חיים הכט יצא לחפש טכנאי אזעקות צדיקים, ובמקרה של שי ממוקה הוא מצא לא רק בעל מקצוע צדיק אלא גם בן אדם עם לב רחב. לא קשה להזדהות עם חוסר האונים והפגיעה בפרטיות שחווים מי שעברו פריצה, ובכל זאת – אנשי מקצוע שנתקלים בסיפורים האלה על בסיס יומיומי הופכים לא פעם לאדישים.
"גם אבא שלי עבר פריצה" שיתף שי את זהבה, בעלת הבית, שסיפרה לו על התחושות הקשות אחרי הפריצה שכביכול עברה. "הוא גבר כזה, אבל הבן אדם קיבל את העניין של הפריצה מאד קשה. נכנסים לך למקום הכי אינטימי".
שי זיהה את הבעיה, תיקן אותה במקצועיות ובזריזות וגבה מחיר יותר מהוגן, מה שזיכה אותו במדליה של חיים הכט, לו הוא אמר בכנות: "אתה בא ללקוח ומבין שהוא לא יודע שום דבר. אני בן אדם, היו לי מעידות, אבל אשתי תמיד אמרה לי "תישאר כמו שאתה ותהיה לך פרנסה טובה"".
נתונים אופטימיים: 75% צדיקים
מהתחקיר של חיים הכט עולה תמונת מצב אופטימית שמעידה על כך ששי לא לבד: 75% מהטכנאים שנבדקו יצאו צדיקים. שי עצמו נזהר מלהעיד על היקף התופעה ואומר לנו "אני לא יודע להגיד על אחרים, אני יודע רק על עצמי".
בתחום אזעקות החשמל, בו פעמים רבות הלקוחות חושבים שיקבלו החזר מחברות הביטוח נדמה שקל יותר "לנפח" את החשבון, אבל שי מזהיר ואומר: "הביטוח הרבה פעמים מערים קשיים, ואנשים לאו דווקא מקבלים החזר מלא. החברות בודקות ורק אם הנזק באמת מוכח יש החזר".
עצה לצרכנים?
שי מסביר שתחום האזעקות החשמליות מורכב מבחינה טכנולוגית ולכן האפשרות של הלקוח לעקוב אחרי עבודת הטכנאי בעצמו היא מצומצמת. לצרכנים הוא ממליץ ללכת על בטוח, עד כמה שאפשר, ולקבל המלצות לפני שמזמינים טכנאי.
וטיפ לצדיקים? איך ממשיכים ללכת בדרך הישר?
"יראים מבורא עולם".
>> רוצים ליצור קשר עם שי? היכנסו עכשיו למתחם הצדיקים
>> בואו היות חברים של יצאת צדיק בפייסבוק