לצפייה בסרט המלא

חיים הכט ורכב מרוסק (תמונת AVI: רישיון להרוג, רישיון להרוג1)
לתפוס את עברייני התנועה הסדרתיים|תמונת AVI: רישיון להרוג, רישיון להרוג1

הם נוסעים בכבישים מדי יום, מסכנים את חיינו ואת חיי משפחתנו בלי שנדע שהם שם - קוראים להם "עברייני תנועה סדרתיים". אנחנו עלולים להיות הקורבן הבא שלהם בעוד תאונת דרכים שהיה אפשר למנוע. היום, אתם יכולים למנוע את התאונה הבאה: הצטרפו לחיים הכט במאבקו ברוצחים על הכביש, היכנסו עכשיו וחתמו על העצומה להורדת העבריינים הסדרתיים מהכביש. זכרו, הכוח להשפיע בידיים שלנו, כל חתימה חשובה.   

מה זה עבריין תנועה סדרתי?

עברייני התנועה הסדרתיים הם נהגים בעלי עשרות ולעיתים מאות עברות תנועה - עבירות חמורות כמו עקיפה מסוכנת, מעבר צומת ברמזור אדום, אי כיבוד תמרור עצור וכדומה. בדרך כלל תדירות העבירות שלהם יוצאת דופן: אם נהג "רגיל" מבצע עבירה אחת או שתיים בשנה, עבריין תנועה סדרתי מבצע חמש, עשר ואפילו יותר עבירות בשנה. למרבה המזל, ברוב המקרים זה מסתיים ללא נפגעים, אך במקרים בהם הנהג העבריין "פוגש" רכב אחר, התוצאה היא הרת אסון ודוגמאות, לצערנו, לא חסר.

מה מאפיין את עברייני התנועה הסדרתיים?

מדובר באנשים אוהבי סיכונים, רודפי ריגושים, אימפולסיביים ואגרסיביים עם נטייה כללית לזלזול בחוקים ובמוסכמות. לכן לעיתים, הם יהיו גם עבריינים בתחומים אחרים.

איפה הבעיה? באכיפה

למרבה האבסורד למערכת יש בעיה אמיתית להוריד את העבריינים הסדרתיים מהכביש. שורה של מחדלים מובילים לתוצאה עגומה – עברייני התנועה הסדרתיים ממשיכים לנהוג על הכביש. חלקם הלא קטן, למרבה הפחד, נוהגים אפילו בשלילה.

אז מה עושים?

על ידי מהלך פשוט יחסית של שינוי  בתקנות התעבורה ניתן יהיה להוריד אותם מהכביש ולהרתיע אותם מלהמשיך ולבצע עבירות תנועה שמסכנות את חיי כולנו.

רוצים למנוע את התאונה הבאה? היכנסו לעצומה והשפיעו. השינוי מתחיל בנו, אם אנחנו נגרום לדברים לקרות הם יקרו.

לצפייה בסרט המלא