לפני קצת למעלה מעשור, חשבנו שסת' כהן הוא הבויפרנד המושלם. קצת אחרי שנאלצנו להיפרד מפייסי וויטר (ג'ושוע ג'קסון בדוסון קריק), סת' היה התשובה הקליפורנית שלו לקראש של הנערה האינטיליגנטית. הוא היה שנון, מצחיק, חכם והתעניין בקומיקס, ספרות ומוזיקה. זה בטח לא הזיק שהוא היה די חתיך, והוא כמובן גם נתן תקווה לכל הגיקים המנודים, שאם הם רק ישארו נאמנים לעצמם, אולי הם יוכלו להשיג את נערת חלומותיהם.
כדי לפוגג את ההילה מסביב לסת' כהן, לא צריך יותר מדי, מספיק לחזור לפרק אחד בעונה השנייה של האו.סי. בפרק, סת' וחברו זאק (שגם יצא עם סאמר) הולכים לפגישה עם אדם חשוב בעולם הוצאות הספרים, כדי לעשות פיץ' לרומן הגרפי שהם רוצים לצייר ולכתוב. הם מניחים שמדובר בגבר, אבל ברגע שהם נכנסים למסעדה, מתברר שמדובר באישה. סת' - להזכירכם ילד בן 16 שעומד לקבל הזדמנות מקצועית שאנשים פי שתיים מגילו יכולים רק לחלום עליה - רוצה להסתובב ולצאת, מבלי אפילו להגיד לאשת הקריירה העסוקה שפינתה עבורו זמן שהוא לא מתכוון להמשיך בפגישה. למה? בואו ניתן לסת' עצמו להסביר: "אני אוהב בנות, אני אוהב קומיקס, אבל השניים לא עובדים ביחד. היא בטח תגיד לנו לעשות את התלבושות של הדמויות חמודות יותר".
בתחילת-אמצע העשור הקודם, אולי עדיין לא נזעקנו לשמוע הערה שכזאת מדמות. בכל זאת, זה היה לפני עידן ה-woke, וכולנו חשבנו שמיזוגניה קלה היא נורמלית וסבירה, ושאי אפשר באמת להאשים אותו כי נו, מה הקשר בין נשים לקומיקס? היום, ההערה הזאת בלבד מספיקה כדי להוכיח שסת' כהן לא היה הבויפרנד האולטימטיבי שחשבנו שהוא, יותר כמו דוש מרוכז בעצמו. אבל היי, אם יש עוד הוכחות, למה שלא נחפור בהן?
סת' כהן אמור היה להיות הבחור שבשוליים, הגיק המנודה, אבל למעשה הוא היה שחצן, יהיר ולא הפסיק לדבר על עצמו. בעונה הראשונה הוא משתעשע במקביל עם סאמר ואנה, וכשאלה אומרות לו שהוא חייב לבחור, הוא לא מסוגל אפילו לעשות את זה. הוא מנפנף את אנה וגם את סאמר, למרות שהוא בקראש מטורף עליה עוד מבית הספר היסודי. דקה לאחר מכן, הוא ואנה פתאום נהיים זוג. למה? פשוט כי היא הופיעה אצלו בבית בערב הסילבסטר. תוך כדי שהוא יוצא עם אנה, הוא מפלרטט עם סאמר ומתאבסס עליה עד כדי כך, שהוא מאלץ את אנה להיפרד ממנו, ומיד עובר לסאמר. כי למה להחליט בעצמו כשאפשר לתת לנשים מסביבו לעשות את העבודה במקומו?
אוקיי אוקיי, מדובר בנער ולא בגבר מנוסה, ולכן אפשר לסלוח לו על חלק מההתנהגויות, אבל אם נשווה אותו לריאן, בן גילו, אפשר לראות בקלות את ההבדלים. בעוד ריאן נהג ברגישות שיא בכל מי שהוא יצא איתה, שימו לב מה אמר סת' כהן מיד לאחר לאחר שהוא שכב עם סאמר בפעם הראשונה: "אז.. זה היה סקס. אני חושב שאני אלך". שיא הדושיות שלו הגיע (כלומר, מלבד ההערה המיזוגנית ההיא) הגיע בסוף העונה הראשונה. הנה תזכורת - אחרי שריאן נאלץ לעזוב, סת' מחליט לברוח מהבית, ומשאיר מאחור רק מכתב עבור סאמר, למרות שהשניים כבר זוג באופן רשמי בשלב הזה. הוא לא נפרד ממנה, הוא לא אומר לה לאן הוא הולך, כלום. נעלם לה באמצע החיים ובאמצע הריליישנשיפ, וכשהוא חוזר, כמובן שמנסה להחזיר אותה אליו ולהפריד אותה מהבחור החדש שלה. כמה אפשר להתיש?
המצב לא משתפר אחרי שהם חוזרים להיות ביחד. הוא לא מפסיק לשקר לה לגבי כל דבר קטן או גדול, וכשהשניים מתחילים לחשוב על שנות הקולג', הוא אפילו לא שם לב שהאוניברסיטאות הפוטנציאליות שלהם נמצאות בשני קצוות שונים של ארה"ב. סאמר, לעומת זאת, לא מצליחה לישון כל הלילה ממחשבות על כך שהם יהיו בנפרד. בסופו של דבר, היא זו שמתפשרת ואומרת שהיא תלך בעקבותיו לחוף המזרחי. סת' לא שוקל אפילו לרגע אחד לשנות את הבחירה בשבילה. מילא זה - כשסאמר מבינה מהיועצת שיש לה סיכוי להתקבל לבראון, אותה אוניברסיטה נחשבת שסת' מעוניין ללמוד בה, הוא לא מפרגן לה אלא נבהל מהתחרות, ומנסה לערער את הביטחון העצמי שלה באמצעות התנשאות אינטלקטואלית.
אז בואו נסכם - בעוד ריאן הרגיש ניסה תמיד לעשות את הדבר הנכון והתייחס לכל בנות הזוג שלו כאל שוות, סת' כהן חשב, דיבר והתעסק בעיקר בסת' כהן. האקט של הילד המנודה לשעבר שימש לו כתירוץ לכל התנהגות בלתי נסבלת, וברגעים רבים הוא העדיף פאנץ' ליין מאשר רגישות כלפי הזולת. מדובר בסוג של דוש חמקמק ומטעה, אבל בואו לא נטעה - עדיין דוש.