הרגשתן זקנות כשראיתן את התמונות הראשונות מהסט של "פשוט ככה"? חכו עד שתראו את קארי צולעת במאבק מתיש מול גרם מדרגות. אבל אל דאגה, היא עדיין עושה את זה באאוטפיט מטורלל ומשגע בו זמנית עם אסופת פריטים שאף אישה חוץ ממנה לא הייתה חושבת ללבוש ביחד - וכך נפתח לו הפרק חמישי של "פשוט ככה", והוא ממשיך באותה הרוח. מזכיר לנו שאנחנו בעידן חדש לגמרי של "סקס והעיר", אבל גם שיש דברים שאף פעם לא משתנים.
בשלב הזה, אפשר להגיד ש"פשוט ככה" כבר נכנסה לקצב משל עצמה וגיבשה זהות נפרדת מסדרת האם, וגם ברור שזה לא בהכרח לטובתה - כי הרגעים הכי טובים ב"פשוט ככה" הם אלה שהיה אפשר לדמיין גם "בסקס והעיר הגדולה". הפרק הזה מלא בכאלה: קארי מסטולה ממשככי כאבים ועושה "בופ" לשליח החתיך שנושא אותה במדרגות? שרלוט סוחבת את קארי לאסלה ומיידעת אותה שהיא משתינה? קארי תופסת את מירנדה באמצע אקט מיני רותח? רק תוסיפו לכל אחד מהרגעים האלה את המוזיקה הקלילה של "סקס והעיר" ומשחק מילים שנון באדיבות הקריינות של קארי - וכאילו לא חלפו 20 שנה.
העלילה המרכזית של הפרק הזה היא בחירה משונה. לקארי יש כאבים שהיא חושבת שנובעים מבעיית גב שקשורה לגיל שלה, הולכת לייעוץ עם בן הדוד הרופא של סימה (שזאת ממש הפונקציה היחידה שלה בפרק) מגלה שיש לה מום מולד בירך שמצריך ניתוח ופיזיותרפיה, ועד סוף הפרק חוזרת ללכת על עקבים. עם עשרה פרקים בלבד בעונה, לא ברור בשום צורה מה קו העלילה הזה משרת. אם קארי הייתה סובלת ממצב רפואי שאכן קשור לגיל שלה, למשל, היה אפשר למנף את זה לדיון מעניין בחוויית ההזדקנות הנשית. במקום, אנחנו מקבלים קו עלילה סתמי לחלוטין, שנראה שהוא שם רק כדי להיות תירוץ לשים את קארי בזרועות גבר צעיר וחתיך (פעמיים) או בשביל הסצנה הנהדרת שבה היא שופכת בקבוק מלא בצרכים שלה על המיטה בזמן שמירנדה וצ'ה נאנקות במטבח. והאמת? לפחות הרגעים האלה שווים את זה.
התקדמנו מאז הנשיקה עם אלאניס
העלילה של קארי אולי משעממת בפרק הזה, אבל דברים בהחלט מתרחשים אצל מירנדה ושרלוט. בפרק אחד מירנדה מספיקה לשכוח שהיא הזמינה לעצמה ספר על אלכוהוליזם כשהיא הייתה שיכורה, להכחיש שהיא אלכוהוליסטית, והכי חשוב - לנטוש את קארי הפצועה במיטה בזמן שהיא שותה, מעשנת וגומרת עם צ'ה במטבח. את כל זה היא מסבירה בכך שהיא מרגישה תקועה בחיים שלה, וברגעים של השיחה הכנה שלה עם קארי מתגלה הפער הגדול באמת בין "פשוט ככה" ל"סקס והעיר הגדולה".
"סקס והעיר" הייתה סימפוניה של ניגודים, ועברה בקלילות בין סיטואציות מצחיקות וקלילות לווידויים נוגעים ללב, אבל היא גם נכנסה הרבה יותר לעומק שלהם. מירנדה של פעם לא הייתה סתם מכריזה שהיא לא מאושרת, היא הייתה מפרטת, מנתחת, מעבדת כל פרט קטנטן שהביא אותה לשם, וגם מדברת עם סטיב. "פשוט ככה" נותנת לנו את הרגעים המשעשעים, אבל היא עדיין לא מצטיינת בדברים שבלב. למזלנו, יש לנו את החיבור הרגשי שנותר משנים של היכרות עם הדמויות האלה, כך שגם אם מירנדה לא מפרטת מה בדיוק עובר עליה, הצופות מכירות אותה טוב מספיק כדי להבין גם מבלי שהיא תדבר, וקשה שלא להרגיש עד כמה החיבור עם צ'ה עושה לה טוב. יחד עם זאת, חבל מאוד ש"פשוט ככה" ממשיכה עם המחיקה המוחלטת של סטיב כדמות.
סטיב אולי נמחק מהנרטיב, אבל מי שממש לא היא סמנתה, ששוב צצה לה כרוח רפאים וירטואלית אחרי רגע מענג נוסף - כשקארי, עדיין בהיי ממשככי הכאבים, מספרת בפודקאסט על הפעם שסמנתה חילצה דיאפרגמה מתוכה - סצנה אייקונית ואהובה מהסדרה המקורית, כמובן. הגימיק הזה עובד למרות שעדיין משונה לקבל את סמנתה בהודעות טקסט במקום בגילומה המרהיב של קים קטרל, הכתיבה של ההודעות לגמרי נשמעת כמו סמנתה והלב מתחמם מגעגועים אליה.
בינתיים אצל שרלוט, רוז משנה את שמו.ה לרוק, וגם מבקש.ת שייפנו אליו.ה בלשון מעורבת. שרלוט, באופן מקסים ומאוד שרלוט מצדה, נלחצת הרבה יותר מהעובדה שהיא האחרונה לדעת ושהאימהות האחרות תפסו אותה לא מוכנה עם המידע הזה, מאשר מהעובדה שהילד.ה שלה חווה משבר זהות מגדרית. קו העלילה הזה הוא אולי נקי מדי, אבל הוא גם נחוץ, כי אין דבר כזה יותר מדי ייצוג קווירי, וקווי עלילה טרנסיים הם בכלל עדיין מצרך נדיר מדי בטלוויזיה - וחשוב כל כך. "פשוט ככה" עושה את זה נהדר עם הדמות של רוק/רוז ושל צ'ה. אין ספק שהתקדמנו הרבה מאז הימים בהם קארי איבדה את זה רק מנשיקה קטנה על הפה עם אלאניס מוריסט.