נתקעתם מחוץ לבית, המפתח לא עובד והצילינדר התקלקל פתאום? רגע לפני שאתם שולפים טלפון מקרי של מנעולן, יש כמה דברים שחובה לוודא. איך בוחרים מנעולן מתאים? האם יש דבר כזה "מנעולן מורשה" ואיך עושים בקרה נכונה על איכות העבודה?

"העולם האינטרנטי משפיע על כולנו ויוצר מצב שבו רואים המון פרסומות ומידע ברשת, אך אין תמיד יכולת לזהות אמינות ומקצועיות", מספר יואל מזרחי, סמנכ"ל מנהל חטיבת הנעילה בחברת רב בריח שהתארח כמומחה בפרק של יצאת צדיק שעסק בעבודת המנעולנים. כדי לוודא שהמנעולן הבא שתזמינו אליכם הביתה יהיה אמין, מקצועי והוגן, ברב בריח ממליצים לשים לב לדברים הבאים.

מהו מנעולן מורשה? איך בוחרים מנעולן מקצועי?

בדומה לכל בחירה של בעל מקצוע, גם בעולם המנעולנים יש אנשי מקצוע מומחים בתחומים ויש לדעת היכן להשיג אותם. לשם כך, חברת רב בריח מעמידה לרשות לקוחותיה וכלל הציבור צי של מנעולנים מורשים, מקצועיים ומומחים בתחומם אשר עובדים עם המותג.

הפרק האחרון של יצאת צדיק ממחיש שוב כי על הצרכן להיות נבון וביקורתי בכל מקרה של הזמנת טכנאי או נותן שירות. "כצרכנים, חשוב להשתמש תמיד במנעולנים מורשים, מאחר שאין במדינה גוף רשמי שקובע מיהו מנעולן מקצועי", מעיד יואל מזרחי, "רב בריח מספקת רשימה ארוכה ומפורטת של מנעולנים ומגדירה סטנדרטים וכללי עבודה נוקשים. גם ארגון המנעולנים מנסה לשמור על אמינות המקצוע".

שקיפות, אמינות, הוגנות

המנעולנים של רב בריח פועלים תחת מחירון ברור עבור זמן עבודה, חלקים וכל פעולה אחרת. לדוגמה, מחיר שירות ללא חלפים נע בין 250-350 שקלים, החלפת צילינדר מבוקר שכפול מפתח בדומה לצילינדר לוקסיס של רב בריח ינוע בין 490-590 שקלים.

מקבלים מפתח לדירה (צילום: Africa Studio, Shutterstock)
אילוסטרציה|צילום: Africa Studio, Shutterstock

בחרתם מנעולן, מה עכשיו? טיפים לבקרה על איכות העבודה ושיפור מיגון הבית

בדומה לכל עבודה מול איש מקצוע, גם כאן כדאי להיות תמיד בבקרה על מהות העבודה בפועל. עליכם לדעת לשאול את השאלות החכמות ולהיות ביקורתיים. עוד קודם לכן, דעו כי זכותכם לדרוש הצגת תעודת מנעולן מורשה.

מה עושים אם נדרש להחליף צילינדר?

כיום מומלץ להחליף במקרים של גניבה או אובדן המפתח. אם המנעולן ממליץ להחליף, פנו אליו בבקשה להחליף לצילינדר מתקדם וחדשני, על מנת לשפר את רמת המיגון בכניסה לבית.

האם מומלץ לקחת כרטיס שכפול?

אם אתם נדרשים להחליף צילינדר, בדקו מול המנעולן האם יש אפשרות לקבל צילינדר המוגן בכרטיס שכפול. במקרה כזה, תהיו בטוחים שאין כל אפשרות לשכפל מפתחות ללא הכרטיס וכי השכפול מתבצע אך ורק על ידי אנשים מומחים.

בדקו את האריזה המקורית של הצילינדר

חשוב – אם אתם מחליפים צילינדר, בקשו מבעל המקצוע לראות את הצילינדר באריזה המקורית סגורה. על גבי האריזה רשומים כמות המפתחות המסופקים עם הצילינדר שרכשתם – וודאו שקיבלתם את המספר הרשום.

מתי יש להחליף מנעול בדלת הכניסה?

שימו לב, החלפה של המנעול מומלצת אך ורק כאשר המנעול הקיים הושחת (לרוב בעת פריצה לנכס). אם המנעול תקין, אנו מציעים רק להסתפק בהחלפת צילינדר.

לסיכום, מומלץ לקבל שירות ממנעולנים מורשים בלבד. באתר רב בריח תוכלו למצוא את רשימת המנעולנים המורשים המלאה - היכנסו לרשימת המנעולנים המורשים, חפשו לפי מקום מגוריכם ותוכלו ליצור עימם קשר.

מנעול רב בריח (צילום: רב בריח)
למען הבטיחות שלכם. מנעול רב בריח|צילום: רב בריח