בשבועות האחרונים התפרסמו מעצרים שביצעה המשטרה בעקבות מקרי עוקץ שנחשפו בתכנית "יצאת צדיק". במהלך הצילומים חיים הכט התעמת עם כנופיית המגנטים, שלמרות החשיפה ופתיחת ההליך הפלילי כנגדם, המשיכו לעקוץ קשישים בסכומים שהגיעו לאלפי שקלים. החומרים המצולמים הועברו לרשויות ובכך שיתוף הפעולה עם המשטרה הפך לרשמי, והביא למעצרם של חברי הכנופייה.

בשבוע שעבר פורסם מעצר נוסף של טכנאי שנחשף בתכנית כמי שמרמה את לקוחותיו. בראיון לתכנית "הבוקר של קשת", סיפר חיים הכט כיצד החשוד יריב בוהדנה חישב מסלול מחדש לאחר שידור התכנית: "אחרי החשיפה אצלנו הוא הבין שהוא שרוף בשוק, ולכן שכר עוזר ממוצא רוסי והחל לפעול בקרב קהל של יוצאי חבר העמים, בעיקר קשישים". גם במקרה הזה, התלונות הצטברו ובמשטרה החליטו לפעול כדי להגן על האוכלוסייה החלשה.

>> נתקלתם בבעל מקצוע שלא יצא צדיק? תספרו לנו

נראה כי שיתוף הפעולה בין "יצאת צדיק" ורשויות החוק מניב את התוצאות שחיים הכט קיווה להשיג לאורך השנים: "משטרת ישראל והפרקליטות מתחילים להבין שהנוכלויות הקטנות זה לא עניין למצלמות טלוויזיה, זה עניין פלילי". את השינוי שהביאה איתה התכנית הכט מרגיש גם ברחוב: "אנשים מרגישים שאתה עושה עבורם עבודה, הם מודים לך שאתה שומר עליהם". למרות שיש תחושה שיותר ויותר בעלי מקצוע מבינים שמשתלם להם לפעול בדרך הישר, הכט מספר כי רבים מהם מתביישים להיות בסדר, ומחזיקים בתחושה שצדיקים הם למעשה פראיירים.

תגובת עו"ד של יריב בוהדנה: "מרשי חף מפשע. אין לו עבר פלילי. מדובר במי שביצע עבודתו נאמנה כאשר אותם לקוחות - שלימים הפכו להיות מתלוננים, הזמינו לביתם את מרשי על מנת לבצע תיקונים של מוצרי חשמל. מדובר בסכסוך עסקי ולו לא, שמקומו להתברר במישור האזרחי ולא הפלילי".

תגובת משטרת ישראל: "אנחנו רואים בחומרה רבה את הניצול הציני של אזרחים מבוגרים, נורמטיביים ושומרי חוק ולכן גם סמכו על הפרסומים אותם פרסם החשוד, שהוא מומחה תיקון מוצרי חשמל ביתיים. אנו קוראים לכל מי שעבר אירוע דומה עם החשוד להגיע ולהגיש תלונה".  

"יצאת צדיק": ראשון אחרי החדשות בקשת, ערוץ 2