פרק אודישנים נוסף של "הכוכב הבא" עורר אצלי תקוות לתעל את המרמור הקיומי שלי. מה יותר מספק מאשר ניפוץ חלומות של אנשים? למרבה הצער, פרקי האודישנים של "הכוכב הבא" ממשיכים לספק רצף של אודישנים שגורמים לשופטים להיאנח מנחת והתרגשות - לא תמיד בצדק, והבודדים שלא עוברים פשוט ניחנו בחוש קצב של מחבת ישנה. כנראה שאאלץ לתעל את המרמור למקום אחר, אולי לאמץ עוד חתול.
האודישן של ריקי בן ארי
הגיל של ריקי עורר דיון גם אצל אסי ורותם וגם בקרב השופטים - אסי הרוויח סדנת פמיניזם 101 על הבעיות של נשים מבוגרות בחברה של היום. מי יודע, אולי רותם, שהתגייסה לצידה של ריקי, תזכה בהנחה על מזוודה. אם בהתחלה תהיתי האם שירה בזמן טיגון שניצלים היא תחביב שיכול לקחת לאנשהו, אז אחרי ששמעתי את הפרשנות של ריקי ל"Natural Woman" של ארית'ה פרנקלין, נמוגו לי כל הספקות. התמזל מזלו של בן זוגה שזוכה לצפות בהופעות חיות שלה ולנשנש תוך כדי, אנחנו ניאלץ לטחון מול המסך.
האודישן של יששכר חופי
אופה וכפיל של אביב אלוש, עמוס דהרי מ"להיות איתה" של החיים האמיתיים הכניס את אסי ורותם לשוק - לא בכל יום יוצר זוכה לפגוש את הדמות שהוא בעצמו בדה, ואסי ניסה ליצור בינו לבין רותם רגע רומנטי בכפייה. רותם בהתחלה אולי ניסתה להוציא את אסי מהסרט שהוא חי בו, אבל החליטה להצטרף לחגיגה והביאה את אביב אלוש בכבודו ובעצמו לאולפן! למרבה ההפתעה, זה לא גרם ליקום לקרוס לתוך עצמו, אבל בהחלט גרם לנו להעריך את כישורי השירה של אביב. אולי גם הוא יעשה אודישן? למרות כל ההתרגשות, ואולי בגללה, יששכר התקשה לדפוק הופעה ולהרשים את הקהל, את השופטים או לשכנע את אסי ורותם להציל אותו. הראל ניסה ללא הצלחה להעמיד פנים ש"זמר קריוקי" זו מחמאה, אבל לא נורא יששכר, לפחות אסי הבטיח לך קמפיין עם רותם סלע.
האודישן של חוסה שטיינברג
חוסה הגיע כל הדרך מקולומביה כדי להתנדב בקיבוץ ולתת לאסי הזדמנות להשוויץ בספרדית שלו, בעלת אוצר מילים רחב ביותר (שלא כולל מילים בינלאומיות כמו מנגו ובננה). השופטים והשופטת התלהבו באופן שוויוני מהמבטא, המראה ושם המשפחה האקזוטי, "שטיינברג" - שקרן התקשתה לבטא מסיבות לא ברורות. באופן כללי לא ממש הבנתי את ההתלהבות - בואו נודה באמת, חוץ מהשפה, לחוסה יש את הגישה והמראה הכללי של בחור שגר בדירת שותפים ברמת גן. הוא כמובן בחר לבצע את "דספסיטו", מה שהרשים את כולנו בעיקר כי הוא ידע את כל המילים. מסתבר שלא צריך הרבה יותר מזה בשביל להעיף את הקהל הישראלי וחבר השופטים, שהמטירו עליו מחמאות, חיוכים פלרטטניים (ועוד שניה גם מספרי טלפון), והעבירו אותו לשלב הבא.
האודישן של עדן מאירי
עדן נתן הזדמנות לאסי ללמוד מה בעצם עושה דיג'יי - לא עומד על הבמה בלוק מגניב תוך כדי לופים אינסופיים של דספסיטו (כביכול). למרות שעפו על הסוואג שלו, בהחלט סביר שעדן החל את דרכו המוזיקלית במסיבות כיתה, תיכוניסט נוסף בשורה של בני נוער שהצטרפו כבר לתחרות, כי זה כנראה מה שקורה כשמבטלים את "ששטוס". השיר שעדן בחר, "תחזרי" של פאר טסי, השיג כחול ראשון מאסף על שיר מזרחית - ומתגובות השופטים לזה, כנראה גם הצליח לאחות את השסע העדתי תוך כדי. טוב נו, כמו שסטטיק אומר - ככה נראה מגה סטאר (סווטשירט, ג'ינס ושפם בר מצווה).
האודישן של צליל גולדמן
צליל, יהודייה משיחית (כי מאז ישוע העולם פשוט טוב בהרבה?) הגיעה עם 11 אחיה ואחיותיה, מה שדחף את אסי להסבה מקצועית לגננות. אולי כדאי שישקול את זה מחדש, כי כרגע נראה שכישורי ההורות שלו, שכוללים בעיקר הרים של ממתקים וספרים של יורם קניוק, עלולים ליצור אצל הילדים פוסט טראומה ולהחמיר את בעיית סכרת הנעורים בארץ. ואם זה לא היה מספיק מתוק, בשביל זה יש את הביצוע של צליל ל-"Arms" של כריסטינה פרי - קול מיוחד, צרוד אך מתוק כמו נחש גומי. אין פלא שהשיר של המתמודד אחריה היה נפילת סוכר רצינית.
האודישן של עמית שקל
עמית מגיע ישירות מהלהקה הייצוגית של כפר סבא, מה שאולי זועק "גיל הזהב" אבל למעשה עמית עדיין בגיל שבו מוסיפים "וחצי" כדי לתת אשליה של בגרות. למרבה הצער, עמית הגיע לא בדיוק בשל להופעה מהסוג הזה, ועם שירו של גידי גוב, "נערה במשקפיים", נתן וייב של לפני שלושים שנה עם מינוס בכריזמה. כפי שאסף אמר, "שיר חננאי". משום מה עמית מצא חן בעיני כל השופטים (חוץ מקרן), אך הקהל שהתנמנם ואסי שסירב להציל שכנעו אותם שהוא צריך עוד זמן כדי לפתח אישיות, או להבין שהייעוד שלו הוא ראיית חשבון.
האודישן של רינת בר
הייתי אומרת שהיא הסלב הכי גדול שהגיע לתוכנית עד כה, אבל אביב אלוש כבר לקח לה את הטייטל. ובכל זאת, 10 אלבומים וקריירה מצליחה מאז גיל 12 היא לא דבר של מה בכך. אז למה רינת כל כך לחוצה? הרי מאסף, שלא הפסיק לחייך מהרגע שעלתה לבמה, בטח שלא היה לה מה לפחד. הביצוע של רינת לקלאסיקה שלה "שיר הנשיקה" הרים את הקהל, את המסך ואת מצב הרוח של אסף, והיא אפילו סיפקה תחום מחקר אקדמי חדש - חפללוגיה - שיעסוק בהגדרת החפלה הקלאסית ובהסברה לאנשים כמו קרן שחפלה זה לא סוג של חטיף (באמת קרן? יש לך את זה ביותר אשכנזי? את עושה לנו בושות). ובלי צחוק, רינת בהחלט תעשה כבוד לישראל באירוויזיון, אם לא עד לניצחון אז לפחות עד שתפיץ בהצלחה את תורת החפללוגיה גם לאירופה.
האודישן של שיר ברוך
שיר, הידועה גם כ"ברוך" (למרות שהדמיון בינה לבין חשמלאי בגיל העמידה שנוי במחלוקת), ענתה בתשובה לשאלה "איזו מוזיקה את שומעת?" את התשובה השנואה עליי, ומסתבר שגם על אסף - הכל. היא לא שומעת הכל. היא לא שומעת אופרות סיניות או את המקהלה הלאומית של לטביה. אמא של שיר נפטרה לפני 9 שנים, ולכן כשקרן שאלה אותה היכן היא - האודישן התפוצץ. אסי ורותם, ה-BFF החדשים שלה, אמנם הצליחו להרגיע, אבל לאחר הביצוע שלה לשיר "הכל עובר" של עידן רייכל, אף עין לא נשארה יבשה. חוץ מזו של אמדורסקי, שכידוע לא מתרגש ממוות כי הוא כבר מת מבפנים. כמובן שאם הסיפור קורע הלב של שיר לא היה מספיק בשביל לגרום לנו למרר בבכי, סטטיק ובן אל היו חייבים לשבור אותנו לגמרי עם הווידויים שלהם על התמודדות עם מוות וקשיים משפחתיים, והברומאנס שלהם הראה שהם לא רק חולקים סגנון אפנתי פורץ דרך, אלא גם מודל חדש של גברים שלא מתביישים לבכות או להראות אהבה. וזה הניצחון הגדול של הפרק! טוב, וגם העובדה ששיר עברה. ואם לא יילך לה בתחרות, לפחות היא השיגה שידוך מרותם סלע, גם זה משהו.
TVbee בפייסבוק