העונה הראשונה של איש חשוב מאוד, שכתבה ויצרה שירלי מושיוף להוט, התקבלה בביקורות חיוביות. הרעיון של שחקן שמגלם את עצמו בסדרת טלוויזיה הוא לא חדש, הוליווד כבר עשתה את זה, אבל בעוד שם מדובר בעיקר באנשים שהקריירה שלהם מדשדשת, אנחנו קיבלנו גרסה עם השחקן הכי מפורסם במדינה - והכי הרווחנו.

איש חשוב מאוד גרסת 2014 לא הייתה רק סדרה מעולה, היא גם הייתה ההחלטה הכי אמיצה וחכמה שיהודה לוי עשה בקריירה שלו (לצד יוסי וג׳אגר). הוא לא חשש מה יגידו עליו, איך הוא יצא, והאם הקהל יצליח להבחין איפה יהודה לוי האמיתי מתחיל ויהודה לוי הפיקטיבי נגמר. אבל אם חשבתם שהעונה הראשונה הייתה מוצלחת, חכו שתראו את השנייה.

אם תחזרו היום לאחור ותצפו בעונה הראשונה של איש חשוב מאוד, תגלו משהו מאכזב - אלמה דישי משחקת שם די רע. לוי לבדו אחראי לייצר את כל המתח והכימיה ביניהם, והוא ממשיך לסחוב את הסדרה על כתפיו הכישרוניות בטירוף גם בעונה השנייה, למרות שנטע ריסקין היא ללא ספק פרטנרית מתאימה ומרשימה יותר.

אם בעונה הראשונה קיבלנו יהודה לא יציב, מעונה, חסר ביטחון ועם נטייה להתקפי אכילה, הפעם הוא נזרק לסיטואציה עוד יותר מערערת - הניסיון להצליח בהוליווד. הרי בארץ הקהל מחבק, אוהב ומפרגן, אבל בלוס אנג׳לס יהודה לוי הוא כלום ושום דבר. סתם עוד שחקן. לא ברור בדיוק כמה ממה שמתרחש בעונה השנייה חווה לוי על בשרו, אבל אין ספק שהוא מבין את מקומו שם. הוא אלמוני, הוא בודד, הוא נו-באדי שנושק לארבעים, ומחכה בתור במשך שעות כדי לחייך למצלמה ואולי להתקבל לפרסומת לדגני בוקר, כשהוא מוקף במאות שחקנים צעירים ממנו.

איש חשוב מאוד נעלמה ליותר מדי זמן. בעולם מושלם, עונה שנייה הייתה יוצאת כבר מזמן, והיום כבר היינו ברביעית. בגלל הפער הזה, לוקח זמן להתרגל מחדש לדמות של יהודה לוי, שהיא לא בדיוק יהודה לוי שאנחנו מכירים, או חושבים שאנחנו מכירים. הקושי העיקרי הוא לשכוח מקיומה של שלומית מלכה, מי שבוודאי הופכת את יהודה לוי האמיתי לאיש שמח בהרבה מיהודה לוי הדמות, שהוא מיוסר ואומלל. אבל לוי הוא שחקן כל כך טוב, שאחרי פרק וחצי כבר לא תזכרו מה קורה לו בחיים עצמם.

עלילת העונה השנייה היא בדיוק מה שהייתם מצפים: יהודה לוי הסלב טס להוליווד וחוטף כאפה של החיים. הוא לבד, הוא לא מכיר את התרבות, הוא צריך לעשות אודישנים ולהתחנף לתסריטאים, ואף אחד לא סופר אותו. אבל למרות שהסיפור די צפוי, הביצוע הופך אותו למרתק לצפייה. לוי לא צריך הסחות דעת. הוא בקושי צריך פרטנרים. הרגעים הכי טובים בסדרה הם אלה שבהם הוא לבד, מתמודד עם השדים שלו. לרגעים, הוא עדיין יהודה לוי המפונק מהעונה הראשונה, אבל הוא גם יהודה לוי אחר. עייף יותר, צנוע יותר, וגם חדור מטרה.

איש חשוב מאוד עדיין סובלת מאותם פגמים (קלים מאוד, יש לומר) של העונה הראשונה. יש שניים עיקריים - הראשון הוא שכמה מהשחקנים ומהשחקניות שצוותו ליהודה נותנים הופעה שניכרת בה חובבנות מסוימת, בטח לעומתו. השנייה היא שיש שימוש יתר ב"רגעים ריקים", בהם המצלמה מתעכבת על פריים יותר מהצפוי. מדובר בכלי שמוסיף עומק לסדרה, בעיקר כשההתעכבות של המצלמה היא על יהודה לוי, שיודע איך לסחוט מזה את הרגש הרצוי, אבל בשלב מסוים המינון הגבוה של הסצנות האיטיות האלה מתחיל להוריד מהאפקטיביות שלהן.

אבל זוהי, כאמור, ביקורת קטנונית על סדרה נפלאה. איש חשוב מאוד 2 מתעלה על הראשונה, בעיקר כשהיא זורקת את לוי לסיטואציות של התמודדות עם היומיום. לא שהוא היה כל כך מוצלח בזה בעונה הראשונה, כן? אבל אם בארץ לפחות הייתה לו סוכנת להתקשר אליה שתסדר לו את החיים, כאן ההתמודדויות שלו עולות מדרגה. אבל לא הכל משברים אצל יהודה, בהוליווד המרסקת, איפה שצוחקים עליו באודישנים, לא עונים לו לשיחות וגוררים לו את הרכב - הוא מגלה כוחות ומוטיבציה. כמובן שאפילו הוא לא שם לב לכך.

יהודה לוי של איש חשוב מאוד הוא אדם כל כך שבור ומלא ברחמים עצמיים, שהוא בכלל לא יודע לטפוח לעצמו על השכם על כך שהוא מתמודד עם כל החרא שנזרק לעברו, ובכל זאת לא מרים ידיים. כשזה קורה, זה קורה באופן מינורי ומעודן, כשהוא מסביר לשכנה החדשה איך להשתמש במכונה בחדר הכביסה, שרק יום לפני הוא נאבק איתה. וכאן נמצאת הסיבה האמיתית שאיש חשוב מאוד השתפרה פלאים מעונתה הראשונה - בעונה הראשונה לוי לא סתם את הפה. הוא דיבר ודיבר ודיבר כי הוא לא היה מסוגל להתמודד עם השקט, ועם עצמו. הפעם, כשהוא לבדו, אין לו תמיד מפלט לכל המלל הזה, ואנחנו זוכים לראות איך הוא מעכל כאב, חרדות ושנאה עצמית בתוך הראש שלו בלבד. ובגלל שיהודה לוי הוא שחקן כל כך נפלא, זה גם עובד.

לא ברור כמה מיהודה לוי האמיתי מרכיב את יהודה לוי של איש חשוב מאוד, אבל זה גם לא משנה. הדמות שעל המסך הוא מישהו שלא בהכרח תאהבו, ובכל זאת תעודדו, כי גם כשהוא בלתי נסבל, ניכר שזה מחוסר יכולת להתמודד עם העולם אחרי עשרים שנה של סלבריטאיות. מה שהכי מעורר אמפתיה הוא שכל קלוז אפ על הפנים של לוי מוכיח שכל דבר רע שמישהו חושב עליו, הוא כבר חושב על עצמו. זה סיפור על אדם שמתפורר ונבנה כל הזמן ובו זמנית, ולצפות בתהליך הזה זה כואב, מענג וממכר.

העונה החדשה של "איש חשוב מאוד" זמינה לצפייה ב- HOT VOD, ותשודר החל מ- 27.12