זה לא משנה באיזה צד של המפה הפוליטית אתם, על דבר אחד כולנו יכולים להסכים: תכניות בידור בטלוויזיה לא צריכות, והאמת שגם לא ממש יכולות, להתעסק בפוליטיקה ברצינות. זה לא שזה לא דיון חשוב, אבל כשהוא מוצג בדקת סמולטוק בין המתמודדים לשופטים הוא תמיד יבש, חסר טיעונים אמיתיים ומסתיים בדרך כלל בהתלהמות של אחד הצדדים. הדעות של אביב ואייל הן אמנם לא ממש סוד גדול, אבל מה שקרה אתמול על המסך הצליח להפתיע אותנו לגמרי.

אדם גוזלן, מתמודד צעיר שגר בהתנחלות שבי שומרון, נקטל לחלוטין על ידי אביב - רק בגלל המיקום הגיאוגרפי שלו. אביב האשים אותו בכך ש"הוא הסיכוי הכי טוב שהילדים של אייל, של מירי ושלו לא יחיו בארץ עוד כמה שנים" והפציר בו לקדם את פתרון שתי המדינות כאילו הוא יושב מול רה"מ ולא מול גוזלן. זה לא שאדם נתן ביצוע מבריק, להפך, הוא היה בינוני ופסטיגלי למדי, אבל שום דבר מזה לא הצדיק את העליהום המוגזם של אביב.

מאדם נעבור למתמודדים שהצליחו להרשים קצת יותר הפרק: חיה פרוסט, עולה חדשה מהולנד וזמרת חתונות, שהצליחה להפציץ בשני ביצועים מרשימים שגם זיכו אותה במקום בנבחרת של אביב. אגב, שמתם לב שהיא קיבלה את העובר הראשון שלה דווקא מאייל, ודווקא אחרי שהיא הבהירה שהיא לא מתכוונת לשיר מזרחית? אפשר להגיד הרבה דברים על אדון גולן, אבל לנטור טינה זה כנראה פשוט לא הקטע שלו.

הכירו את חיה פרוסט  (צילום: מתוך
זמרת חתונות. חיה פרוסט|צילום: מתוך "אביב או אייל", שידורי קשת

אי אפשר כמובן לפספס את שני ההרכבים שנבחנו הפרק, ובראשם להקת הבנות בנות הטום. לי לפחות הרעיון של להקת בנות מעלה זכרונות מימי הספייס גירלז, דסטיניז צ'יילד או פיפת' הרמוני, אבל בנות הטום היו הכי רחוקות מזה שאפשר. למרות החשש של אביב, הן סיפקו ביצוע מעולה מול השופטים - וביצוע מפתיע במיוחד בשלב הקהל ללהיט "תל אביב בלילה" של עדן בן זקן. לכאורה, בנות הטום היו אמורות להשתייך לצד הרוקיסטי ולנבחרת של אביב, אבל בואו לא נשכח שמדובר בלהקה מרדנית עם סולנית שגדלה בדרום ת"א ובחרה דווקא ברוק, כך שאפשר לומר שהבחירה שלהם באייל היא למעשה הדבר הרוקנרולי והמתבקש מצידן לעשות. תכלס, יש לי הרגשה שההחלטה המפתיעה הזאת עוד תשתלם להן.

לפניהם היו אלה חברי להקת עץ או פלי - חבורת טינאייג'רים חינניים ומנומשים במיוחד, עם עתיד זוהר במיוחד, לפחות עבור הסולן נועם. כמו השופטים, גם אני חושבת שהם עדיין לא הגיעו לרמה מספקת (מפתיע שדווקא אביב הבררן היה זה שהעביר אותם), אבל אנצל את הבמה כדי לשלוח מסר חד וברור: נועם, אני יודעת שיש אי-אילו שנים שמפרידות בינינו, אבל אתה יותר ממוזמן לשלוח לי בקשת חברות בפייסבוק.

עץ או פלי –
אתה יודע איפה למצוא אותנו. נועם מעץ או פלי|צילום: מתוך "אביב או אייל", שידורי קשת

ראויה לציון גם דיאנה ליטבק, שארז הציג בתור "בת של זמרת" והתגלתה בתור בת של איך נאמר בעדינות, מישהי שאין לנו מושג מי היא. דיאנה סיפקה ביצוע נחמד אך מעט תיאטרלי מול השופטים וביצוע צורם מול הקהל, ודווקא בניגוד לרוב בני ה-17 שנבחנו עד כה בתכנית, לא סיפקה את הסחורה.

ההצלחה הגדולה של הפרק שייכת כמובן לרז חדד, זמר מזרחי שחתום על להיט ענק משנת 2006 שאני באופן אישי לא הכרתי, אבל מאמינה לשופטים שהוא באמת היה ענק. בעוד שמול השופטים רז היה מפוחד ומסוגר, מול הקהל הוא הפציץ בביצוע שגרף את המספר הגדול ביותר של קולות הפרק. בעוד שחיה ובנות הטום עברו על חודו של קול או כמה קולות, רז סחף את הקהל, והכי בצדק. תופעת ה-One hit wonder היא תופעה שכיחה וכאובה בתעשיית המוזיקה הישראלית, אבל אין לי ספק שרז יתגבר על המכשול הזה ויצליח בתכנית בענק.