יצאת צדיק, שעונתה השלישית הסתיימה לאחרונה, מעלה על סדר היום את תאחד תחומים הבוערים בחייו של כל אזרח בישראל - כיצד ניתן לקבל שרות מקצועי, הוגן ואמין. הכט יצא לשטח לבדוק ולאתגר בעלי מקצוע במספר תחומים ולחפש אחר הצדיקים שביניהם - אלו שמעניקים שירות טוב ואמין, במחיר הוגן, מבלי לנצל את התמימות של לקוחותיהם.
על פניו, נראה כי תכנית כמו "יצאת צדיק", מושתתת באופן מובהק עם תרבות ה"קומבינה" הכל-כך מזוהה עם הטמפרמנט הישראלי. בריאיון שהעניק חיים הכט למגזין סוף השבוע של mako, תיאר את התופעה: "כשאתה חושב על זה יותר לעומק, אתה מבין שבישראל זה לא פשוט להיות צדיק, ואנשים שהולכים בדרך הישר צריכים חיזוק חיובי", הסביר, "החברה, השקרים וחוסר האמון גוררים אותך בכוח, מושכים אותך לצד השני, ואתה צריך להיות מאוד נחוש כדי לא להיגרר".
"בישראל לא פשוט להיות צדיק"
מכאן, ניתן רק לשער שהבחירה של מדינות אירופאיות לרכוש פורמט שכזה, מעידה כי האופי התחמני והרצון השרלטני אינו טמון רק ב"מאכר" הישראלי אלא בבעלי מקצוע בעולם כולו. ומאידך, נקווה גם שמציאת צדיקים אפשרית לא רק בארץ הקודש.
ההודעה על מכירת "יצאת צדיק" מצטרפת לרשימת עסקאות מכירה נוספות שביצעה קשה באחרונה ביניהן: מכירת זכויות הפקת הסדרה "סברי מרנן" לחברת Sony, מכירת זכויות ההפקה של הפורמט "בית ספר למוזיקה" עבור שבדיה, נורבגיה והונגריה. מכירת הפורמט הדוקו-קומי "בת השכן" עבור הולנד, איטליה, ספרד, טורקיה והודו. מכירת זכויות הפקת הפיילוט של "תא גורדין" עבור רשת NBC. וכמובן מכירת "חטופים", תכנית הדרמה שעל פיה התבססה הסדרה עטורת השבחים "הומלנד", זוכת האמי לשנת 2012.