כולנו כבר מיודדים היטב עם האלגוריתמים של ספקיות הסטרימינג, בין אם מדובר בתוכן טלוויזיוני או במוזיקה. כולנו מודעים לגאונות שלהם מצד אחד, אבל גם למגבלות מצד שני. יכול להיות שצפיתם בשתי סדרות דרמה תקופתית שמאוד אהבתם, ונטפליקס ימליצו לכם על סדרה שלישית בז'אנר. אבל הטעם האנושי הרבה יותר מורכב ומלא בניואנסים, וחלקנו נמשכים לתכנים כאלה או אחרים על פי קריטריונים ספציפיים כמו סוג הומור, אולי שחקן או שחקנים שאנחנו מאוד אוהבים, ולפעמים - פשוט אין שום דרך לצפות מראש מה נאהב ומה לא.
האלגוריתמים האלה לא הולכים לשום מקום - בוודאי לא אחרי שהושקעה כל כך הרבה עבודה בפיתוח שלהם, והם עדיין משתכללים כל הזמן. אבל עידן חדש עומד בפתח, ואל הטכנולוגיה יצטרפו בקרוב עוד ועוד המלצות אנושיות. לתחום החדש קוראים "אוצרות אנושית", אבל זו סתם דרך מגונדרת להגיד שאל ההמלצות האוטומטיות שמשתכללות על פי מה שצפיתם, יתווספו גם המלצות של מומחי תוכן. בשירות HBO מקס, למשל, מתכננים לגייס יוצרים/ות ושחקנים/יות עבור המלצות מהסוג הזה, והשירות ישלב סרטונים קצרים של אותם אנשים הוליווד ממליצים על סרט או סדרה. הטאץ' האנושי הזה מקבל חיזוק גם בקמפיין הפרסום של HBO, שמשתמשת גם בסלוגן "מומלץ על ידי בני אדם" לקידום שירות הסטרימינג שלה.
במקביל, בנטפליקס בוחנים בימים אלה גרסת בטא של שירות שייקרא "אוספים" (Collections), שהוא למעשה אוסף של פלייליסטים שנוצרו על ידי אנשים בשר ודם. לא ידוע עדיין אם השירות הזה יורחב ויוצע לכלל המנויים, אבל כבר עכשיו נטפליקס עושים מאמץ בכיוון הזה דרך הרשתות החברתיות, ומתפעלים חשבונות בנוסף לחשבון הראשי שלהם, כמו NetflixFamily או חשבון האינסטגרם הספציפי אף יותר StrongBlackLead. שירות דומה קיים כעת בישראל בשירות yes פלוס, שמשלב תפריטי המלצות של סלבס ויוצרי תוכן (כמו תום יער ויובל סמו), ותפריטי המלצות מומחים בתחומים שונים (ערוצי לייף-סטייל או ערוצי סדרות).
"אלגוריתם לא יודע להבחין באיזה מצב רוח אני כשאני מתיישבת לצפות בטלוויזיה", מסבירה ל-Vulture ברין לב, סמנכ״ל התוכן של חברת הכבלים האמריקאית קומקאסט, שמפעילה שירות סטרימינג משלה בשם אקספיניטי. בנוסף לעניין מצב הרוח, לב אומרת שמגבלה נוספת של הטכנולוגיה היא חוסר היכולת לחזות טרנדים או לפענח מה צופים חדשים רוצים לראות, מכיוון שהאלגוריתם עדיין לא צבר עליהם מספיק מידע.
"האוצרים האנושיים והעורכים הם עם היד על הדופק בכל מה שקשור לתרבות", אומרת לב ומסבירה עוד ניואנסים שהטכנולוגיה לא מספיק רגישה אליהם. "הם יודעים מה התכנים שעומדים להגיע לשירות הסטרימינג בקרוב, או כאלה שרק עלו באותו היום, שהם אולי איכותיים במיוחד אבל עדיין לא פופולריים מבחינת כמות צפיות". בנוסף, היא מסבירה, הרעיון הוא שהמומחים יהפכו לשמות מוכרים, כל אחד בתחום ההתמחות שלו או שלה, כך שהצופים ידעו מראש מי מהם מתאים יותר לטעמם האישי, ויוכלו גם למצוא פלייליסטים שמתאימים לנישה מסוימת, כמו "סרטי ילדים שאתם יכולים לצפות בהם ללא בושה" - קומבינציה של שני סוגי המלצות, מהסוג שאלגוריתמים עדיין לא מבצעים בצורה מיטבית.
הרעיון הוא שבסופו של דבר המומחים האלה יהיו פעילים גם ברשתות החברתיות ויוכלו לענות ולהמליץ למשתמשים באופן ישיר, בעיקר מתוך הבנה שבעידן ה"יותר מדי טלוויזיה", לפעמים קשה מאוד להבין איזו סדרה מבין כל האופציות, ההמלצות, הביקורות והדירוגים תתאים לנו אישית. המטרה, בסופו של דבר, היא כמובן להשאיר אותנו כמה שיותר זמן בתור השירות הספציפי שבחרנו בו, אבל נדמה שהמאמצים האלה הם סיטואציה שבה כולם מנצחים - ספקיות הסטרימינג וגם הצופים, שיקבלו המלצות איכותיות ומדויקות יותר.