קשה לבנות אמון ב"טהרן", ולפעמים זה אומר שתמר לא תסמוך גם על הארגון ששיגר אותה לשם. אחרי שמילאד נשלח למעצר על סמים שבכלל לא היו שייכים לו, היא צריכה להאמין שמרג'אן תדאג לכל מה שצריך בזמן שהיא עצמה תצא למשחק טניס חשוב עם מוחמדי ובנו פיימן. אבל תמר מכירה את המוסד, ויודעת שאף אחד שם לא ימהר לסכן את הסוכנים המקומיים שלו. בטח שלא בשביל מילאד. היא מבינה שאם העניינים יסתבכו יעדיפו להרוג את בן הזוג שלה וזהו, מתקשרת לואהיד ומפעילה איזו פרוטקציה טובה.

כפי שכבר למדנו בפרקים הקודמים, ואהיד הוא לא סתם האיש שיביא את תמר לפיימן - אלא גם בן לשושלת נמאטי, אחת מהמשפחות המקושרות ביותר במשמרות המהפכה (רק אל תספרו את זה לישראלים שאיימו השבוע על חייו של השחקן). העובדה הזו מסבכת את פראז, שננזף על ידי הבוס שלו אחרי הפריצה למסיבת הבריכה מהפרק שעבר. הבוס החדש של פראז לא מבין על סמך מה הוא הסיק שיהיו סוכנים ישראלים במסיבה (תזכורת: היו), ואפילו דורש ממנו לא לענות לטלפון מאשתו נאהיד כשזו מתקשרת אליו. פראז לא מתרגש, ויוצא הביתה לארח חברה לנאהיד - היא פיתחה תלות של ממש ב"מטפלת" מרג'אן, ולא מסוגלת להישאר בבית יום שלם לבד.

בינתיים בכלא, מילאד לא מוכר אף סוד חשוב - בניגוד לשאהין, המכר מהעבר שהוא פוגש במקרה - וחוטף הרבה מכות בתמורה. כשכל זה קורה פועלות במקביל שתי תוכניות להברחה שלו משם: אחת של המוסד ואחת של תמר. תמר בורחת מהמשימה שנשלחה אליה, ונוסעת לכלא עם ואהיד שמתנה את העזרה שלו בזה שהיא תבריז לפיימן. ככה זה כשמרגלים דרך המיטה. מרג'אן כמעט הורגת אותה כשהיא שומעת על ההברזה, אבל בקצב הזה (ועם תמונה שלה כמבוקשת) תמר עוד מסוגלת להרוג את את עצמה. גם ראש המוסד יוליה מגן נכנסת להיסטריה, וסוגרת משולש נשי מאוד ולא מתפקד במיוחד. 

ניב סולטן,
משולש נשי לא מתפקד במיוחד. תמר (ניב סולטן) ב"טהרן"|צילום: באדיבות +Apple TV וכאן 11, יחסי ציבור

במקביל לתוכנית של תמר, המוסד שולח את הסוכן המקומי אמיר לחלץ את מילאד מהכלא. רק שהסוהרים שואהיד סחט כבר טיפלו בזה, וממש לא אהבו את העובדה שדוד שלו הוריד להם הוראות מלמעלה. הנקמה שלהם היא לגלות לתמר שואהיד הוא אותו אחד שהפליל את מילאד - אבל היי, הוא לפחות לא מכר סיפור כיסוי על זה שקוראים לו "ליילה". תמר ומילאד שמים סוף לסאגה, וזה רגע שצריך לשים לב אליו: הגעת רכב החילוץ של המוסד נחשבת פתאום לטוויסט מלחיץ שגם מקבל מוזיקת רקע תואמת, ומדובר בהוכחה ברורה לכך שתמר הגזימה. 

למרות כל זה, מרג'אן מכילה את עקיפת הסמכות של תמר. בסוף יתגלה שהיא קרובת משפחה סודית שלה. תמר מספיקה לחזור לקאנטרי קלאב, פראז בעקבותיה - ומרג'אן, שנמצאת עכשיו בבית שלו עם אשתו, שוב תופסת אותו בדיוק ברגע המכריע. בהתחלה זה עוד מתחיל כסחיטה רגילה, והיא מאיימת לספר לנאהיד שבעלה הולך לצפות במשחקי טניס בזמן שהוא אומר לה שהוא בעבודה. אבל די מהר הטיעונים שלה הופכים להרבה פחות משפחתיים: היא אומרת לו מפורשות שיילך משם וייתן למוחמדי להגיע למלכודת שנטמנה לו. פראז על סף שבירה, וקולט את תמר שנמצאת במרחק יריקה ממנו. הפרק נגמר עם קליף האנגר מצוין, ופראז חייב לקבל את ההחלטה שהוא דחה עד היום (ואולי תשפיע על רמת העניין בשאר העונה). או להתחיל לעשות ביזנס עם המוסד או לדבוק במשימה ולסכן את אשתו. כל זה היה נחסך אם הוא היה מקשיב לבוס שלו, ולא עונה לטלפונים מאשתו. מסר קצת מוזר יחסית לסדרה פמיניסטית, לא?


השחקן המצטיין: דריוס הומאיון (פיימן), שממשיך לגנוב את ההצגה לחברי הקאסט הוותיקים והמנוסים יותר. אולי אתם מזהים אותו בתור אמיר, הבן של מרשה, מ"יורשים" - ואולי גם תתקלו בו בעונה הבאה של "סקס/לייף" בנטפליקס.

הרגע הכי מופרך: תנאי המעצר באיראן כל כך טובים ששני אנשים נפרדים יכולים להבריח אותך משם במקביל. עם כל הכבוד למוסד, זה לא מאוד אמין.

הרגע הכי יפה: גלן קלוז ושרה פון שוורצה שואגות אחת על השנייה "אר יו פאקינג וויט מי?", רגע שאני צריך כגיף, סטיקר, קעקוע ומה לא. ואם כבר עוסקים בשתיהן, אין סיכוי שהן נפגשו במציאות, נכון? הדמות של יוליה לא יצאה עדיין ממטה המוסד ולא נראה שזה באופק, אבל השאלה הזאת מעסיקה אותי וחצי. יודעי דבר מוזמנים לפנות למייל: roy.even@mako.co.il.

הימור לפרקים הבאים: סיום הפרק גרם לי לפקפק בביטחון שפראז לא יבגוד, אז ההימור הזה על הולד. זמן טוב להציף מישהו שבקושי נוכח העונה - מילאד - ולסמן אותו כעריק הפוטנציאלי הבא.