במהלך החודש האחרון, חיים אתגר הפתיע בכל יום ראשון בערב צדיק חדש בשידור חי של "יצאת צדיק". הצדיקים שזכו לביקור הפתע מאתגר היו כאלו עם תרומה מיוחדת לחברה ולקהילה, אנשים עם לב רחב ויוצא דופן שסחפו אחריהם מדינה שלמה. הערב, אתגר חזר אל כל אותם האנשים ובדק מה השתנה אצלם בעקבות שידור הפרק, ואנחנו התרגשנו יחד איתם מהשינוי המטורף שקרה להם בחיים.

"ביומיים הראשונים היו מעל 700 שיחות ביום. הודעות וואטסאפ ומסנג'ר היו כמה אלפים", סיפר האינסלטור פיני ביתשו על האהבה לה זכה אחרי הפרק. בין מבול הטלפונים פיני ממשיך להתנדב בסיירות השיפוצים, ובימים אלו הוא וחבריו לסיירת משפצים דירה בראשון לציון. בעקבות השידור הצטרפו לסיירת 450 מתנדבים חדשים, מה שמאפשר להם להמשיך לשפץ עוד בתים של קשישים, נזקקים וניצולי שואה. 

פיני ביתשו צדיק אינסטלציה (צילום: מתוך
פיני ביתשו|צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

גם טכנאי המקררים צחי צדוק קיבל ים של אהבה וגל טלפונים בלתי פוסק אחרי התוכנית, והוא עדיין מעכל את מה שקרה. "ישבתי רגע באוטו, היה לי רגע לעצמי שאף אחד לא התקשר, תפסתי את עצמי והתחלתי לבכות. אתה אומר 'מי אני? מה עשיתי? לא עשיתי שום דבר'. וואו, זה פשוט מטורף. יש לנו עם כזה חם וכזה טוב".

בין ההתנדבות ללקוחות הקבועים, צחי ובת זוגתו, מעיין, מקבלים מאז השידור לא מעט פניות מנזקקים. מעיין מספרת על הפניות המיוחדת שקיבלו: "זה הציף והקפיץ מצקות שלא בהכרח קשורות בתיקון מכונת כביסה או מקרר, אלא באמת, דה פקטו, 'לילד שלי אין מטרנה לשתות', או 'יש לי ילד בן ארבע עם אוטיזם שהוא לא מצליח לאכול אוכל מוצק, ואין לנו מאיפה'. אז באמת, לקחנו הבאנו בחור שנסע לקריות עם שני ארגזי סלי מזון כי אי אפשר להגיד לא לאנשים". 

נתי דרי (צילום: מתוך
נתי דרי|צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

בארגון "ידידים" בו מתנדב נתי דרי, טכנאי המזגנים, מספר המתנדבים גדל ב-15% מאז שידור התוכנית. אביעד מדאר, הפאנ'צר מאכר, זכה גם הוא לאהבה גדולה מהציבור, והוא מספר: "מאותו שידור יש לי בערך 5,000 הצעות חברות, האינסטגרם קרס, הודעות בלי סוף". גם המקום בו מדאר מתנדב זכה לתרומות, כשארגון פאראגרוטראלי קיבל שתי קולנועיות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

גאלי כהן, צדיק הדודים שמתנדב ב"איחוד הצלה" ממשיך בעבודת הקודש שלו וכשמערכת התוכנית הגיעה אליו הוא בדיוק תיקן דוד בהתנדבות למשפחה נזקקת. "יש לנו אישה מבוגרת בת 90 בערך שחייה מקצבת זקנה, וכמו שידוע קצבת זקנה זה לא מספיק. באנו לפה לבדוק את הדוד והקולט, הכל רקוב, הקולטים שלה רקובים, ופשוט עשינו לה התקנה שיהיה לה מים חמים", סיפר גאלי. הוא גם הצדיק הראשון אליו הגיעו בתוכנית, היישר לקריית עקרון, שם בעקבות השידור החליט ראש המועצה לפתוח סניף מקומי של "איחוד הצלה". 

גאלי כהן הצדיק שגם מציל חיים (צילום: מתוך
גאלי כהן|צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

מלבד לצדיקים מהפרקים הקודמים, בפרק ששודר הערב נחשפנו גם לצדיקים נוספים בתחום התריסים. הראשון היה אריה גוטמן, שתוך שניות בודדות תיקן את התקלה בתריס, הסביר ללקוח את הבעיה בפירוט ונתן שירות אדיב ומקצועי. בפגישה בה אתגר הביא לו את המדליה הוא שיתף בתחושות: "זה מרגש. אמא שלי תהיה מאושרת, אשתי תהיה מאושרת לראות את זה. הם יודעים מי אני".

הטכנאי השני שיצא צדיק הוא ויקטור חיינה, שעלה על הבעיה ובשיתוף פעולה עם הלקוחה תיקן את התקלה בחיוך ולקח מחיר הגון ביותר. אתגר הגיע להביא לו את המדליה והתעודה בנוכחות הנכדים שלו, וגם בשכונה שלו העידו שמדובר בצדיק אמיתי. "זה היה החלום שלי. הייתי אומר לילדה שלי 'עוד יקראו לי פעם אחת צדיק', והצלחתי. התרגשות, פעם ראשונה בחיים", שיתף ויקטור במהלך המפגש כשהוא חנוק מדמעות.