יריב בוהדנה, טכנאי מוצרי החשמל שנראה בתוכנית האחרונה של "יצאת צדיק" כי קיבל תשלום עבור תיקונים שאותם לא ביצע, נעצר אתמול (שני) על ידי חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ישראל בעקבות תלונה שהוגשה על ידי הפקת התוכנית.

היום (שלישי) נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים. טרם הוגש כתב אישום ובכוונת המשטרה לבקש הארכת מעצר נוספת.

בחקירתו הוא הכחיש כל קשר להאשמות נגדו, הודה שהיה באותם בתים של לקוחות וטען כי בניגוד לנטען הוא סיפק להם שירות וביצא את עבודות על הצד המקצועי ביותר.

עו"ד אהוד בן יהודה, שמייצג את בוהדנה, טעם בדיון להארכת מעצרו כי "החקירה עוכבה חצי שנה משיקולי רייטינג. העבירה נעברה בסוף 2018, המערכת עיכבה זאת משיקולי רייטינג במשך שבעה חודשים. לא בא אף אחד לעצור אותו. הם יודעים שנעברה עבירה אך לא הולכים להתלונן במשטרה וזאת משיקולי רייטינג".

זו אינה הפעם הראשונה שבוהדנה נחשד בעבירה. בשנת 2015 תיעדו מצלמות "יצאת צדיק" לראשונה את שיטות העבודה של בוהדנה, מי שהציג עצמו בזמנו כטכנאי מכונות כביסה העוסק בתחום כבר 15 שנה. בתיעוד שהובא בתוכנית דאז, בוהדנה יצר במכוון תקלה במכונת כביסה של לקוחות, באמצעות כך ששרף עם מצית רכיב פלסטיק במכונה, על מנת לייצר מצג שווא של כרטיס אלקטרוני שרוף. עבור התיקון, שכלל לא נדרש מלכתחילה, דרש בוהדנה בזמנו  1,200 שקלים, סכום שעשוי להספיק לרכישת מכונה חדשה. בעת פרסום הממצאים סירב להגיב, אבל בעקבות שידור התוכנית נעצר על קבלת דבר במרמה ונידון ל-6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

יצאת צדיק טכנאי נעצר (צילום: מתוך יצאת צדיק, יצאת צדיק )
יריב בוהדנה נלכד במצלמות של "יצאת צדיק"|צילום: מתוך יצאת צדיק, יצאת צדיק

מאז שידור התוכנית ב-2015, החלו להצטבר במערכת "יצאת צדיק" תלונות חדשות על טכנאים שנחשדו כלא אמינים או לא מקצועיים. פניות רבות העלו את שמו של אלכס, טכנאי שעובד באיזור אשדוד ועוקץ קשישים, ותלונות נוספות כמעט זהות התקבלו על בחור אחר בשם ואדים. המערכת ריכזה את כל התלונות, וגילתה שכל הדרכים מובילות ליריב בוהדנה, שעבר לפרסם את שירותיו במגזר הרוסי וכך החל לעקוץ קשישים דוברי רוסית, שככל הנראה לא נחשפו לפרסומים עליו.

בעקבות הפניות בחנה מערכת "יצאת צדיק" את אמינותו ומקצועיותו של בוהדנה פעם נוספת. בפרק ששודר ביום חמישי האחרון, בו העביר חיים הכט, שהגיש את התוכנית מיומה הראשון, את תפקיד המגיש לחיים אתגר, הוזמן בוהדנה לתקן תקלה בביתה של לקוחה דוברת רוסית. התקלה ששתלה הפקת התוכנית הייתה פשוטה - במזגן הוחלף הקבל המקורי בקבל לא תקין, מה שגרם לכך שהמדחס חדל לפעול והמזגן לא הצליח לקרר או לחמם. במידה והיה פועל במקצועיות ואמינות, בוהדנה היה מחליף את הקבל התקול וגובה סכום של עד 400 שקלים. 

אלא שעוד לפני שהתחיל את הבדיקה כבר היה ניתן להבחין במצלמות שבוהדנה מסתיר כרטיס אלקטרוני בכיס. בוהדנה קדח חורים בכרטיס האלקטרוני וסיפר לבעלת הבית כי הכרטיס הפגום הוא זה שגרם לתקלה, שכנראה נגרמה בגלל קצר חשמלי. לאחר מכן עלה לגג, טיפל בתקלה הפשוטה שההפקה שתלה, וכשחזר לבית סיפר שמילא גז בכל המזגנים הקטנים. לאחר מכן, בוהדנה ביקש לבדוק את ארון החשמל, ומבט אחד קצר הספיק לו כדי לקבוע שיש צורך ברכיבים חדשים. הוא הביא מפסקים מפוייחים מהרכב, הציג אותם לבעלת הדירה וסיפר לה שיצאו מארון החשמל שלה. על סך כל העבודה המורכבת של בוהדנה, שלא הייתה דרושה לתיקון התקלה, דרש בוהדנה סכום של 3,300 שקלים. 

מעו"ד בן יהודה שמייצג את החשוד נמסר בתגובה: "מרשי כופר מכל וכל בחשדות נגדו. לטענתו הוא לא קשור לעבירות של מרמה. עשה את עבודתו נאמנה. לגבי התכנית הייתה מגמתית שמטרתה להשחיר את פניו ואני מאמין שתוך יום יומיים החשד נגדו יופרך. בבית המשפט טענתי כי הפקה עשתה מניפולציה למרשי. לא הציגו את כל הסרטונים. רק באופן חלקי ומגמתי. כל הטענות שהוא נוכל אין להן בסיס. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבוע ימים ובית המשפט הסכים לשלושה ימים בלבד".