסדרה באור חדש". כל זה, אגב, קרה בזמן שדאף עצמה בילתה את ירח הדבש שלה במוזמביק - ויומיים לפני חזרתה מגזין וראייטי בישר כי מילינסקי, למעשה, פוטרה. טרם הפרסום ההוא, דאף ויתר אנשי הצוות כלל לא ידעו שזה מה שקרה.

אז מה בדיוק הייתה הבעיה ב"כיוון היצירתי" של מילינסקי? לפי וראייטי, סלע המחלוקת היה הרצון שלה ושל דאף ליצור סדרה שתציג גרסה בוגרת יותר של מקגוויר, על כל המשתמע מכך, בעוד שבדיסני העדיפו לשמור את התוכן שלה נאמן כמה שיותר למקור - ובהתאם, ידידותי יותר למשפחה. בהוליווד רפורטר אף הצליחו להניח את ידיהם על התסריט של פרק הבכורה, שחלק בלתי מבוטל ממנו עסק בנושאים כמו סקס ובגידה. ואם השילוב בין הביטויים "דיסני פלוס" ו"לא ידידותי למשפחה" נשמע לכם מוכר, זה ככל הנראה בגלל שהנושא עלה לכותרות בחודש מרץ האחרון, הפעם בהקשר של "באהבה, ויקטור", העיבוד הטלוויזיוני לסרט "באהבה, סיימון". 

מתוך
לא מספיק "ידידותית למשפחה", לפחות לא בגרסה המחודשת. מתוך "ליזי מקגוויר"|צילום: Buena Vista Television

כמו "ליזי מקגוויר", גם "באהבה, ויקטור" הייתה אמורה לעלות במקור בדיסני פלוס, וברגע האחרון הועברה להולו, שירות סטרימינג אחר שנמצא בבעלותה של דיסני, ונתפס ככזה שפונה לקהל בוגר יותר. גם כאן, הנימוק הרשמי היה שדיסני לא תפסו את הסדרה כמספיק "ידידותית למשפחה". האם זה קשור לעובדה ש"באהבה, ויקטור", כמו הסרט המקורי, מציגה סיפור אהבה בין שני נערים ממין זכר? אין לדעת, אבל רבים בתעשייה וברשת משוכנעים שזו אכן הסיבה.

דאף עצמה ראתה את מה שקורה ל"באהבה, ויקטור", והחליטה לעשות מעשה: היא העלתה סטורי בנושא בו כתבה "נשמע מוכר", ובהמשך אף ביקשה מפורשות מדיסני להעביר גם את הסדרה שלה להולו, מתוך מחשבה כי אז ניתן יהיה לממש את החזון שלה ושל מילינסקי. "זה חשוב שבדיוק כמו שהחוויות שלה כנערה היו אותנטיות, כך גם הפרקים הבאים יהיו אמיתיים ומעוררי הזדהות", כתבה בזמנו, "זה יהיה חלום שמתגשם אם דיסני יתנו לנו לעבור להולו". הבקשה הוצפה - אך לא זכתה למענה.

בחודשים שחלפו מאז, דאף ודיסני שמרו על שקט תעשייתי, אבל אל תטעו - הם ממש לא היו עסוקים בלעבוד על הסדרה החדשה. אם למישהו עוד היה ספק שהחידוש ל"ליזי מקגוויר" הוא כבר יותר חלום של שחקנית וכמה מעריצים מאשר פרויקט שעומד להגיע למסך, ביום רביעי האחרון הביטול הזה כבר הפך לרשמי. מי שבישרה על כך הייתה דאף עצמה, שכתבה באינסטגרם: "זה כבוד עבורי שדמות כמו ליזי הייתה חלק מהחיים שלי. הייתה לה השפעה כזאת מתמשכת על רבים, כולל עליי. זה מאוד משמעותי עבורי לראות את הנאמנות של המעריצים ואת האהבה אליה, עד היום".

"אני יודעת שהיו מאמצים ושיחות בניסיון לגרום לריבוט לעבוד", הוסיפה דאף, "אבל לצערי, ולמרות המאמצים של כולם, זה לא הולך לקרות. אני רוצה שכל ריבוט של 'ליזי' יהיה הוגן ואותנטי כלפי מי שהיא היום. זה מה שמגיע לדמות. כולנו יכולים לקחת רגע ולהתאבל על האישה המדהימה שהיא הייתה הופכת להיות ועל ההרפתקאות שהיא הייתה לוקחת אותנו אליהן איתה. אני מאוד עצובה, אבל מבטיחה שכולם עשו את הטוב ביותר ושהכוכבים פשוט לא הסתדרו. היי, זה הדבר ש-2020 עשויה ממנו".