תמר ואורי מאשדוד הם זוג הורים לתינוקת בת שנה שהחליטו אחרי חתונתם לחסוך כל אגורה כדי לקנות דירה קטנה - הם לקחו משכנתא והלוואות והצטמצמו עד כמה שאפשר רק כדי שיוכלו להגשים את החלום ולבנות בית בישראל. למרות הקשיים, הם הצליחו, רכשו דירה ואפילו חסכו כסף לשיפוץ מאסיבי הכולל הרחבת המבנה הקיים. לטובת עבודת הבנייה הם לקחו קבלן אשר קנה את אמונם, החל לעבוד באופן מהיר מהמצופה, אבל בשלב מסוים פשוט עזב, וכך תמר ואורי  נשארו תקועים עם פועלים שלא עושים את עבודתם, ליקויי בנייה חמורים ובית לא גמור שאי אפשר לגור בו. 

הערב ב"זהירות שיפוצים" (21:00) יביא חיים הכט את סיפורם המקומם של הזוג הצעיר שנגרר בעל כורחו למצב האבסורד, סיפור שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו. "אחרי התכנית הקודמת קיבלנו המון פניות על זוגות שסובלים ממקרים דומים", מספר הבוקר הכט לגלית גוטמן ודרור גלוברמן. "בפרק המיוחד הערב נראה זוג צעיר שהיו בטוחים שלהם זה לא יקרה, ובכל זאת הם נפלו בענק עם סכומים מטורפים, ועדיין, אין שום גורם במדינת ישראל שאליו אפשר לפנות כדי להתמודד עם הבעיה הזו".

איך זה יכול להיות שאי אפשר לתבוע? האם הנזק שנגרם לזוג הוא לא מספיק? מתברר שלא, והכט מסביר: "במקרים רבים החוק הוא מפלטו של הנוול. הקבלנים האלה מצטיידים בעורכי דין, פונים לבית המשפט ומגישים תלונה אזרחית נגד האזרחים התמימים, ואז מתחיל סכסוך בין שני אנשים שיכול להימשך שנים, ובינתיים אותו זוג נשאר חסר בית יחד עם ילדה קטנה, וזה לא נתפס כאילו הם זוג גרוש. מדובר בסיפור קורע לב ומקומם בעיקר כי אין למי לפנות. פשוט אין. מדובר באלפי מקרים בשנה במדינה שלנו".

"זהירות שיפוצים", הערב, 21:00

>> לדף הפייסבוק של "יצאת צדיק", לחצו כאן