צעד אחד קדימה, שני צעדים אחורה - זאת הדרך המדויקת ביותר לתאר את הפרק החדש של "פשוט ככה", שמגיע שבוע אחד אחרי מה שהיה ככל הנראה הפרק הטוב ביותר מאז שהריבוט השנוי במחלוקת הזה נכנס לחיינו.

הפרק החמישי בעונה מבולבל ומבלבל, ויש בו כמות כמעט חסרת תקדים של קווי עלילה שלא הולכים לשום מקום. קחו לדוגמה את ליסה והרברט. כבר אמרתי כאן לא פעם בעבר - למרות שהליהוק המגוון אתנית הוא מבורך, אי אפשר סתם לתקוע דמויות לא מעניינות בגלל שהן שחורות. זאת לא אפליה מתקנת ולא ייצוג הולם - זה טוקניזם והוא מעליב כלפי כל המעורבים בעניין, ובעיקר הצופים. מדובר בזוג דמויות לא מעניין, שגם לא מקבל מספיק זמן מסך כדי להתפתח לכיוונים מעניינים. מה קיבלנו מהם השבוע? הוא עדיין רץ לאיזה תפקיד משעמם בעירייה, והיא עדיין מרגישה לא כל כך בנוח עם ההשפעה של זה על האישיות שלו והקריירה שלה. ואפילו התיאור הזה היה מעמיק יותר ממה שנראה בפרק.

אצל צ'ה ומירנדה, ניכר שמערכת היחסים הלא-אמינה-מלכתחילה ממשיכה לקרוס אל תוך עצמה. התפנית הקווירית בחייה של מירנדה החזקה והעצמאית, שמעולם לא נתנה לאף גבר לנהל לה את החיים, הייתה אמורה לשחרר אותה - אבל במקום זה היא הפכה להיות שפוטה מאי פעם. היא מתרוצצת בעיר בין צ'ה, בריידי והלימודים, ונראה שבכל מקום שהיא נמצאת בו היא נדרשת לעמוד במטבח. להכין ארוחת בוקר לבן שלך זה דבר אחד, אבל למה בדירה של צ'ה היא אחראית לפינוי הכלים? צדק למירנדה.

מתוך
שפוטה מאי פעם. מירנדה ב"פשוט ככה"|צילום: Craig Blankenhorn/Max, יח"צ באדיבות HOT

צ'ה מקבל.ת פידבק קשוח בנוגע לפיילוט שצילמ.ה בלוס אנג'לס עם טוני דנזה, והקהל הא-בינארי ממש לא מתחבר. הסצנה של הפידבק מהקהל מעלה כמה נקודות מעניינות שהיה ניתן לפתח לדיון פורה, אבל במקום - צ'ה רוטנ.ת על הספה כמו הדמות החלולה והבלתי נסבלת שלמדנו להכיר. מגיע לנו, ולמירנדה, יותר מזה.

אפרופו קווי עלילה שהיו יכולים להיות ממונפים לדיון מעניין יותר: סימה חווה עלילת "סקס והעיר הגדולה" קלאסית, שכאילו נלקחה מארכיון הסטוצים של סמנתה. היא פוגשת גבר מלוקק בבר, חוזרת איתו הביתה ואז מגלה שיש לו בעיית זקפה קלה. אבל אל דאגה - הוא מגיע עם משאבת פין ומתחיל לפמפם. סימה זורמת עם זה - כי למה לא בעצם? אבל הפתיחות והסובלנות שלה מתגלה כלא הדדית, כשהוא עוזב בסערה לאחר שהיא מוציאה מהמגירה ויברטור וממשיכה לענג את עצמה גם אחרי שהוא גומר - מה שמעיד על כך שהוא פשוט לא דאג לה מספיק. ב"סקס והעיר", התקרית הזאת הייתה מגיעה לדיון בפאנל שולחן הבראנץ', והנשים היו בוודאי מפתחות שיחה מעניינת ומצחיקה על האופן בו גברים מסוימים מאוימים מצעצועי מין במיטה, מה הם מפספסים, והסטנדרט הכפול של המקרה של סימה. אבל לא, צריך לפנות זמן מסך למסיבת ההאלווין הבלתי חשובה של שרלוט, שנמצאת בתסריט רק כדי להצדיק את תחפושת הריגול של הארי בהמשך הפרק. לפחות שרלוט בתור קרי ראסל ב"האמריקאים" זאת בדיחה מעולה.

מתוך
נכון מאוד, גם הפעם לא קורה כלום. רוק ושרלוט ב"פשוט ככה"|צילום: Craig Blankenhorn/Max, יח"צ באדיבות HOT

ניחשתן נכון - גם אצל שרלוט והארי לא קורה כלום. רוק נתקל.ת במלהק דוגמנים של ראלף לורן בפארק, הארי מתנגד, שרלוט (כמובן) מתלהבת יתר על המידה, מלווה את רוק לצילומים ו… כלום. הארי מגיע לרגל על הסט, אבל עדיין לא ברור מה מעניין בקו העלילה הזה ולמה הוא בכלל מופיע. אין ברירה אלא להזכיר את ההצעה של רוק לקחת את הכסף מהצילומים ולהשקיע אותו בנטיעת עץ בישראל - אמירה שמוציאה מהארי "אוי" מיואש ונדנוד ראש לשלילה. לפני שאתם קופצים עליו בטענה לאוטו-אנטישמיות, שווה לציין שנטיעת עצים בישראל היא לא רק דיון פוליטי על קולוניאליזם התיישבותי (קק"ל הייתה אחראית בתחילת דרכה על רכישת קרקעות והרחבה של היישוב היהודי, וממשיכה עד היום עם פרקטיקה סביבתית שלא שונה בהרבה מבניית התנחלויות). אפילו החברה להגנת הטבע מבקשת מפורשות - אל תנטעו עצים בישראל, זה מזיק לאקוסיסטם הטבעי. מה "woke שרלוט" הייתה אומרת על זה? 

ולבסוף - קארי. הגיבורה שלנו סוף סוף מוכנה לטבול שוב את בהונותיה בשלולית הדייטינג הניו יורקית. לצורך כך לוהק פיטר הרמן ("חוק וסדר: מדור מיוחד", "יאנגר" ובן זוגה של מרישקה הרגיטאי), שמגלם את ג'ורג', איש הייטק במערכת יחסים רעילה עם השותף העסקי שלו. לקארי זה פחות מתאים, והיא בורחת עוד לפני שהיא הספיקה להוריד חולצה. עם כל הכבוד לפיטר הרמן החמוד, שהוא באמת ליהוק קלאסי לתפקיד הזה, למה קארי לא מנצלת את ההזדמנות להרים טלפון למפיק הפודקאסט והיזיז לשעבר פרנקלין? הוא הרי רצה יותר מסקס, היא עדיין לא הייתה מוכנה, ומדובר בגבר המושלם. יכול להיות שעם כל הגיוון האתני - קארי עצמה עדיין לא בשלה לצאת עם אדם שאינו לבן?