ברכות, הגעתם לגיל שאפשר להתחיל. ואז עברו כמה שנים, ועוד כמה, וכך הגענו עד הלום – רווקים עם פז"מ מכובד. במצבים כאלה, יודעים כל הרווקים שמתקרבים לגיל 30, ובטח אלה שחצו את הרוביקון הזה והשאירו אותו מזמן במראה האחורית – ההורים לוחצים. מתעניינים. מבררים. שואלים.

"יש לך מישהי?", "פגשת איזה בחור?". ותמיד מגיע היום בו הם אפילו מציעים לכם שידוך. בן של חברה, ילדה של בת דודה. אולי יש מי שנהנה מתשומת הלב המיוחדת הזאת, אבל לרובנו, מה לעשות, זה מציק. במצבים כאלה צריך להציב גבולות ברורים, לקמץ בפרטים, ולדעת מתי ואיך לשתף.

בחורה מדברת בטלפון (צילום: istockphoto)
הלו, אמא? הכרתי מישהו. ואני מתחתנת|צילום: istockphoto
לא לספר מוקדם מדי

ההורים רוצים לדעת הכל ועכשיו. אבל, בינינו, הם לא באמת רוצים לדעת הכל. הם רק רוצים לדעת שהכל טוב. כי הם דואגים. כי הבן דוד כבר התחתן. כי האחיינית כבר מאורסת. כי רק אתם, כאילו כדי להרגיז, מתמידים ברווקות שלכם.

אבל בנושא הזוגיות שלכם צריך לזכור את המשפט – No news is good news. נכון שההורים מקווים לשינוי במצבכם המשפחתי, ורצוי אתמול, אבל הדבר היחיד שיהיה עבורם גרוע יותר מהרווקות שלכם הוא לגלות שיצאתם עם מישהו למשך חודש, ואז זה נגמר.

מדובר במתכון נפלא לחידוד חוסר הביטחון ולהזמנת תשאול בסגנון מרתפי שב"כ – למה נגמר? מה קרה? זה סופי? אולי זו בכלל אשמתכם? למה אתם יוצאים עם אנשים כאלה? למה אתם מרחיקים אותם? אולי אפשר לחשוב יחד על פתרונות להשבת הזוגיות שאבדה?

אם אתם לא נהנים לבחוש בקדירת האהבה הנכזבת עם ההורים שלכם, טוב תעשו אם תמתינו עד שהקשר עבר את השלב הראשוני כדי לספר להם עליו. כן, היוצרות התהפכו ואנחנו נאלצים לגונן על הורינו העדינים מפני אכזבות מרות. רק כשאנחנו יודעים בוודאות שבא לנו על מישהו ושלו בא עלינו – זה הזמן לשתף ולהתחיל לחשוב על מפגש פנים אל פנים (אולי בהכנות לחתונה?).

קטנוע (תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2)
בטח שיש לו רכב. רכב חברה|תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2
לקמץ בפרטים

מרגישים מוכנים? לכו על זה. אבל גם כשמספרים, חשוב מאוד לזכור שלא כל דבר צריך לומר. למשל, אם את יוצאת עם מוזיקאי שלא מאמין בקריירה, רצוי את הקטע על חוסר השאפתנות שלו להשאיר לשלב מאוחר יותר. או שאם החברה החדשה שלך נפרדה מהאקס שלה בגלל שבגדה בו – גם זה לא פרט שצריך לעבור הלאה.

אבל אפילו מידע פחות שנוי במחלוקת, כמו קעקועים, פירסינג, חיבה לטיולים למזרח הרחוק ותחומי לימוד אזוטריים מומלץ לעיתים לספר רק בשלב מאוחר יותר, כאשר ההורים כבר שמחים על בן או בת הזוג החדשים ולא מעוניינים לקלקל את החגיגה בגלל פרט שולי קטן זה או אחר. הרי מדובר בבחור שאולי יעמוד מתחת לחופה של הבת שלהם או בבחורה שבסופו של דבר תמשיך את השושלת שלהם בבטנה.

ומה אם אנחנו פוגשים מישהו או מישהי ותוך רגע מתאהבים ורוצים לצעוק את זה מכל הגגות? מן המפורסמות היא שבאהבה אין חוקים – זרמו עם מה שמתאים לכם, גם אם זה אומר להרים טלפון לאמא אחרי הדייט הראשון.