כולם יודעים שהפכים נמשכים. היי, עשו על זה הרבה מאוד סרטים, לא? "היפיפיה והיחפן", "אהבה זה כל הסיפור", "גרין קארד" ועוד רבים וטובים. אבל מסתבר שלא כל מה שעושים עליו בהוליווד משקף את החיים האמיתיים. מופתעים?

קים וארז ברחוב (תמונת AVI: mako)
קים וארז: יש דמיון? |תמונת AVI: mako
המדע עולה על כל דמיון

מחקר שפורסם לאחרונה במגזין  Personality and Social Psychology גילה שאנחנו נמשכים לאנשים שדומים לנו. ולא מדובר סתם בדמיון כללי או מעורפל שניתן להתווכח עליו, אלא בדמיון אמיתי ומוחשי. אז איך בדקו זאת?

חוקרים הראו לנבדקים תמונות של זרים וביקשו מהם לדרג את מידת האטרקטיביות שלהם. חלק מהתמונות מוזגו עם תמונות שלהם עצמם, ויצרו תמונת-כלאיים של הנבדק ושל האדם הזר. מה מסתבר? רוב הנבדקים נתנו ציונים גבוהים יותר לתמונות שמוזגו בתמונות שלהם.

אולי אנחנו יצורים נרקיסיסטים שאוהבים את עצמנו? טוב, זה בטוח, אבל גם לכך יש סיבות אבולוציוניות. חברת גנטיקה איסלנדית, למשל, בדקה זוגות שהם בני דודים בדרגה שלישית או רביעית, וגילתה שיש להם יותר ילדים ונכדים מאשר זוגות שאינם קשורים אחד לשני בכלל מבחינה גנטית.

אז למה כן נמשכים? את התשובה רובנו יודעים בעצמנו: מכירים את הרגעים הקסומים האלה שמתרחשים כשמתחילים להכיר את האדם שיושב ממול בדייט? זה קורה לרוב כאשר צד אחד מספר על משהו שהוא אוהב – סרט, ספר, סדרה. אולי על אמונה או ראיית עולם. והופ, משהו קופץ בעיניו של הצד השני – איזה קטע, גם אני!

ומה עם הבנות של שלוש?

קים מוכיחה את הטענה בצורה מושלמת ונשארה עם שני גברים שדומים לה: ארז ומיכה. מעבר לאורח החיים הצעיר והשוקק ושמחת החיים המתפרצת יש לה גם עם מיכה וגם עם ארז חיבור על רקע ניסיון חיים דומה וחוויות ילדות משותפות. לעומת זאת את מורטון הדני פסלה קים בדיוק משום שהוא שונה ממנה מדי.

שרית דווקא מוכיחה את ההפך: השלישייה שלה שונה ממנה בסגנון החיים, ברקע ובעיקר באישיות: נדב חובב הטבע והטיולים מנהל סגנון חיים שונה מאד מזה של שרית, תומר מגיע מרקע שונה לחלוטין, ובן כל כך שונה משרית, שנדמה שאפילו היא מופתעת בכל פעם מחדש מכמה שהם נהנים ביחד.

ומה עם מיה? מצד אחד מיה נמשכת לגברים שדומים לה: דידי המנהל אורח חיים דומה לשלה, ואורי שמגיע מארצות הברית ומכיר לעומק את המציאות בה חיה מיה בשלוש עשרה השנים האחורנות, ומצד שני היא בקשר עם גלעד החלקאי, ההיפך הגמור ממנה, שגורם לה לבדוק האם עכבר העיר ועכבר הכפר יכולים להיות ביחד.

ומה אתם חושבים? ניגודים בכל זאת נמשכים?

שלוש. רביעי ושבת ב-21:00

>>לעוד כתבות על אהבה וזוגיות היכנסו למדריך לאהבה של ג'ידייט