1. היהלומים שבכתר
    רגעים טלוויזיוניים גדולים מורכבים מזיקוקים או מקהל של אלפי אנשים, אבל לפעמים כל מה שצריך זה שאדר גולד תעלה לבימת "הזמר במסכה" (קשת 12) בעודה מחופשת לחיילת שחמט. נכון, אין שום הוכחה לכך שהיא ואוהד שרגאי הם המלכה והמלך, התחפושת הזוגית הראשונה בתולדות "הזמר במסכה" ישראל - ועדיין, הם לכל הפחות אופציה. גם מיכל ינאי וטל מוסרי, גם מלי לוי ושמעון גרשון, גם אורנה ומשה דץ (לשעבר הפופקורן והסוס) וגם דפנה ודודידו. זה די פתוח. מה כן אפשר להגיד בוודאות? מדובר בשני אנשים שיודעים לשיר מעולה, פוטנציאלית אפילו זמרים מקצועיים, וכנראה שלא צעירים במיוחד. והדבר הכי בטוח: הגילוי שאחד הוא בעצם שניים, כשהמלכה נכנסת באמצע הביצוע לתדהמת הפאנל והקהל, הוא מהרגעים המפתיעים ואף המרגשים ביותר שנראו לאחרונה בטלוויזיה.

    לפי תקדימי העבר מעבר לים - צמד הקוסמים פן וטלר, כוכבות הריאליטי מאמא ג'ון והאני בו בו (אמא ובת), אפילו שלישיית האחים הנסון (שהם גם להקה) - המלכה והמלך חייבים להיות שניים שמוכרים כצמד באיזשהו אופן. זה יכול להיות קשר דם, קשר זוגי או קשר מקצועי מובהק, אבל כנראה שאלה לא שני אנשים שפשוט חלקו פעם מקום עבודה (לכן תיאוריית ינאי ומוסרי מתקשה לשכנע, למרות הדמיון הווקאלי). יונה אליאן וששי קשת, יעל פוליאקוב ואילן פלד, עדן הראל ועודד מנשה? כל הניחושים האפשריים מגוחכים באותה מידה וסבירים בהתאם. אחרי שבוע שבו שרית פולק-וכבר-לא-רוסו יצאה מחליפת הרובוט לעיני בן זוגה דאז, נראה שמובטחות לנו עוד כמה חשיפות מוציאות מהדעת. ואין סיכוי שההיפופוטם הזה הוא לא יובל שמלא, אגב, אם חיפשתם משהו להמר עליו העונה.


    מה לראות?
    את "מדרסה" (כאן חינוכית), סדרת הנוער הדו-לשונית של סייד קשוע, שכמיטב הקלישאה בז'אנר יכולה לעבוד גם אצל הילדים אבל גם אצל ההורים. האמירה בה חשובה, אפילו כשהיא מוגשת עם כפית לפה, והיא לא מסתפקת רק בזה - יש בה שחקנים מצוינים, בעיקר בצד המבוגר של הקאסט (נלי תגר וירמי שיק בלום בולטים לטובה בפרק הבכורה), וכמה רגעים ובדיחות שמזכירים את קשוע הקלאסי. לביקורת המלאה של זוהר אורבך.

  2. פחות שחיקה, יותר משחק
    שלושה שבועות פנימה, ונראה שיש שינוי מסוים בעונה החדשה של "הישרדות" (רשת 13) בהשוואה לקודמותיה - לפחות בהתחשב בזה שהפעם אפשר ממש לצלוח את הצפייה בה. ומי שמסמל את זה היטב הוא גיא רוזן: "מעריץ מושבע של 'הישרדות'", כפי שנכתב לצד שמו על המסך, בלי להתעכב על הסטטוס המשפחתי שלו או על המקצוע שאיתו הגיע מהבית. מעטים הדברים המתישים יותר מאנשים שצפו ב"הישרדות" האמריקאית ומחלקים טיפים לגרסה הישראלית (אם כי הם לגמרי צודקים), אבל גיא לא רק מתלונן אלא ממש מנסה לשנות אותה. השבוע, אחרי שזכה ביתרון-שקר-כלשהו, הוא בחר להסתיר זאת מרוב חברי השבט כי אינפורמציה היא המטבע שאיתו סוחרים ב"הישרדות". "מה את חושבת, שהגעת ל'הישרדות VIP'? שכל הקלפים בחוץ, שג'קי אומרת לך 'ברית בנות'?", תמצת את אי-הדילמה.

    ההפקה של "הישרדות" אמנם משתפת פעולה עם האצת הפן המשחקי - והעדיף - של הריאליטי, אחרת קטעים כאלה לא היו נכנסים בעריכה, אבל נראה שהפעם מדובר בתפנית שבאה מלמטה, מהשורדים. מוקדם יותר העונה דורין דותן ומאור שושן (שהודח, תודה לאל) ניהלו דיון במועצת השבט סביב השאלה מי מהם עשה שיעורי בית לפני שהגיע למשחק, ולפי התגובות של יתר המשתתפים נדמה היה שמדובר בהתנהלות שצריך להצניע. להפך: יותר מכל משימה אקסטרימית או זוג שמתאהב על האי, "הישרדות" הפכה ל"הישרדות" בזכות מהלכים גדולים ודמויות כמו עידן קפון ונעמה קסרי. בשביל דניאל ציוני, אדם שכל מהותו היא מתן טסטות עם בדיחות מאולצות למצלמה, לא צריך להרחיק עד לפיליפינים. לא כל השורדים זורמים עם זה, יעידו על כך ירדן זוהר וגל רובין שניהלו ויכוח מטופש על זכותה של אחת לרקום ברית מאחורי גבה של אחרת, ולמרבה המזל דורין לפחות דואגת שגם המין הנשי ינווט חלק מהחיילים שעל הלוח. כשהיא מדברת על "אסטרטגיה", מילה ש"הישרדות" המאיסה כמעט כמו את "מילה", היא דווקא מתכוונת לזה.

    פריים אחד למזכרת
    המתרגמים של "קליידוסקופ" (נטפליקס) מוכיחים שאין תחתית לחבית, ושולחים את הגיבורים מניו יורק לקינג ג'ורג'.


  3. צמד רעות
    עם כל הכבוד להברקות מזדמנות של "היהודים באים" ולמה שקורה ב"זהו זה", שהיא כבר יותר הרכב מוזיקלי מאשר תוכנית מערכונים, לתאגיד השידור הישראלי יש חסך בגזרת הסאטירה האקטואלית. אחרי "עד כאן" שלא החזיקה מעמד ו"ערוץ אפס" שירדה מהמסך תוך דקה וחצי, הניסיון התורן הוא "מה שתגידו" (כאן 11), פורמט בידור פשוט למדי שבו צמדים ידועים ודעתניים מתייצבים מול המצלמות ומריצים בדיחות על אירועי השבוע. יש שם את גלית חוגי הנהדרת לצד גלעד כהנא, את מאיה בצלאל וקותי סבג שמתרגמים בהצטיינות את הדינמיקה מתוכנית הרדיו הזוגית, יש גם הבטחות לשמות כמו חיים לוינסון ואלונה סער - ויש את יעל ושוש פוליאקוב, הגברות הראשונות של הג'ורה הישראלית.

    לפחות על סמך תוכנית הבכורה שלה, משהו בפורמט הקורונה-י של "מה שתגידו" קצת מקרטע. הדינמיקה שבין הצמדים והמסך הירוק מעוררת מבוכה קלה, הבדיחות לא מתעלות על אלה שיש כמו זבל בטוויטר, ורגעי הקסם העיקריים מגיעים דווקא דרך הדינמיקות הפנימיות של כל זוג. ואת הדינמיקה של הפוליאקוביות אין צורך להציג: ראינו אותה בדוקו-ריאליטי המתוסרט והמצוין שחבל שלא חוזר למסך, ראינו אותה בכל הזדמנות שצצה מאז כשלשוש היה מצב רוח - ואף צברנו מספיק ותק בשביל לזהות רגעים שבהם יעל מחלצת ממנה במכוון את זעקות ה"מטומטמת" ו"מסכן אלעד" שכל כך מזוהות איתה. זה לא מפריע, חלילה, ואפשר לשים כסף שככה נראות השיחות שלהן גם כשהמצלמות לא בסביבה. ניתן אפילו לחיות עם העובדה שבהיעדר בדיחות שנונות במיוחד (ועוד בתקופה שבה יש המון חומר), שום אמירה של האמא או הבת לא מפתיעה בהשוואה למה שהכרנו מהן בעבר. בטח לא כמו התגלית שלקותי סבג יש קוקו מתחת לכובע.


    למרות שצצה בפרונט הטלוויזיוני לפני יותר מעשור, כשנקראה לגלם את עצמה ב"הכל דבש", משהו בפרסונה של שוש פוליאקוב עדיין לא לגמרי מפוצח. "פוליאקובים" העניקה לה את הכבוד שהיא ראויה לו בתחום הטינופים - תחשבו איזה מטעמים הדור של היום היה עושה ממנה בטיקטוק - ואף ליוותה אותה ברגע די נשכח, שחבל שלא התרומם להפקה אמיתית, ובו היא ודמויות כמו מרגול, אודטה ונרי ליבנה החלו לעבוד על תוכנית פאנל אקטואלית שתהיה מעין "The View" ישראלית. עבור פוליאקוב, אישה שבזה לכולנו ולילדים שלה במיוחד, מדובר היה בפלטפורמה מושלמת. תנו לה נושא, אקראי ככל שיהיה, והיא כבר תביא לכם דעה מוצקת שתוגש באגרסיביות עם מחווה גופנית משלימה. אבל פוליאקוב בזה גם לתחום עצמו, ולכן לא מפתיע לגלות שהיא זורמת עם הצעות מקצועיות רק בנסיבות מאוד מסוימות. מצד אחד, טוב שאישה נטולת מסננות כמוה (בלשון המעטה, היא הרי לא תזהה מסננת גם אם היא תשב לה מול הפרצוף) שומרת על אותנטיות. מצד שני, כל מה שמתחשק זה לקבל ממנה עוד. "מה שתגידו", שהפוליאקוביות הן ה-סיבה לצפות בה כל עוד היא מחזיקה מעמד, תנסה להשביע את התיאבון בלי שלל הקללות שבטח נשארות על רצפת חדר העריכה. ושוש, שתתפלץ מעצם ההשוואה, אולי עוד תספיק לראות איך היא משפיעה על ההומור הישראלי לא פחות מהבת ומהבעל המנוח, בדרכה.

    בשבוע הבא
    גאולה אבן סער מתעוררת מוקדם כדי להשיק מחדש את "העולם הבוקר", בתקווה שהפעם זה יחזיק מעמד (רשת 13, 8.1); "נינג'ה ישראל" שבה לעונה חמישית עם שני חיזוקים - פורמט דו-קרבים מסקרן ויובל שמלא, הנינג'ה הישראלי הראשון, בפאנל הפרשנים (קשת 12, כנ"ל); שנה אחרי "פאם וטומי", היוצר רוב סיגל חוזר עם עוד סיפור אמיתי ב"ברוכים הבאים לצ'יפנדיילס" (דיסני+ 11.1); ועונה שנייה ואחרונה ל"כבודו" האמריקאית עם בריאן קרנסטון, המבוססת על הדרמה הישראלית (יס, 14.11).

    צילום המלכה: מתוך "הזמר במסכה", קשת 12 / צילום גיא רוזן: מתוך "הישרדות", רשת 13 / צילום ג'אנקרלו אספוזיטו: מתוך "קליידוסקופ", נטפליקס