אחרי אינספור ביצועים, בדיחות פרטיות של רותם ואסי ושינויי טונים מוגזמים של מאיה בוסקילה - סוף סוף תמונת המתמודדים בגמר הכוכב הבא מתחילה להתבהר. שלושה מקומות כבר נתפסו על ידי מאיה בוסקילה, כתריה ולהקת שלוה (רגע, עוד נגיע לחדשות עליהם), ונותר מקום אחרון עליו צריכים להילחם חמשת השורדים האחרונים. קשה להגיד שיש משהו מפתיע בבחירות עד כה: בוסקילה ושלווה זכו לחיבוק ענק מצד השופטים לאורך כל העונה, ואת כתריה גם אנחנו סימנו בתור המועמדת המובילה שלנו כבר מהאודישן הראשון.
ההפתעות, אם כן, נשמרו מחוץ למצלמות. פרשיית שלוה טרם הגיע לסיומה, עם אינספור ניסיונות לפתור את קונפליקט שמירת השבת, שאולי תשלח את הלהקה המתוקה ביותר על המסך הביתה. הדרמה השנייה נוגעת כמובן בקובי מרימי, שמקבל הזדמנות שניה להילחם על הכרטיס האחרון בגמר. כלומר, גם אושר ביטון חוזר, אבל תראו לנו אדם אחד שהרים עצומה וביקש להחזיר את אושר ביטון, חוץ מאמא שלו. בקיצור, הביאו למרימי חבר כדי שלא נרגיש שתפרו לו קאמבק אישי.
השלב המתקדם מכריח אותנו ואת השופטים להיפרד גם ממתמודדים אהובים, כמו עופרי כלפון, שעשתה טעות של צעירים וניסתה לקפוץ מעל הפופיק עם ביצוע ל-"יא מאמא" של שמעון בוסקילה. מאמי, בקושי הסתדרת עם אנגלית, איך תצליחי עם מרוקאית? הקול הפנטסטי שלה עשוי להטעות, אבל הנוכחות הבימתית של עופרי מסגיר עד כמה היא צעירה וחסרת ניסיון, ומזל שהשופטים התעוררו בזמן ועצרו את הטראומה העתידית שהנערה בת ה-16 היתה סופגת, אם היתה נזרקת לזירת הארוויזיון.
בכלל, הפרקים האחרונים הציגו התפקחות של השופטים בנוגע לכמה מהמתמודדים. כך, לפתע, הם סוף סוף ניקו את האוזניים והבינו שאין הרבה מעבר למה שכבר שמענו מדניאל ברזילאי. אין ספק שיש בו משהו שובה, אבל כבר שלחנו בועז מעודה אחד לאירוויזיון, אין צורך בעוד אחד. הביצוע שלו ל-"Use Somebody" של קינגס אוף ליון בפרק של אתמול היה חמוד, ולשם שינוי באמת נראה שהוא נהנה, אבל קריוקי נחמד ככל שזה היה, זה פשוט לא מספיק לתחרות על הבמה הכי נוצצת בעולם ועוד קומפלימנטים אירוויזיוניים. 50 האחוזים שקיבל ברזילאי היו ניקוד הוגן, וספק עצום אם הוא יתפוס את הכרטיס האחרון לגמר.
מי שהשופטים עוד לא הצליחו להתעורר מקסמה זו שפיטה, ששוב הרגישה את נחת זרועו של הקהל. האמת, נהיה קצת מביך האופן שבו הפקת התכנית מחזיקה אותה בחיים בכל דרך אפשרית. "כיוון ששפיטה הכינה לנו שואו מלהיב, היא תשיר עם מסך פתוח". מה שתגידו. שפיטה עולה עם שיר מקורי שלה, "Lioness", ותערובת הפופ סו-קולד ערבי שהיא מגישה עם קצת הרמות וקישוטים אולי מספיקה לארבעה כחולים, אבל לא כדי לגרד את כיתריה ששרפה את האולפן בפעם המי יודע כמה עם ביצוע של מעל ל-90%, ועוד גרמה לזה להיראות קל.
מי שכן התקרב לשואו של כתריה, ומסתמן כקלף פרוע שעשוי להתגנב מאחור ולתפוס הכרטיס האחרון לגמר, זה אברהם דה קרבליו. זה לא שלאורך העונה העולה החדש עם הפסנתר לא נתן ביצועים מרשימים, אבל ההופעות האחרונות שלו מראות שיפור יציב במיוחד, והיכולת שלו לקחת שירים יחסית שקטים ולהרעיד איתם את האולפן נדירה במיוחד, ונראה שגם השופטים וגם הקהל אוהבים אותו יותר מפרק לפרק. יהיה לו מאוד קשה בגמר מול כתריה (בסדר, בסדר, ומול בוסקילה), כמו לכולם, אבל יש עוד קצת זמן עד לגמר הגדול ביום שני, ויש עוד את שפיטה, מרימי, ברזילאי וביטון (נכון שגם אתם כמעט שכחתם שוב מביטון?).