אם עד עכשיו ישבתם בבית והתלוננתם על תחלואי המדינה, הרי שעכשיו הצליחו גולשי mako להוכיח שאפשר גם לעשות שינוי. בקריאה לחתימה משותפת על עצומה הקוראת להחמיר עם עברייני תנועה התעורר ויכוח לאומי שבימים אלו גם מניב פירות.

כזכור, סרטו המצליח של חיים הכט "להוריד אותם מהכביש" יצא לבדוק מה זה בדיוק עבריין תנועה סדרתי ומה מאפיין אותם בישראל. המסקנה אליו הגיע הייתה שהבעיה נמצאת דווקא באכיפה. שורה של מחדלים מוסדיים הביאו לכך שישנה בעיה אמיתית להוריד את העבריינים הללו מהכביש. בנוסף, חלק לא קטן מהם נמצא בשלילה אך עדיין נוהג ללא מפריע. באופן אבסורדי, למשטרת התנועה אין אפילו סמכות חוקית להוריד עבריין תנועה סדרתי מהכביש. במילים אחרות, אם שוטר תנועה עוצר נהג ומגלה שיש לו מספר רב של עבירות תנועה קודמות הוא לא יכול לעשות דבר מלבד לתת לו דו"ח על אותה עבירה ספציפית בגינה נעצר.

מטרת העצומה עליה חתמו יותר מ-44 אלף מגולשי mako הייתה להביא למהלך פשוט: שינוי בתקנות התעבורה שירתיע את עברייני הכביש מלהמשיך ולבצע עבירות שמסכנות אותנו יום יום. חבילת הצעדים כוללת פסילת רשיון אוטומטית למי שלחובתו 72 נקודות, השבתת רכב שנוהג בו אדם פסול רשיון ומעצר במקום של נהג שנתפס כשהוא נוהג בשלילה. תפקידם של הצעדים הוא להביא להרתעה מחודשת ולהוריד אותם מהכביש.

אין תמונה
חיים הכט ושר התחבורה ישראל כץ במעמד קבלת העצומה

כעת הגיעה הקריאה גם אל שולחן הכנסת. השר ישראל כץ קיבל לידיו את העצומה כשהיא חתומה על ידי הגולשים, ונותר רק לראות מה יעשה איתה המחוקק. עם זאת, המסקנה הזמנית אליה אפשר כבר להגיע ברורה: כשלאזרחים איכפת מספיק, דברים באמת יכולים להשתנות.