אין תמונה
אולי זה טיפה יותר מדי עור. לא סקסי
המיתוס: כשאת מתכוננת ליציאה בתקווה שבמהלכה בחורים יתחילו איתך, תלבשי משהו חושפני, כי גברים אוהבים נשים שמתלבשות סקסי.

האמת: מחקר שפורסם במגזין Behavior גילה שיש כמות מאוד מסוימת של עור שבנים אוהבים לראות – 40 אחוז. לא יותר. אז שמלת מיני פצפונת וגופיה מחוטים חוצה את הגבול ממפתה לזולה. התלבשי בטוב טעם, זה יעשה את העבודה הרבה יותר טוב.

המיתוס: גברים אוהבים שאתן מתחילות איתם.

האמת: לא. חייכי אליו, עשי לו עיניים, אבל תני לו לגשת אליך. למה? ככה הוא ירגיש יותר "גבר", וחוץ מזה – מחקר של אוניברסיטת נורת'ווסטרן קובע שהאדם שניגש הוא זה שמתאהב בצורה חזקה יותר. לא עדיף שזה יהיה הוא?

המיתוס: כשאתם משוחחים, התמקדי בנושאים משותפים לשניכם.

האמת: נכון שזה תמיד טוב לגלות שיש לכם תחומי עניינים משותפים, וזה גם גורם לכם לחוש שיש ביניכם חיבור. אבל זה לא יכול לבוא במקום לדבר על חוויות אישיות או על תחביבים שמבדילים ביניכם. צריך לשלב בין הדברים גם פה המדע אומר את שלו: חשיפה לדברים חדשים ומלהיבים מגביר את הפרשת ההורמונים והכימיקלים בגופנו, ואלה מבנים עניין בבני המין השני וגם מוסיפים לתשוקה.

סלט מוכן (צילום: אסתי רותם)
סלט? מה את מנסה להסתיר? |צילום: אסתי רותם
המיתוס: אל תאכלי ארוחה דשנה בדייט, גברים הרי אוהבים נשים רזות, ואם תאכלי ארוחה רזה תראי לו שאת דואגת לעצמך ולגופך.

האמת: נכון שיש גברים מעדיפים נשים רזות, אבל לא כולם. ומה שהם יותר מעדיפים אלו נשים שמתנהגות בטבעיות. סלט מצחיק עלול לשלוח מסר שאת לא אמיתית איתו, שאת נזהרת, שמה מסיכה, מסתירה משהו. ארוחה אמיתית, להבדיל (ואנחנו לא מדברים על סטייק אנטריקוט ב-23:00), מראה שאת משוחררת, עצמאית ובטוחה בעצמך. זה סקסי.

המיתוס: מיד אחרי הדייט הוסיפי אותו לרשימת החברים שלך בפייסבוק, כדי לשמור על קשר בין דייט לדייט.

האמת: קשרי פייסבוק מגבירים את הקנאה, כי בן זוגך הפוטנציאלי יכול לצפות בפרופיל שלך בתמונות שלך עם האקס, ולהיפך. והאמת היא שחברות פייסבוק מהירה מדי עלולה לפוצץ את ענן המסתורין שחיוני בהתחלת כל קשר, ואת מקומו תתפוס פאמיליאריות יתר שיכולה לקלקל. בכל זאת, שמרי קצת מרחק, לפחות בהתחלה.

המיתוס: אל תדברי על עצמך יותר מדי, תני לו לדבר. את לא רוצה שיחשוב שאת נרקיסיסטית ומרוכזת בעצמך. שאלי אותו הרבה שאלות.

האמת: חובה להפגין עניין במי שמולך, אמת ויציב. אבל גם חשוב מאוד לדבר על עצמך במהלך השיחה. מגזין Personal Relationships חשף – גברים נגנבים מנשים שמשתמשות הרבה במילה "אני". החוקרים טוענים שזה נובע מכך שזוהי מילה שמפגינה אינטימיות, עצמאות, קירבה, כנות. כולן תכונות מאוד מושכות.