לאחר הפרק ששודר בינואר 2018 וחשף את רמי דבש, הטכנאי שעקץ אותנו באלפי שקלים, קיבלנו מספר רב של פניות מאנשים שנפלו קורבן וחוו בדיוק את אותה חוויה מאותו אדם. כך מספרת לנו עינת (שם בדוי), שלפני שנה הזמינה את רמי דבש לתקן נזילה שגרמה לרטיבות בקיר: "בדיוק ככה זה היה אצלי, כפי שהם מרמים אותה הם רימו גם אותי. הוא נכנס ואומר שיש סתימה בצינור ומנסה לשחרר אותה, פתאום הוא מתחיל לפתוח שוב את הקיר מאחורי מכונת הכביסה. הוא אומר 'את יודעת כל הצינורות שלך מאחור רקובים?', ואמרתי לו שלא מעניין אותי שיפוץ בתקופה שאני נמצאת. פתאום כל הבית שלי היה פתוח, והוא אמר לי להזעיק את חברת הביטוח".

הצעת המחיר שרמי דבש נותן לעינת עבור השיפוץ גבוהה בהרבה מהצעות המחיר שקיבלה מחברת הביטוח, והיא מחליטה לוותר על שירותיו של רמי, אבל הוא לא מוותר בקלות. "רק אני אעשה לך את זה, אם לא יהיה לך בעיות ואת תסתבכי איתי", כך עינת מספרת שרמי דבש אמר לה, ובכל זאת מסרבת ומציעה לו תשלום עבור העבודה שביצע עד כה על פי הסכום שקבע שמאי מחברת הביטוח. "אמרתי לו 'השמאי אמר 7,600 שקלים, קח את הכסף שלך ואני פשוט לא רוצה לראות אותך יותר', ואז הוא אמר לי 'אוקיי, בסדר תביאי לי 7600'. הוא רושם את הקבלה, ואני חותמת על זה". כבר למחרת עינת מכינה צ'ק על סך 7,605 שקלים, אך מופתעת לגלות שעל העבודה שעליה חתמה מופיע סכום אחר לחלוטין. 76,050 שקלים זה הסכום שרשום באופן מפתיע על הזמנת העבודה.

"אני מתחילה לבכות ומבקשת ממנו שנגמור את זה יפה, 'בוא נסגור את זה אני אעלה לך עוד קצת, רק תשתחרר ממני כי אני לא רוצה אותך כאן בבית שלי' " מספרת לנו עינת, שלבסוף נכנעת ומסכימה לשלם לדבש 11,700 שקלים כדי לסיים יפה את הפרשה. רמי דבש לא הסתפק בזה, החליט לתבוע אותה וכך היא מספרת: "מתקלה תמימה, פתאום תובעים אותי על 76 אלף שקלים, זה פשוט הזוי".

כשעינת הבינה את עומק התסבוכת שאליה הכניס אותה רמי דבש היא אוזרת אומץ והולכת למשטרה, אבל התיק נסגר. הפעם עינת חוזרת למשטרה בליווי תחקירנית שלנו, שם היא נפגשת עם השוטר שמולו התלוננה לראשונה, וזה התשובה שהיא מקבלת: "אם זה סכסוך אזרחי תפתרי את זה בבית המשפט, המשטרה לא חייבת להתעסק בסכסוך עם אזרח".

"הרגשתי שאני לבד ובאמת אין לי למי לפנות, והיה עצוב לי כי מחר זה לא יהיה רמי דבש, הם יפתחו חברה בשם אחר" עינת אומרת, וכך בדיוק קרה. באינטרנט מצאנו את "לוקי", חברת אינסטלציה חדשה, שבעליה הוא רחמים ד, או בשמו המוכר לכם, רמי דבש. האתר עם השמות החדשים הביא איתו תלונות חדשות.

נירה עמיעוז מהוד השרון, מספרת לנו את חווית השירות שהיא חוותה מול רמי דבש. דבש הגיע אליה עם שותף, והם עבדו בחצר שלה מהבוקר עד הערב. אמנם, הנזילה הייתה בכניסה לבית, והם עבדו בקצה השני של רחבת הבית, עד שאמרו שסיימו לעבוד. נירה מספרת לנו כך: "השותף בא, דופק לי על השולחן ואומר 'תשלמי 25 אלף' ". לאחר ויכוחים רבים נירה מסכימה לשלם להם 17,550 שקלים. "אמרתי לעצמי, נירה את עכשיו יוצאת מהחדר עם פרצוף מביע אמון ואמונה שעבודתם הייתה נכונה ובסדר שהם לא יחשדו בכלום. אני לבד, העיקר שיעופו מהבית".

מחצית מהסכום משלמת נירה באשראי לרמי דבש, ואת המחצית השנייה הם מבקשים בצ'ק. "אני שואלת אותו 'לפקודת מי לרשום את הצ'ק?' והוא אומר לי 'גואטה', אני שואלת אותו מי זה והוא אומר 'לא משנה מי, תכתבי גואטה' ".

נירה לא יודעת במי מדובר, אבל אנחנו כבר מכירים את ויקטור גואטה, שכיכב אצלנו בעבר כשהגיע דרך כנופיית המגנטים, אותה כנופיה של אינסטלטורים שעקצה קשישים. אחרי שחשפנו את הפרשה, נעצרו ראשי הכנופיה: אריאל ברוכים, רן לחיאני ואושרי אבוטבול עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. ויקטור שהיה חבר בכנופיה ונשלח על ידם לעבודות שונות, נעצר, נחקר ושוחרר.

נירה כמובן שילמה אלפי שקלים אך הבעיה לא נפתרה: "הלכתי לבדוק רק למחרת בבוקר ואז ראיתי שהשעון מסתובב". כל ניסיונותיה להחזיר את דבש וויקטור להמשך העבודה לא הועילו, והיא מזמינה איש מקצוע אחר שמזהה נזילה במקום שונה בחצר, ומתקן אותה.

ויקטור גואטה מסר בתגובה :

"רמי דבש הוא קולגה לעבודה. אנחנו לא שותפים והוא הזמין אותי לעבודה הזו. נתנו הצעת מחיר על איתור הנזילה, רמי החתים אותה על הזמנת עבודה, פתחנו בזהירות מבלי לגרום נזק, זיהינו את הנזילה וברגע שתיקנו התפוצץ הצינור בהמשך. היא קיבלה הצעת מחיר על תיקון נוסף ואישרה. בסיום 13 שעות עבודה הראינו לה שבמשך 10 דקות שעון המים עומד ואין שום בעיה. רק אחרי שהיא ראתה, היא שילמה את מה שנסגר עימה מראש. כעבור שבוע התפוצץ צינור במקום אחר בגינה, אני לא יכול להיות אחראי על הבית שלה. אני אחראי אך ורק על תיקון שאני ביצעתי. הוצע לגברת שאפתח שוב את המקום שבו אני תיקנתי כדי להוכיח לה ששם הכל תוקן והיא סירבה. אני מוכן להתעמת עם הגברת, אני לא עושה רע לאנשים. השתניתי".

תגובת עורכת דינו של רמי דבש:

"בעניין המתלוננת הראשונה: מרשי הגיש כנגדה תביעה בבית המשפט. מן הראוי היה להמתין להכרעה שיפוטית ולא לנהל 'משפט שדה' בטלוויזיה. המתלוננת לא הגישה תביעה נגד מרשי, ובחרה לנהל את ההגנה באמצעות תכניתכם. אנו סבורים כי תכנית טלוויזיה אינה תחליף לבית משפט. המרדף אחר הרייטינג למרבה הצער, מטשטש לעיתים את הגבולות. בתכנית הקודמת ששידרתם בעניין מרשי נעשתה עריכה מגמתית ומערכת התכנית סירבה להעביר לידיו את מלוא חומרי הגלם, מה שמחזק את טענותיו. בעניין הגב' עמיעוז: היא לא הייתה מאוימת כלל. היא הייתה מעורבת ודומיננטית בכל שלבי העבודה של מרשי. היא אף סירבה לשלם עד שלא ראתה במה עיניה כי הנזילה אותרה ותוקנה. מעדויות שברשותנו הגברת הינה תובעת סדרתית ומר דבש אינו הראשון שתבעה. עשרות מלקוחותיו של מרשי הביעו את פליאתם על תוכן הדברים ששודרו וזאת לאור מקצועיותו, יושרו והגינותו של מרשי".

מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה