אנחנו שומעים לא פעם על מקרי עוקץ של קשישים, אבל הפעם נחשף סיפור מקומם ומטריד במיוחד. על אף המאבק הציבורי הנרחב באותם נוכלים שמבצעים עוקץ חסר רחמים, במסגרת התוכנית "יצאת צדיק", יצא חיים אתגר לאתר טכנאי מזגנים שעקץ קשישה באלפי שקלים ואף גנב ממנה תכשיטים יקרי ערך שהיו ברשותה.

בקטע מתוך הפרק שישודר הערב, אחרי החדשות בקשת 12, שומע חיים את עדותה של הקשישה, שכאמור הייתה קורבן לעוקץ, רגע לפני שהוא עתיד להתעמת עם הטכנאי בעצמו. "הוא לקח את המזגן ואמר שהמזגן שבועיים לפחות צריך להיות במעבדה", נזכרת הקשישה. "'שלמו לי עכשיו 2,300 שקל מזומן, ו-1,000, 1,000, 1,000 שקלים בכרטיס אשראי', אבל אין לי 2,300 שקל עכשיו בבית".

חיים אתגר חושף את סודות המנעולנים (צילום: מתוך
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בשלב זה, כך מעידה קורבן העוקץ, הטכנאי אילץ אותה ללכת עמו לסניף הבנק ולהוציא מהכספומט את הסכום – 2,300 שקלים. "נפלתי בפח, עשיתי את זה", היא מעידה בכאב.

לא די בכך, אלא שהטכנאי העוקץ טען בפני הקשישה שעליה לצאת מהבית על מנת שלא לשאוף את הגז שבמזגן. "'הגז הוא רעיל ואתם אנשים מבוגרים, אני לא רוצה שאתם תהיו בבית כשאני מוריד את המזגן'", משחזרת האישה את מה שאמר לה הטכנאי. "בא לי לבכות, ממש בא לי לבכות. ואנחנו, כמו ילדים טובים, שני זקנים, יוצאים החוצה ויושבים במדרגות".

"אני זוכרת כל כך טוב את היום הזה בגלל התכשיטים, אני לא מורידה ולא אוריד תכשיטים ממני. באותו יום בבוקר משומה מה החלטתי להוריד, לשים על יד המיטה והכל יהיה בסדר. למחרת בבוקר, אני רואה, הקופסה ריקה. אין תכשיטים".

מה הייתה התחושה שלך?

"נוראה, השפלה. מכה. סידרו אותנו".