זה לקח רק 80 אחוז מהעונה, אבל כותבי "פשוט ככה" נזכרו השבוע בעובדה שצ'ה דיאז היא.הוא לא רק קלישאה בלתי נסבלת שמורכבת מא-בינאריות, הנחיית פודקאסט מעיקה וקומדיה לא מצחיקה - אלא גם אדם. הפרק אמנם נפתח כשצ'ה על הבמה באירוע גאווה, ממשיכ.ה לעצבן עם נאומי מוטיבציה לא מרגשים, אבל מיד לאחר מכן, אנחנו סוף סוף רואים את האדם שמתחת לכל ההגדרות האלה: האדם שנפגע ממירנדה.
מירנדה, למרות שהיא תמיד הייתה אישה יחסית קולית, שכחה שלא רק מיניות ומגדר הם דברים נזילים בדורות שמתחתיה, אלא גם מונוגמיה. קשה להאשים פה רק את מירנדה, כי צ'ה מעולם לא שאל.ה את מירנדה אם היא בנישואים פתוחים ואם בן זוגה יודע על הקשר החדש, וזאת חוכמה מאוד קטנה פשוט להניח שהיא בנישואים פתוחים, אבל העימות הזה הוא נחוץ כך או כך - עבור צ'ה וגם עבור מירנדה.
בסוף הפרק, מירנדה רצה לשדה התעופה לפגוש את צ'ה בקליבלנד, אבל כל הרמזים מצביעים על כך שהיא לא תקבל את הסוף של הקומדיה הרומנטית שהיא מצפה לו. רגע לפני שצ'ה יצא.ה לכיוון שדה התעופה, היא.הוא כבר אמר.ה למירנדה שמערכת יחסים מסורתית לא תהיה כאן. למרות שמירנדה מיד קפצה על המציאה לנסות משהו לא מסורתי, יש לי תחושה די חזקה שהיא תגיע לקליבלנד רק כדי לראות את צ'ה עם אדם נוסף, ולהבין בדיוק מה המשמעות של קשר לא מסורתי. זה לא נורא, כי הסיפור הזה הוא גם ככה לא הסיפור של מירנדה וצ'ה, אלא של מירנדה לבדה, עם ההבנה שהיא מחפשת חיים מרגשים יותר וצפויים פחות מהשגרה מרסקת הליבידו שיש לה עם סטיב.
הגברת קארי
מי שלגמרי מרוצה מהשגרה שלה היא שרלוט. כן, מירנדה, היא עדיין יורדת להארי, והאמת שזה פרט די מרגש. למה? כי כולנו זוכרות את הנישואים הראשונים ושוברי הלב של שרלוט. שרלוט תמיד חיפשה את הבעל המושלם, אבל בעיקר על הנייר. כשהיא מצאה את טריי, היא נפגשה עם המציאות המרה אבל גם עם הצרכים שלה עצמה, שהוגדרו מחדש. טריי אכן היה מושלם על הנייר, אבל מתוסבך מינית, ושרלוט הרגישה איתו דחויה. הארי, לעומת זאת, היה כל מה שהיא לכאורה לא רצתה בגבר, אבל כשהם רק התחילו לשכב, היא הכריזה שמדובר בסקס הכי טוב שהיה לה בחיים.
הסקס הטוב הזה הפך מהר מאוד לסיפור האהבה המוצלח ביותר של "סקס והעיר הגדולה" (כן, הרבה יותר מזה של קארי וביג). הכימיה המינית ביניהם התגלתה כקשר הרבה יותר חזק, ושרלוט הבינה דרך הארי והאופן הנפלא שבו הוא התייחס אליה, שכל מה שהיא חשבה שהיא מחפשת לא רלוונטי ברגע שניצב מולה אדם טוב שאוהב אותה, מאתגר אותה ומוציא ממנה גם את הצדדים הפחות מושלמים. לראות אותם בסיטואציה מינית ספונטנית זה כיף בשני מישורים - קודם כל בגלל שנעים לראות שלזוג הנהדר הזה יש עדיין חיי מין טובים ופעילים ואינטימיות פיזית ורגשית אחרי כל השנים האלה, ושנית כי בכלל נעים לראות נשים מעל גיל 50 פעילות מינית בטלוויזיה.
לאט ובהדרגה, ככל שהעונה מתקדמת, אנחנו נחשפות עוד ועוד לשינויים שעברו על שרלוט, שחלקם נובעים ללא ספק מהחיים עם הארי הנפלא. אחרי שהיא הצטיינה בפרקים קודמים עם התגובה שלה למשבר הזהות המגדרית של רוק, הפעם היא מוכיחה שוב שהיא הפכה לאדם כל כך מודע לעצמו ולאמא פשוט מדהימה. התגובה הראשונית שלה ל-thirst trap של לילי באינסטגרם אמנם מובנת לחלוטין, אבל שרלוט נחושה להיות אמא שמנרמלת סקס ומיניות, והיא דוגמה מעולה לכל הורה לבת עשרה בעידן הרשתות החברתיות. אפשר להילחץ מההתבגרות המינית של הילדות שלכם, זה בסדר גמור, אבל חשוב גם לזכור עד כמה היא טבעית, ושסלפי מראה סקסי הוא לא פתח לסדום ועמורה, אלא בסך הכל חלק מתהליך נורמלי ובריא.
וקארי? נו, קו העלילה שלה הפרק לא בדיוק מסעיר. יש לה שכנה חדשה, צעירה ומגניבה בשם ליזט שמעמתת אותה עם זה שהיא כבר לא, כולל הפנייה האכזרית אליה כ"גברת" (מילה שכל אישה זוכרת את הפעם הראשונה ששמעה אותה). אפשר היה לחפור מעט יותר עמוק בפער ביניהן והאופן בו קארי רואה את הגרסה הצעירה שלה משתקפת בליזט, ואולי עוד נקבל את העומק הזה בפרקים המעטים שנותרו. מה שכן - לפחות קיבלנו הסבר לתלבושת המטורללת שהרעישה את העולם. הצעיף, הנעליים הפתוחות וכפפות הגומי של קארי היו כר פורה לתיאוריות מעריצים כשהתמונות מהסט פורסמו, אבל אף אחד לא העלה בדעתו שזאת פשוט דרכה לעשן מבלי להריח כמו מעשנת. גם זה פרט עלילתי שאין לו באמת צורך אבל היי, אי אפשר להתלונן על כך שהתלבושת הזאת הגיעה למסך שלנו, לא משנה מה הסיבה.