הסדרה "קופה ראשית" של תאגיד השידור הציבורי "כאן" הולכת ומסתמנת כהצלחה לא רק מבחינת רייטינג ואהדת קהל אלא גם באפיל שלה אל מול משרדי הפרסום והמפרסמים. לגלובס נודע כי לאחרונה נחתם הסכם עם קבוצת בזק, לפיו הסדרה וכוכביה ישמשו כפרזנטורים של המותג. את המהלך מוביל משרד הפרסום אדלר-חומסקי שמטפל בתקציב הפרסום של כל הקבוצה.

אלא שאדלר-חומסקי לא היו משרד הפרסום היחיד שרצה לשלב את כוכבי הסדרה בקו הפרסומי שלו: לגלובס נודע כי במסגרת המכרז שערכה בחודשים האחרונים חברת ביטוח ישיר, הציע משרד הפרסום מקאן תל אביב, שהתמודד על התקציב, להשתמש במותג ובכוכביו כחלק מהקו הפרסומי החדש של החברה.

לקריאה נוספת:

> עובד לשעבר נגד עורך וואלה: "התערב בהחלטות על תיקי נתניהו"
> "היום אפילו דירה אנחנו יודעים למכור דיגיטלית"
> פייסבוק, את לא חייבת להיות כזו. הגיע הזמן שתלמדי מדיסני

כפי שנחשף בגלובס, ביטוח ישיר מעוניינת להיפרד מהיונים שליוו אותה כסמל המותג בשנים האחרונות והובילו את מסעות הפרסום של החברה. לכן ערכה החברה מכרז, בו התמודדו משרדי הפרסום מקאן תל אביב, גיתם BBDO וגליקמן-שמיר-סמסונוב. מקאן, שהציע להחליף את היונים בכוכבי "קופה ראשית", זכה במכרז, בין היתר לאחר שהציג פיילוט לקמפיין בו השתתפו השחקנים דב נבון וקרן מור. אך כאמור במהלך הזמן בו התקיים המכרז נסגר כבר ההסכם עם בזק.

בביטוח ישיר מאשרים כי מקאן הציעו את ההתקשרות עם הסדרה, אך טוענים כי במסגרת המכרז הוגשו כמה כיווני קריאייטיב, וההצעה עימה זכה במקאן בתקציב בסופו של דבר לא הייתה ההצעה בה כיכבה הסדרה.

הסדרה "קופה ראשית" משודרת כאמור בתאגיד השידור הציבורי "כאן" וזוכה להצלחה הולכת וגדלה. הסדרה נרכשה לשידור על-ידי חברת הסטרימינג ציאפליקס שמשדרת תכנים יהודיים וישראליים בארה"ב. 

קרן מור, קופה ראשית (צילום: יח
קרן מור ב"קופה ראשית"|צילום: יח"צ כאן תאגיד השידור

הכוכבים של תוכניות הומור וסאטירה מוצאים את דרכם לעתים קרובות כמובילי קמפיינים - עיין כל כוכבי "ארץ נהדרת" שמככבים בשלל פרסומות. קרן מור עצמה, מכוכבות "קופה ראשית", שתהיה כעת חלק מצוות הפרזנטורים של קבוצת בזק, שימשה במשך שנים ארוכות כפרזנטורית של המותג MAX (קודם לכן לאומי קארד) ,לצידו של יובל סגל.

אין זו הפעם הראשונה שהדמויות המזוהות עם הסדרה "קופה ראשית" מגיחות לברייק הפרסומות, אבל עד עתה הייתה זן גיחה של דמות מוכרת אחת: השחק אמיר שורוש המשחק את העובד המסור רמזי, מככב כפרזנטור של המותג "סופר אלונית", שתקציב הפרסום שלו מטופל במשרד הפרסום מנצ'. 

נדגיש כי עסקה הכוללת שימוש במספר כוכבים וכן שימוש מאובחן ברוח הסדרה נחשבת למורכבת יותר מהתקשרות "רגילה" עם פרזנטור. משרד הפרסום נדרש לסכם הסכמים עם הגוף המשדר - במקרה הזה תאגיד השידור - עם יוצרי הסדרה ועם כל אחד מהשחקנים בנפרד.

בבזק אישרו את ההתקשרות עם "קופה ראשית". בביטוח ישיר אישרו כי התקשרות עם "קופה ראשית" הייתה אחד הכיוונים שהוצעו במכרז הפרסום.

מנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ, מסר בתגובה: "המשימה המרכזית שלנו כאן היא לייצר תוכן מעולה עבור הציבור הישראלי. מכירות לחו"ל וקרבות פרסום על התוכן שלנו הם תופעות לוואי מבורכות. נמשיך להשקיע ביצירה ישראלית מגוונת ואיכותית, ולהפיץ אותה לצרכן הישראלי בכל פלטפורמה ובכל זמן שיבחר".

הכתבה עלתה במקור באתר גלובס