"לקפוץ מעל הכריש" הוא מונח המתייחס לאירוע כלשהו בסדרה, שמסמן את ההתדרדרות שלה באיכות. בדרך כלל מדובר באירוע בודד, החלטה לא הגיונית של דמות או קו עלילה הזוי, המחלק את הסדרה לשניים: כשהיא הייתה טובה וכשהיא הפסיקה. אבל כמו הכול במטומטמת - גם כאן חוגג הבלאגן.

השבוע ב"מטומטמת" (א'-ג', 22:15, HOT3) קפצנו מעל הכריש. זה בסדר, זאת לא הפעם הראשונה. הרי שירי אזוגי שברה שיא בכמות הפעמים שהיא עשתה החלטות לא רציונאליות, שגם אנחנו כצופים לא קיבלנו עליהן הסבר הגיוני. והרי הסדרה עצמה מתהדרת באופן כמעט גאה בקווי העלילה ההזויים שלה. לזה אנחנו רגילים. אבל פה נשאלת השאלה: האם זה עדיין עובד? אין ספק שיש משהו שמחזיק אותנו מול עלילותיה של שירי, ואין ספק שלסדרה עצמה יש רגעים שהיא מסוגלת להגיע לרמה של גאונות, אבל אז מגיעים רגעים שגורמים לנו לתהות בכנות - מה נסגר עם הפערים באיכות בסדרה הזאת?

מטומטמת 021921 (צילום: באדיבות HOT, מתוך
קפצה את הכריש. לא מילולית, כמובן|צילום: באדיבות HOT, מתוך "סיפורים מהכורסה", באדיבות כאן 11



לפני שנגיע לסיבה שבגללה "מטומטמת" ירדה השבוע ברמה באופן משמעותי, בואו נדבר על החלקים הטובים יותר. קודם כל, עלילת נופר, המתה-המהלכת: אז אחרי שנופר קמה מהשנ"צ הארוך בהיסטוריה, לא היה ברור ממש אם היא זוכרת משהו או לא. כמובן, זה התבהר במהרה - היא ערה, ומשום מה יש לה את הדדי-קראש הכי מוזר בעולם על עמוס. האהבה הזאת בסופו של דבר מביאה לסופה הפתאומי והעצוב, וכל הסיפור הטראגי שלה עבד מאוד יפה, בסך הכול.

שנית, נתנאלה הפציעה לדקה וחצי, ושלומה טוב, תודה ששאלתם. היא עוד בהיריון מניסו ואין ממש חדש, אבל השיחה שלה עם שירי היא אולי אחד הרגעים העצובים בסדרה: החברות שלהן הסתיימה. זה לא ריב שהן יצליחו להשלים ממנו. נתנאלה אדישה לשירי לחלוטין, ובאמת לא אוהבת אותה יותר.

מטומטמת 021921 שנייה (צילום: באדיבות HOT, מתוך
נתי, באחד מהרגעים הכי עצובים בסדרה|צילום: באדיבות HOT, מתוך "סיפורים מהכורסה", באדיבות כאן 11

בגלל שהשבוע היה מאוד בסימן שירי, היו לנו רק רגעים קטנים מיחסי הכוחות ההפוכים שביחידה: דודי הפך להיות הבוס ותמי הפכה לשנייה לו, והוא יכול לקשקש כמה שהוא רוצה, זה ברור שהוא מנצל את הכוח בשביל להתנקם בה ותו לא. דודי תמיד היה סוג של חלאה, ועכשיו עם הכוח בידיים הוא הפך למגה-דוש שהוא תמיד נועד להיות. הערת שוליים מעניינת: ברגע שתמי לא מושפעת מהרעיונות ההזויים של מוריס או דודי, כל כיוון ורעיון שלה מתבררים כגאוניים. היא הצליחה לבד להתקדם בחקירה יותר ממה שהיא ומוריס התקדמו ביחד חודשים. יו גו גירל!

מטומטמת 021921 תמי (צילום: באדיבות HOT, מתוך
תמי, כי מי צריך גברים בכלל|צילום: באדיבות HOT, מתוך "סיפורים מהכורסה", באדיבות כאן 11

ועכשיו הגיע הזמן לעבור לשירי אזוגי, אשת טמבל מי ימצא: השבוע התחיל בסימן מרגש, סוף סוף שירי שכבה עם אהוב ליבה, אסף! ואם נסתכל על זה מהצד שלו, סוף סוף הוא השכיב קטינה! מזל טוב אסף, שמחים בשבילך. באותו הרגע שירי מחליטה לעזוב הכול על מנת להיות איתו, להסגיר את עצמה למשטרה ולסגור עניין. אבל אז עמוס עושה לה "לא חבל כפרה?" והיא כזה "טוב סבבה צודק" ואז היא מחליטה לבגוד באסף ולברוח עם עמוס לחו"ל ו... רגע מה?!

עונה שלמה מכינים אותנו להתאהבות הדבילית הזאת, על איך הם מוכנים לזרוק את החיים שלהם אחד בשביל השנייה, על איך שירי סוף סוף לומדת לאהוב את עצמה - ואז בגלל חצי משפט של עמוס היא מתחרטת? לא אמין, לא הגיוני, לא מקובל ודבילי לחלוטין. קווי העלילה האחרים, כמו המרדף של תמי אחרי שירי, היו דווקא טובים, אבל כולם הושפעו על ידי ההחלטה ההזויה שלה לתמוך בעמוס. איך היא קנתה את זה? איך הוא קונה את זה? ואיך הם חשבו שאנחנו נקנה את זה?

מטומטמת 021921 שירי2 (צילום: באדיבות HOT, מתוך
עם כל הכבוד, גם למטומטמת צריך להיות הגיון פנימי כלשהו|צילום: באדיבות HOT, מתוך "סיפורים מהכורסה", באדיבות כאן 11

אבל בואו באמת נסיים עם אסף. השבוע אסף איבד הכול: את גיתית, את שירי, את הפרנסה שלו, את הכבוד שלו ולבסוף גם את אביו. אי אפשר שלא לסמפט אותו, במיוחד בהתחשב בזה שסצנת הנשיקה שלו עם שירי, בה הוא מתוודה שהוא רוצה לשכב איתה, הייתה באופן מטריד תצוגת המשחק הכי משכנעת של מוקי עד כה. פרנסיסקו (עליו השלום) תמיד אמר שאסף חולה נפש, ששירי תחסל אותו ושעמוס מנסה להרוס אותם: והוא צדק בהכל. הוא היה בלתי נסבל, אבל צדק בהכול.

תחזיות לשבוע הבא: שירי עושה משהו דבילי אבל מתנהגת כאילו זה הגיוני, עמוס קורא את הערך "רוצח סדרתי" בוויקיפדיה ומגלה שזה תפור עליו בול והרוח של פרנסיסקו ממשיכה לרדוף את אסף כי אי אפשר להיפטר מהקרצייה הזאת באמת.

 

>>TVbee בפייסבוק